انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت






انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

نتایج نهایی کنکور سراسری 97 منتشر شده است. اما بسیاری از پذیرفته شدگان از محل و رشته قبولی خود راضی نیستند. برخی از داوطلبین نیز به دلیل انتخاب رشته اشتباه و برخی از دلایل دیگر در هیچ کد رشته ای پذیرفته نشده اند. به این گروه از داوطلبان توصیه می کنیم به فکر انتخاب رشته تکمیل ظرفیت باشند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یک فرصت دوباره و عالی است تا بار دیگر برای قبولی کد رشته مورد نظرتان تلاش کنید. از آن جایی که قبولی در رشته ای که به آن علاقه ندارید و یا عدم قبولی در مرحله اول، یا به عبارتی دیگر کسب یک قبولی دور از انتظار به نسبت رتبه ای که کسب کرده اید، به نحوه انتخاب رشته شما بر می گردد. در واقع باید در هنگام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دقت کنید، تا دوباره به مشکل بر نخورید. به شما توصیه می کنیم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را به دست آن ها بسپارید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت به معنی جایگزینی دانشجویان جدید به جای افرادی است که پذیرفته شده اند و برای ثبت نام اقدام نکرده اند. از این رو زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیه به بعد از اتمام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بر می گردد. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری برای آن دسته از رشته هایی که پذیرش در آن ها وابسته به رتبه و نمره کل کنکور است، در اواخر آبان ماه آغاز می شود.

هفته آخر آبان لغایت هفته اول آذرماه، زمان آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری است.

توجه داشته باشید که این فرصت استثنایی را از دست ندهید.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری، نیاز است از میان رشته هایی که پذیرنده تکمیل ظرفیت هستند، به انتخاب رشته بپردازیم. به این منظور دانشگاه های سراسری ظرفیت خالی به سازمان سنجش اعلام آمادگی می کنند و سازمان سنجش طی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ، لیست دانشگاه ها و رشته ها را اعلام می کند.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری از طریق سایت سنجش، در اواخر آبان ماه منتشر می شود و شما می توانید آن را دریافت کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری 97

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، شما می توانید تا 50 کد رشته محل مورد نظرتان را از دفترچه منتشر شده انتخاب کنید. در ابتدا لازم است دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را دریافت و مطالعه کنید و برخی از کد رشته محل ها را برای انتخاب رشته در نظر بگیرید. سپس با مراجعه به سایت سنجش ورود به صفحه خود اطلاعات را وارد کنید. قبل از ثبت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت از چیدمان درست انتخاب های خود اطمینان داشته باشید. به این منظور شما می توانید از کارنامه سبز خود کمک بگیرید.

کارنامه سبز به شما اطلاعاتی درباره این که تا آخرین نفر پذیرفته شده در رشته های انتخابی خود در مرداد ماه چند نفر فاصله داشته اید، می دهد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده از کارنامه سبز می توانید مقاله کارنامه سبز کارشناسی را مطالعه کنید. از آن جایی که نارضایتی حال حاضر شما به خاطر انتخاب رشته اشتباه است و تکمیل ظرفیت نیز آخرین فرصت شما است، به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید تا به بهترین انتخاب دست یابید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *