انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98





انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98

بسیاری از داوطلبان پذیرش بدون کنکور را فرصت مغتنمی برای تحصیل در رشته های مورد علاقه شان می دانند. فرصتی که تا امروز به دلیل وجود مانع سخت کنکور و رقابت آن بسیار دور از دسترس بود. اما در حال حاضر داوطلبانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری در رشته مورد نظرشان پذیرفته شوند و یا امتیاز لازم برای قبولی در رشته و دانشگاه محبوب شان را به دست نیاورده اند، چشم انتظار فراخوان پذیرش بدون کنکور هستند تا برای درخواست پذیرش اقدام کنند و از کانال دیگری به هدف شان برسند. در پذیرش بدون کنکور، انتخاب رشته صحیح اهمیت زیادی دارد و در همین راستا بنا است در مطلبی به طور کامل به موضوع انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98 بپردازیم و نکته ها و ترفندهای مربوط به آن را با متقاضیان عزیز مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های مختلف همگی تحت پذیرش براساس سوابق تحصیلی قرار می گیرند و شرایط این نوع پذیرش مبنای آن معدل داوطلب است بر آنها حاکم است. به سبب پایه پذیرش که سوابق تحصیلی است داوطلبانی می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98 اقدام کنند که این شرایط را داشته باشند:
  • دیپلم نظام قدیم متوسطه یا گواهینامه پایان پیش دانشگاهی داشته باشند.
  • مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته داشته باشند و یا اگر در حال تحصیل در این دوره ها هستند تا آخر شهریور 98 فارغ التحصیل شوند. 

نحوه ثبت نام بدون آزمون غیرانتفاعی 98

داوطلبان می بایست تمام مراحل ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی را اینترنتی انجام دهند. برای ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس  sanjesh.org مراجعه کرد. ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98 همزمان است ولی اشخاصی که در کنکور سراسری 98 ثبت نام کرده اند و شماره پرونده و مشخصات ثبت نامی مربوطه را دارند فقط کافی است که این اطلاعات را در سایت وارد کنند و انتخاب رشته را انجام دهند. پس از اتمام همه مراحل هر فرد یک کد پیگیری و یک کد ثبت نام دریافت می کند که توصیه می کنیم آنها را تا زمان ثبت نام در دانشگاه نزد خود نگهداری کنند.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

کد رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی مربوط به هر گروه آزمایشی در دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی که در سایت سنجش قرار دارد، در دسترس متقاضیان است. هر داوطلب ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی 98 مجاز است حداکثر 150 کد رشته محل را در انتخاب رشته وارد کند. در انتخاب رشته اولویت بندی بر مبنای علاقه اهمیت زیادی و رشته هایی که هدف داوطلب قبولی در آنهاست می بایست در جایگاه های اول قرار گیرند. داوطلبان این نکته را در انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98 مدنظر قرار دهند که رشته های تحصیلی هم در دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه می شوند و هم در موسسه های غیر انتفاعی که دانشگاه های غیرانتفاعی به لحاظ علمی رتبه بالاتری دارند و بهتر در انتخاب رشته در بالای لیست قرار بگیرند. هر داوطلب فقط می تواند از یکی از گروه های آزمایشی اصلی(تجربی، انسانی، ریاضی)انتخاب رشته کند  ولی در انتخاب رشته از گروه های هنر و زبان خارجی محدودیتی وجود ندارد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98

زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی 98 از اسفند ماه 97 شروع شده است و دفترچه ثبت نام در این تاریخ در سایت سنجش منتشر شده است و تا داوطلبان تا شهریور ماه 98 برای ثبت نام فرصت دارند. داوطلبان تا پایان زمان قانونی ثبت نام می توانند اطلاعات ثبت نامی و فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 مراجعه کنید. داوطلبان عزیز می توانند تمام سوالات خود در ارتباط با انتخاب رشته بدون کنکور غیرانتفاعی 98 در تماس با مشاوران باسابقه و مجرب آیدانیتو مطرح کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *