انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور مجازی

انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98

انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98

انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98

دانشگاه های مجازی هم اخیرا با استقبال داوطلبان ورود به دانشگاه مواجه شده اند. افرادی که به دلایل مختلف، شرایط حضور فیزیکی در کلاس های درس دانشگاه را ندارند می توانند مجازی در کلاس درس شرکت کنند. آموزش مجازی که رشد و گسترش آن مرهون توسعه فناوری است، شیوه آموزشی که با تکیه بر نشریه های تکنیک های چند رسانه ای اینترنتی صورت می گیرد.  داوطلبان پذیرش بدون کنکور در آموزش عالی مایلند درباره شرایط پذیرش دانشگاه مجازی و انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98 اطلاعات قابل اتکایی کسب کنند تا بتوانند با اطمینان در رشته موردنظرشان ثبت نام کنند. 

شرایط پذیرش بدون کنکور مجازی

مبنای پذیرش در دوره های مجازی بدون کنکور، سوابق تحصیلی(معدل) ثبت نام کنندگان است. بنابراین داوطلبانی مجاز به ثبت نام و درخواست هستند که دیپلمه نظام قدیم، دارنده مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید باشند یا اگر در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل کرده اند، بتوانند  مدرک کاردانی پیوسته ارائه دهند. مانند پذیرش برای تمام دوره های دانشگاهی داوطلبان آقا نباید با مشکل نظام وظیفه مواجه باشند.

انتخاب رشته بدون کنکور مجازی

روندی که داوطلبان برای انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98  باید طی کنند مشابه روند ثبت و انتخاب رشته دوره های دیگری است که بدون کنکور دانشجو می پذیرند. به بیان دقیق تر،  تمام مراحل ثبت نام بدون کنکور مجازی در سایت سازمان سنجش صورت می گیرد. انتخاب رشته مجازی بدون کنکور هم همزمان با ثبت نام است ولی داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، لازم نیست ثبت نام کنند و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری می توانند انتخاب رشته بدون کنکور مجازی را انجام دهند. هر داوطلب در پذیرش بدون کنکور سراسری می تواند 150 رشته را انتخاب کند. اگر داوطلبی قبولی در رشته های مجازی برایش اهمیت بیشتری دارد، کد رشته محل های مجازی را به ترتیب اولویت اهمیت اول در فرم انتخاب رشته خود ثبت کند.

رشته های مجازی بدون کنکور 98

در دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی هر سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی رشته های مجازی وجود دارد اما داوطلبان گروه ریاضی در انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98 حق انتخاب های بیشتری دارند. در مجموع 12 رشته مجازی در دانشگاه ها ارائه می شود. این رشته ها عبارتند از مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی برق، مهندسی پزشکی که به طور خاص برای داوطلبان گروه ریاضی هستند و رشته های جهانگردی، معارف اسلامی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و علوم تربیتی در هر سه گروه مشترک هستند. دانشگاه های شیراز، صنعتی سهند تبریز و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دوره مجازی بدون آزمون دانشجو جذب می کنند. داوطلبان به این نکته توجه کنند که دانشجو رشته های مجازی نمی توانند انتقالی به دانشگاه های دیگر بگیرند و یا تغییر رشته دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور مجازی 98

زمان ثبت و انتخاب رشته بدون کنکور مجازی 98  مهر و بهمن است.زمان ثبت نام ورودی مهر از اسفند ماه 97 آغاز شده است و همزمان با فرخوان پذیرش براساس سوابق تحصیلی است. در همین زمینه مطالعه مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور مجازی 98 هم اطلاعات کاربردی در اختیار متقاضیان گرامی قرار می دهد.
اگر درباره شرایط انتخاب رشته بدون کنکور مجازی سوالی دارید، از مشاوران باتجربه آیدانیتو بپرسید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *