آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98
انتخاب رشته ارشد کامپیوتر

انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98





انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98

در این مقاله می خواهیم انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98 را مورد مطالعه قرار دهیم. گرایش معماری سیستم های کامپیوتری دارای کد ضریب 1 در رشته مهندسی کامپیوتر در مجموعه مهندسی کامپیوتر با کد 1277 گروه فنی و مهندسی قرار دارد. این گرایش تنها گرایش با کد ضریب 1 می باشد. بنابراین به نوعی رتبه کسب شده شما در کد ضریب 1 کارنامه متناسب با رتبه شما برای پذیرفتن در این گرایش است. مهندسی کامپیوتر دارای 6 گرایش با 3 کد ضریب می باشد که در زیر آمده است:
گرایشکد ضریب
معماری سیستم های کامپیوتری1
هوش مصنوعی و رباتیکز2
نرم افزار شبکه های کامپیوتری رایانش امن الگوریتم ها و محاسبات3  
  شما در کارنامه خود برای هر کد ضریب 2 رتبه دارید. 1 رتبه برای دوره روزانه و رتبه دیگر برای دوره های غیر روزانه، شما می توانید در هر کدام از کد ضریب ها و دوره هایی که مجاز اعلام شده اید، انتخاب رشته کنید. لازم به توضیح است که شما 100 انتخاب رشته برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، مجازی، مجازی شاغلین، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی دارید. و 100 انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد که جداگانه فرم آن را پر می کنید. توجه کنید رتبه شما در ستون رتبه داوطلب برای دوره های غیر روزانه، رتبه آزاد را نیز در بر می گیرد. قبل از بررسی نکات مهم انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98 توضیح مختصری راجع به این گرایش می دهیم. در این گرایش سعی می شود تا اطلاعات کامل راجع به اجزای رایانه ای به دست آرود و با چگونه کار آنها آشنا شد. به همین دلیل آشنایی با مدارهای منطقی اهمیت دارد. در این گرایش طراحی و آنالیز سیستم های کامپیوتری نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در زیر نمونه درصدهای زده شده برای رتبه های مختلف را آورده ایم. لازم به یادآوری است که رتبه ها هر ساله بسته به درصد های شرکت کنندگان رتبه بندی میشود.
رتبهتراززبان عمومي وتخصصي (ضریب 1)رياضيات (ضریب 2)دروس تخصصي مشترك (ضریب 4)دروس تخصصي معماري سيستم هاي كامپيوتري (ضریب 3)
7909044.4438.672.62سفید
22789974.4424.5659.26سفید
65695643.3336.8443.21سفید
79678422.224541.98سفید
996624سفید29.8253.57سفید
153614433.3324.5638.27سفید
277564848.4915.7933.33سفید

نکات مهم در انتخاب رشته

برای اینکه انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98 درستی داشته باشید، نکات مهم در زمینه انتخاب رشته را با هم مرور می کنیم.

علاقه شما

میزان علاقه شما به رشته ای که به عنوان ارشد انتخاب کرده اید، بسیار مهم است. مهم ترین نکته در انتخاب رشته علاقه شما به رشته و گرایش است. زیرا این شمایید که می خواهید چند سالی در آن رشته تحصیل کنید و بعد از آن وارد بازار کار همان رشته شوید. از آنجایی که ما در این مقاله به گرایش معماری سیستم های کامپیوتری را بررسی می کنیم، فرض می کنیم علاقه شما نیز همین گرایش است.

بازار کار

بعد از علاقه بازار کار هر گرایش یا هر رشته بسیار اهمیت دارد. زیرا  بعد از اتمام تحصیل یا حین تحصیل می خواهید در آن زمینه کار کنید. قدری بازار کار این گرایش را برسی می کنیم. شما می توانید به ساخت تراشه و برد بپردازید و یا در صنایع مخابراتی مشغول به کار شوید. همچنین می توانید در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری وارد بازار کار شوید.

دانشگاه

دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید را بررسی کنید. اگر دانشگاه خاصی را مد نظر ندارید، رتبه علمی دانشگاه ها را ارزیابی کنید. پذیرفته شدن در دانشگاهی با رتبه علمی بالا، آینده علمی شما را تضمین می کند. برای اطمینان خیال شما دانشگاه های برتر کامپیوتر را نام می بریم: دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه فردوسی مشهد در هنگام انتخاب رشته به ستون توضیحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 دقت کنید. برخی از دانشگاه ها با شرایط خاص اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. بنابراین در صورتی که در این ستون نوشته شده شرایط در انتهای دفترچه حتماً شرایط را مطالعه کنید. گرایش معماری سیستم های کامپیوتری در دوره های روزانه، شبانه، مجازی دولتی، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی، مجازی غیر انتفاعی و آزاد دانشجو می پذیرد. رتبه داوطلب برای دوره روزانه تنها شامل دوره روزانه و رتبه داوطلب برای دوره غیر روزانه برای تمام دوره های ذکر شده و آزاد به جز روزانه می باشد. با توجه به نکات ذکر شده شما می توانید از 1 تا 100 انتخاب رشته داشته باشید.

توضیحات

برخی از دانشگاه های دارای شرایط خاصی می باشند. در زمان انتخاب رشته خود به ستون توضیحات دفترچه توجه کنید و در صورتی که شرایط نوشته شده در انتهای دفترچه حتماً شرایط را مطالعه کنید. برای مطالعه شرایط می توانید به سایت سنجش مراجعه و در قسمت شرایط (قسمت آخر) دفترچه را دانلود کنید.

بیشترین ظرفیت پذیرش

بیشترین ظرفیت پذیرش در گرایش معماری سیستم های کامپیوتری برای دوره روزانه، برای دانشگاه های زیر است: شهید باهنر کرمان، صنعتی شریف تهران، دانشگاه گیلان، شهید بهشتی تهران و خوارزمی تهران در زیر برخی از رتبه محل های قبولی سال گذشته را آورده ایم تا انتخاب منطقی تری داشته باشید.
247معماري سيستم هاي كامپيوتريروزانه-دانشگاه تبريز
507معماري سيستم هاي كامپيوترينوبت دوم-دانشگاه صنعتي اصفهان
794معماري سيستم هاي كامپيوترينوبت دوم-دانشگاه اصفهان
911معماري سيستم هاي كامپيوتريروزانه-دانشگاه محقق اردبيلي -اردبيل
1089معماري سيستم هاي كامپيوترينوبت دوم-دانشگاه شهيدباهنر-كرمان
1178معماري سيستم هاي كامپيوترينوبت دوم-دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي وفناوري پيشرفته كرمان
2985معماري سيستم هاي كامپيوتريغير انتفاعي-دانشگاه غيرانتفاعي خاتم -تهران
3044معماري سيستم هاي كامپيوتريغير انتفاعي-دانشگاه غيرانتفاعي خاتم -تهران
9082معماري سيستم هاي كامپيوتريمجازي-دانشگاه فردوسي مشهد
  در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری 98 پرداختیم . پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب رشته ارشد98 را نیز مطالعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *