آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98
انتخاب رشته ارشد کامپیوتر

انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

در این مقاله با موضوع انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98 همراه داوطلبان و علاقمندان به رشته های کامپیوتر هستیم. هدف از درج مقاله انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98، موفقیت داوطلبان در مرحله مهم و حساس انتخاب رشته ارشد کامپیوتر می باشد. در این مقاله با نحوه انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98، زمان انتخاب رشته ارشد کامپیوتر-  رایانش امن 98، شرایط و عوامل مؤثر در انتخاب رشته و همچنین معرفی دانشگاه های برتر ارائه دهنده ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98 را دارند، توصیه می کنیم در این مقاله همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

زمان انتخاب رشته ارشد 98 طبق اعلام سازمان سنجش در هفته دوم خردادماه می باشد.  داوطلبان عزیز توجه کنند که همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته و کارنامه ها، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می شوند.

نحوه انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

داوطلبان عزیز در تاریخ اعلام شده با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org وارد مرحله ثبت نام خواهند شد. به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته ارشد 98، دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 که همزمان با کارنامه ها انتشار می یابد را از سایت سازمان سنجش دریافت و مطالعه نمایند. داوطلبان در مرحله انتخاب رشته ارشد 98 مجاز به وارد کردن 100 کد رشته می باشند که از شماره 1 تا 100 بر اساس اولویت بندی داوطلبان درج خواهد شد.

کد ضریب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

رشته مهندسی کامپیوتر با کد رشته 1277 دارای 6 گرایش و 3 کد ضریب می باشد که رایانش امن در کد ضریب 3 جای می گیرد. در هر رشته با توجه به تعداد کد ضرایب، رتبه برای داوطلبان تعیین می شود. بنابراین داوطلبان ارشد کامپیوتر در کارنامه ی خود 3 رتبه خواهند داشت و در صورتی که در هر کدام از کد ضریب ها مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند در آن کد ضریب انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که به رشته مهندسی کامپیوتر – رایانش امن علاقمند هستند، وضعیت پذیرش خود را در کد ضریب 3 بررسی خواهند کرد.

عوامل مؤثر در انتخاب رشته ارشد کامپیوتر – رایانش امن 98

همان طور که گفته شد، مراحله انتخاب رشته از مراحل مهم در پذیرش ارشد می باشد. بنابراین در این مبحث به مواردی اشاره خواهیم کرد که در اولویت بندی انتخاب های داوطلبان ارشد تأثیرگذار خواهد بود. رشته مهندسی کامپیوتر از جلمه رشته های پرطرفدار در گروه فنی و مهندسی می باشد که موفقیتی در آن دقت و تلاش زیاد در مراحل مختلف را می طلبد.
  • به ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر – رایانش امن 98 توجه داشته باشید.
  • به رتبه ی کسب شده در آزمون و رتبه ی قابل قبول دانشگاه ها توجه کنید.
  • قبل از انتخاب رشته بهتر است با تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد داوطلبان سال های گذشته و اطلاع از وضعیت پذیرش آنها دید کلی راجع به رتبه قبولی دانشگاه ها به دست آورید.
  • کد رشته های مورد نظر را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته درج کنید. برای اطلاع از نحوه ی اولویت بندی به ادامه مقاله توجه کنید.

موارد قابل توجه در اولویت بندی انتخاب ها

  • رشته و گرایش هایی را انتخاب نمایی که به آنها علاقمند هستید.
  • قبل از انتخاب رشته، راجع به رشته و گرایش مورد نظر شناخت کافی پیدا کنید.
  • به بازار کار رشته و گرایش مورد نظر توجه داشته باشید.
  • استعداد – توانایی و مهارت های لازم در رشته را در نظر داشته باشید.
  • به سطح علمی دانشگاه های انتخابی توجه کنید. سطح علمی دانشگاه ارشد در مقطع دکتری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • هزینه رفت و آمد و شهریه دانشگاه های غیر روزانه را در نظر بگیرید.
  • مسیر و شهر دانشگاه را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *