آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد برق, انتخاب رشته ارشد مکانیک

انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی

انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی

انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 

مهندسی پزشکی از رشته های کاربردی است که استفاده کمک از آن در علم پزشکی روز به روز افزایش می یابد. داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون ارشد مهندسی پزشکی از شرایط انتخاب رشته برخوردار باشند، می بایست مرحله حساس و با اهمیت انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 98 را انجام دهند. داوطلبانی که میخواهند در ارشد شرکت کنند اما نمیخواهند که آزمون دهند هم میتوانند از طریق ارشد بدون کنکور اقدام نمایند. مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در گروه فنی و مهندسی قرار دارد لازم به ذکر است مهندسی پزشکی از زیر رشته های سه مجموعه میباشد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  1. مهندسی مواد و متالورژی
  2. مهندسی مکانیک
  3. مهندسی برق

مهندسی مواد و متالورژی

در رشته مهندسی مواد و متالورژی دو گرایش برای مهندسی پزشکی ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  1. بیومواد

کاشت بافت های زنده و مواد مصنوعی در بدن از مهمترین ویژگی های گرایش بیومواد میباشد.

2.مهندسی بافت

مهندسی بافت به استفاده از اصول مهندسی و علوم زیستی برای درک ارتباط های بافت بدن پستانداران در شرایط مختلف سلامتی و بیماری و…. میپردازد.

مهندسی مکانیک

در رشته مهندسی مکانیک سه گرایش برای رشته مهندسی پزشکی ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  1. بیومکانیک

در این گرایش به تحلیل، ارزیابی جریان های درون محیط زیستی ، ترمودینامیک و انتقال حرارت و… پرداخته میشود.

2.توان بخشی

در این گرایش به تکنیک های توانبخشی موثر در درمان میپردازد، گرایش توانبخشی تنها در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

3.ورزش

مواد و ضرایب گرایش ورزش مانند دو گرایش دیگر رشته مکانیک میباشد.

مهندسی برق

  1. بیوالکتریک

بیوالکتریک به نحوه استفاده از اصول الکتریکی ، مغناطیسی در حوزه پزشکی میپردازد.

  1. فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات مهندسی زشکی جهت تعامل بین ICT و حوزه بهداشت و درمان است.

  1. مهندسی ورزش

مهندسی ورزش از گرایش های نوپا میباشد که علاوه بر توجه به جزئیات فضاهای ورزشی به تحلیل ابزار های جدید ورزشی نیز میپردازد.

کد ضریب مهندسی پزشکی

در مقطع ارشد برای هر کد ضریب رتبه و تراز و… به صورت مجزا مشخص میشود در جدول زیر کد ضریب مهندسی پزشکی در رشته های نام برده شده مشخص شده است .
رشتهکد ضریب
مهندسی مکانیک4
مهندسی برق7
مهندسی مواد و متالورژی5

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 99

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 99، دهه اول شهریور ماه است. معمولاً به فاصله چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان می بایست برای انتخاب رشته آماده شوند. به داوطلبان عزیز توصیه میکنیم در روز های ابتدایی مهلت انتخاب رشته ارشد ، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند. هر یک از داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در تاریخ مقرر می توانند 100 کد رشته محل را مطابق با اصول انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته، معمولاً تمدید نمی شود و انجام به موقع آن در زمان های اعلام شده، اقدام ضروری داوطلبان است. از رشته های پیراپزشکی میتوان به پرستاری اشاره کرد که در دانشگاه ها با عنوان پرستاری بدون کنکور ثبت نام میکنند.

نحوه انتخاب رشته اصولی ارشد مهندسی پزشکی 99

داوطلبان دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه در سایت سازمان سنجش می بایست به سایت آزمون این دانشگاه مراجعه کرده و با خرید کارت اعتباری و درج کد دسترسی به صفحه انتخاب رشته وارد شوند. متقاضیان دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت رایگان می توانند انتخاب رشته نمایند. نحوه ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 98، وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی همچون کد پیگیری و شناسه ثبت نام یا کد ملی و تاریخ تولد است.

اما چگونه 100 کد رشته محل را حرفه ای چینش کنیم؟ در گام اول چند نمونه کارنامه داوطلبان سال های قبل را آنالیز کنید. این اقدام شما را از محدوده حداقل رتبه های کد ضریب ها و درصدهای قبولی که برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد لازم است، کسب کنید مطلع می کند. دفترچه انتخاب رشته ارشد را به دقت مطالعه کنید و از قوانین و ضوابط آن باخبر شوید. دانشگاه هایی که انتخاب می کنید را از لحاظ موقعیت جغرافیایی و بعد مسافت، فرهنگ و نیز امکانات آموزشی و رفاهی بررسی کنید. در کنار توجه به علاقه، موقعیت شغلی و کاری هر یک از کد ضریب ها را نیز مدنظر قرار دهید. انتخاب های اول خود را رویایی بچینید و انتخاب های بعدی را منطقی به آموزش رایگان یا غیر رایگان کد رشته محل ها توجه کنید و دانشگاه های دوره کارشناسی خود را اگر از آن رضایت دارید، جزو انتخاب های اول قرار دهید. چرا که ادامه تحصیل در آن به دلیل شناخت و آشنایی و در واقع جا افتادن شما در آن راحت تر خواهد بود. معیار پذیرش در دوره ارشد رتبه کسب شده داوطلب در هر یک از کد ضریب هاست. از این رو ممکن است رتبه متقاضی در یک کد ضریب متفاوت یا نزدیک یا یکسان با کد ضریب دیگر باشد. منظور از کد ضریب، همان گرایش های یک رشته است. در واقع در مقطع ارشد، داوطلبان در یک مجموعه آزمون می دهند و در پذیرش می توانند هر یک از گرایش های آن را در صورتی که حد نصاب لازم مورد نظر را کسب نمایند، انتخاب کنند. آخرین نکته انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی توجه به ظرفیت های پذیرش است. حتماً ظرفیت ها را در دفترچه انتخاب رشته بررسی کنید.

دانشگاه های برتر پذیرنده رشته مهندسی پزشکی

  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه صنعتی امیر کبیر
  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه حکیم سبزواری-سبزوار
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی

رتبه های پذیرفته شده 

دورهنام دانشگاهرشتهرتبه
نوبت دومدانشگاه اصفهانبرق-مهندسی ورزش1825
روزانهدانشگاه علم و صنعت ایرانبرق-بیوالکتریک630
روزانهدانشگاه اصفهانبرق-بیوالکتریک1348
نوبت دومدانشگاه صنعتی اصفهانبرق-بیوالکتریک1386
پردیس خودگرداندانشگاه اصفهانبرق-بیوالکتریک1701
دانشگاه تربیت مدرسبرق-بیوالکتریک6629
نوبت دومدانشگاه صنعتی امیر کبیرمکانیک-بیومکانیک383
روزانهدانشگاه تبریزمکانیک-بیومکانیک1534

در کنار مشاوران آیدانیتو بهترین انتخاب رشته را در ارشد مهندسی پزشکی تجربه کنید!!!!

انتخاب رشته ارشد از جمله انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی به مراتب می تواند کمی نکران کننده و استرس آور باشد. اما این موضوع می تواند در کنار مشاوران آیدانیتو به راحتی حل شود و فرد بهترین انتخاب رشته را تجربه کند. در صورتی که تمایل به انتاب رشته ارشد مهندسی پزشکی را دارید و نیاز به راهنمایی در رابطه با انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی پزشکی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *