آیدانیتو > انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی, انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98

انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98 خواهیم پرداخت. تأسیس دانشگاه علمی کاربردی در سال 1370 به تصویب رسید و در حال حاضر در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. در مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی 98 می توانید دانشگاه های ارائه شده در سال گذشته را مشاهده کنید.
مراکز علمی کاربردی به تعداد زیاد در کشور تأسیس شده اند و امکان تحصیل را برای افراد شاغل مهیا کرده اند. دانشگاه علمی کاربردی وابسته به وزارت علوم و تحقیقات است. لازم به ذکر است دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو نمی پذیرد و مقطع ارشد از مقاطع تحصیلی این دانشگاه حذف شده است.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

باید در این باره بدانید که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98 به طور همزمان و در 2 دوره برگزار می شود. اولین دوره در مهرماه 98 و دومین دوره در بهمن 98 می باشد. داوطلبان عزیز در روزهای آینده می توانند با مراجعه مجدد از زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه های علمی کاربردی مطلع شوند. داوطلبانی که قصد دارند در مهرماه وارد دانشگاه شوند به احتمال زیاد در مرداد و شهریورماه ثبت نام انتخاب رشته خود را انجام خواهند داد و داوطلبانی که قصد دارند ورودی بهمن ما باشند، در دی و یا آذر انتخاب رشته خواهند کرد. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی هم میتواند در این مسیر نکات مهمی را برای شما یاداوری کند.

آیا لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی را مطالعه کرده اید؟

موارد زیادی را در این راه باید مورد توجه قرار دهید . از جمله مواردی که در زمان انتخاب رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی باید به آن توجه کنید اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در این دانشگاه است که می تواند به شما در زمان انتخاب رشته کمک نماید. در صورت نیاز به شناخت کامل رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی با مشاوران برجسته تحصیلی آیدانتیو تماس حاصل فرمایید تا از اطلاعات آن ها بهره ببرید.

شرایط پذیرش

داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام و انتخاب رشته کنند، باید از شرایط عمومی و خصوصی برخوردار باشند به عنوان نمونه:

شرایط عمومی

  1. عدم احراز فساد اخلاقی
  2. عدم اشتهار به انجام اعمال خلاف شئونات شغلی و تحصیلی
  3. برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی
  4.  و …

شرایط مخصوص اتباع خارجی

  1. دارای اقامت قانونی و مدارک اقامتی باشند.
  2. دارای دفترچه پناهندگی سیاسی و … باشند.
  3. اتباع مجاز به انتخاب رشته های مراکز علمی کاربردی، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و رشته های ارائه شده در مناطق آزاد تجاری، اقتصادی نیستند.

شرایط اختصاصی

  1. داشتن دیپلم سه سال نظام جدید (فنی حرفه ای و کاردانش و نظری) و یا دیپلم نظام قدیم
  2. مشخص بودن تکلیف نظام وظیفه
  3. و …

قوانین انتخاب رشته در سهمیه داوطلبان

داوطلبان آزاد باید حداکثر 30 انتخاب در مقطع کاردانی و 20 انتخاب در مقطع کارشناسی از یک گروه آموزشی داشته باشند. در صورتی که انتخاب آن ها بین چند گروه آموزشی باشد، کلیه انتخاب ها حذف خواهد شد. داوطلبان شاغل باید حداکثر 30 انتخاب در مقطع کاردانی و یا 20 انتخاب کارشناسی از یک زیرگروه داشته باشند و در صورتی که از چند زیرگروه انتخاب رشته انجام داده باشند، انتخاب آنان حذف خواهد شد. و علاوه بر این باید رشته هایی که مرتبط با شغل داوطلب است، انتخاب شود. در غیری این صورت تمامی انتخاب ها حذف خواهد شد.
داوطلبان عزیز در هنگام انخاب رشته به اولویت بندی کد رشته ها توجه کنند و در ابتدا رشته هایی که علاقه دارند و دانشگاه هایی که سطح علمی بهتری دارند را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که تغییر رشته، مرخصی تحصیلی، انتقالی و یا میهمان در نیمسال اول تحصیلی مجاز نیست و از نیمسال دوم بر اساس قوانین مجموعه قابل بررسی است. داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاع از اخبار و آیین نامه ها، سرفصل دروس و … به سایت دانشگاه به نشانی www.uast.ac.ir مراجعه کنند.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی 98 به مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 98 مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *