انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد مهندسی نفت

انتخاب رشته ارشد نفت 98

انتخاب رشته ارشد نفت 98

با توجه به اهمیت انتخاب رشته ارشد، در این مقاله به موضوع انتخاب رشته نفت 98 پرداخته ایم تا داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد نفت 98 را دارند، با جزئیات و عوامل مؤثر در انتخاب رشته آشنا شوند. انتخاب رشته ارشد از مهم ترین مراحلی است که داوطلبان ارشد نفت 98 باید به بهترین نحو انجام دهند. نحوه انتخاب رشته دارای اصول و نکات مهمی است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم داشت. دانشجویان رشته نفت برای ادامه تحصیل میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.


 عوامل مؤثر در انتخاب رشته اصولی، طریقه ی اولویت بندی رشته و دانشگاه، زمان انتخاب رشته ارشد نفت 98، نحوه انتخاب رشته و شرایط مجاز شدن در انتخاب رشته ارشد نفت از مباحثی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. آیا از اهمیت رتبه در انتخاب رشته ارشد نفت باخبر هستید؟ انتخاب رشته ارشد باید منطقی انجام شود تا انتظارات داوطلبان را برآورده کند. داوطلبانی که از انتخاب رشته سرسری عبور می کنند، در نتایج انتخاب رشته و آینده تحصیلی خود دچار مشکل خواهند شد.

اولین قدم برای انتخاب رشته چیست؟

توجه به رتبه کسب شده اولین قدم برای انتخاب رشته ارشد نفت می باشد، بهتر است قبل از هر چیزی ابتدا راجع به رتبه توضیح مختصری بدهیم تا اطلاع بیشتر از معیار رتبه بندی داوطلبان کسب کنید. رتبه جایگاه کسب شده داوطلب در بین همه ی شرکت کنندگان آزمون دکتری می باشد. داوطلبان با توجه به تراز علمی که در آزمون از طریق پاسخ های صحیح و ضرایب دروس زده شده کسب می کنند، به دست می آید.

از زمان انتخاب رشته ارشد نفت 98 مطلع شوید!

همزمان با اعلام نتایج کنکور ارشد، انتخاب رشته ارشد آغاز می شود. طبق تاریخی که از جانب سازمان سنجش اعلام شده است، انتخاب رشته ارشد نفت 98 در دهه دوم خردادماه خواهد بود. تاکنون زمان دقیق مصاحبه مشخص نشده است. در صورت مشخص شدن زمان دقیق تر از جانب سازمان سنجش ،این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته ارشد را بدانید

داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می توانند شروع به انتخاب رشته کند اما قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه کنید. داوطلبان مجاز به وارد کردن 100 کد رشته و کد ضریب می باشند که دقت در اولویت وارد شده کد رشته ها اهمیت ویژه ای دارد.

برای انتخاب رشته چه نکاتی را درنظر بگیریم؟

  • رتبه
  • ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده ارشد نفت 98
  • تحلیل کارنامه و رتبه ی خود و تحلیل کارنامه و رتبه داوطلبان موفق سال گذشته و مطلع شدن از وضعیت پذیرش داوطلب با درنظر داشتن تغییرات در ظرفیت
  • اولویت بندی کد رشته ها بر اساس:
  1. علاقه به رشته
  2. توجه به بازار کار رشته
  3. استعداد و توانایی
  4. کیفیت دانشگاه و سطح علمی دانشگاه
  5. هزینه و شهریه های دوره های مختلف
  6. مسیر و شهر دانشگاه

شرایط انتخاب رشته ارشد نفت

باید به عرض برسانیم که انتخاب رشته ارشد نفت در گرو اطلاع از شناخت شرایط این انتخاب رشته نیز است. به شکلی که هر فرد داوطلب باید شرایط انتخاب این رشته را در دوره ارشد داشته باشد. برای اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد نفت با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

 

در نهایت پیشنهاد می کنیم که اطلاع دقیق تری از انتخاب رشته ارشد بدست بیاورید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد نفت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *