آیدانیتو > انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98
انتخاب رشته علوم انسانی

انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98

انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98

انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98

در اینجا می خواهیم انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98 را با هم بررسی کنیم و نکات مهم و قابل توجه آن را ذکر کنیم. کنکور دانشگاه آزاد و سراسری گروه انسانی به صورت هماهنگ و در یک آزمون در تیرماه برگزار شد. با اینکه برگزاری آزمون آزاد و سراسری در یک آزمون صورت گرفت، اما انتخاب رشته آنها از هم مجزا است. امروزه ورود به دانشگاه ها از طریق آزمون و بدون آزمون برای برخی از رشته ها صورت می گیرد. داوطلبین کنکور سراسری می توانند به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری با کنکور و بدون کنکور و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بپردازند و شانس خود را برای قبولی در رشته مورد علاقه شان امتحان کنند. از این رو بررسی انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98 برای داوطلبین گروه انسانی حائز اهمیت است. رشته انسانی را میتوانید در لیست رشته های بدون کنکور بیابید.

زمان انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید آزمون آزاد و سراسری با هم ادغام شده است اما زمان انتخاب رشته آنها جداگانه است. داوطلبینی که در کنکور سال 98 گروه انسانی شرکت کرده اند، می توانند اقدام به انتخاب رشته در گروه انسانی کنند. انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج امکان پذیر است. اعلام نتایج دانشگاه آزاد و سراسری همزمان و در یک کارنامه است. بعد از اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می رسد. زمان دقیق اعلام نتایج و انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98 هنوز مشخص نشده است. اما طبق روال سال های قبل در نیمه دوم مرداد ماه امکان انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98 فراهم می شود.

تعداد انتخاب رشته دانشگاه آزاد گروه انسانی

 
تعداد انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار کمتر از دانشگاه سراسری است. اما روند انتخاب رشته هر دو مشابه هم است. داوطلبین گروه انسانی حق انتخاب 100 کد رشته و محل را در انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارا هستند. به طور کلی هر داوطلب می تواند 100 انتخاب در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشد. اولویت بندی آنها بسیار مهم است. برای بررسی و اولویت بندی درست می توانید از مشاوران با تجربه کمک بگیرید. البته ما در اینجا سعی می کنیم تا شما را از نحوه درست انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98  مطلع کنیم.

برای انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد به چه نکاتی توجه کنیم؟

 
در ابتدا در نظر داشته باشید که اولویت بندی باید بر اساس علاقه شما باشند. علاقه و میل شما به تحصیل در رشته ای خاص دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا آینده ی شما در گروه رشته تحصیلی شماست. علاوه بر علاقه، موارد دیگری نیز دارای اهمیت هستند، از جمله این موارد می توان به بازار کار، آینده تحصیلی، محل تحصیل و رتبه علمی دانشگاه اشاره کرد. بهتر است این موارد را نیز در اولویت بندی خود درنظر بگیرید. بنابراین لیستی از علاقه مندی های خود را تهیه کرده و با توجه به شانس قبولی و موارد دیگر اولویت بندی کنید.

نحوه پذیرش در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

روند پذیرش دانشجو در انتخاب رشته بر اساس رتبه و تراز داوطلب است. پذیرش از انتخاب رشته های رتبه یک شروع شده و رتبه به رتبه پیش می رود. هر داوطلب در رشته ای که ظرفیت خالی داشته باشد، پذیرفته می شود. در صورتی که ظرفیت پذیرش انتخاب اول شما پر شده باشد، انتخاب دوم شما مورد ارزیابی قرار می گیرد و این روند تا انتخابی که ظرفیت پذیرش داشته باشد، ادامه پیدا می کند. به عنوان مثال اگر رتبه شما 200 باشد و بخواهید در رشته ی انتخابی خود پذیرفته شوید و آن رشته 100 نفر پذیرش داشته باشد، باید از بین نفرات با رتبه 1 تا 199 کمتر از 100 نفر این رشته را انتخاب کرده باشند.برای اطلاع از پرستاری دانشگاه آزاد آیدانیتو میتواند بهترین گزینه برای موثق بودن اطلاعات باشد.

نحوه انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98

پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و تهیه لیست رشته ای مورد علاقه تان و اولویت بندی آنها اقدام به ثبت انتخاب رشته های خود کنید. به این منظور در زمان انتخاب رشته به سایت azmoon.org مراجعه کنید و کد رشته های انتخابی خود را وارد کنید.  

انتخاب رشته بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به مانند دانشگاه سراسری در برخی از رشته و دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می کند. این انتخاب رشته در مهرماه و بهمن ماه انجام می شود. ما در اینجا انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد 98 مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در باره انتخاب رشته بدون کنکور انسانی دانشگاه آزاد مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 را مطالعه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه ، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *