آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98
انتخاب رشته ارشد برق

انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98






انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98

علم مهندسی هسته ای، دانش تولید، استفاده و نیز نظارت و کنترل بر انرژی هسته ای است. این علم به ویژه در کشور ما مورد توجه و نیاز به آن وجود دارد. کسانی که به منظور ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات عالی این رشته در کنکور ارشد مهندسی هسته ای شرکت کرده اند، برای مراحل بعدی آن بعد از اعلام نتایج اولیه که انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 است، نیازمند اطلاع از شرایط و نحوه انجام آن هستند که بدین منظور در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. 

زمان و شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 آزاد و سراسری دهه دوم خردادماه است. در این تاریخ مقرر لازم است داوطلبان نسبت به انجام انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 اقدام کنند. شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای ی98 مربوط به نتایج داوطلبان است. در واقع متقاضیانی که در اعلام نتایج اولیه در کارنامه کتبی آنها عنوان مجاز شدن درج گردیده است، می توانند انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 را انجام دهند و واجد شرایط انجام آن هستند. بدیهی است که بدون احراز شرایط آن، امکان انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 برای شرکت کنندگان وجود نخواهد داشت.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98

انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش برای متقاضیان دوره های روزانه، پیام نور، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و شبانه انجام می شود. اما داوطلبان دانشگاه آزاد می بایست به سایت آزمون این دانشگاه مراجعه کنند و با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته نسبت به انجام انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 اقدام کنند. انتخاب رشته در سرنوشت و زندگی آینده داوطلبان تأثیر به سزا دارد چرا که مستقیماً با آینده ی شغلی و علمی آن ها مرتبط خواهد بود. از این رو رعایت نکات مهم آن و عملی کردن اصول صحیحی انتخاب رشته می تواند منجر به نتایج منطقی و بعضاً مطلوب تر از حد انتظار شود. در انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 دستورالعمل های زیر را به کار ببرید: گام اول: به علاقه خود توجه کنید و در کنار علاقه به آینده ی کاری آن نیز توجه داشته باشید. چرا که یکی از اهداف تحصیلات، کار کردن با مدرک آن هست و البته پیدا کردن کار مناسب نیز به مقوله تخصص و مهارت فرد بر می گردد که مسئله ی مجزا است. گام دوم: آنالیز کارنامه: چند نمونه کارنامه را از داوطلبان سالهای قبل بررسی کنید و اطلاعاتی مربوط به درصدها و آخرین رتبه مجاز در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد به دست آورید. این اطلاعات شما را از احتمال قبولی در دانشگاه های مختلف و نیز اولویت بندی انتخاب هایتان مطلع می کند. گام سوم: توجه به موقعیت جغرافیایی، بعد مسافت، امکانات رفاهی و دانشجویی و نیز سطح علمی دانشگاه ها، توجه به این نکات اهمیت دارد چرا که نقل و انتقالات بعدی دشورا و گاهاً غیر ممکن خواهد بود. گام چهارم: ظرفیت های پذیرش هر یک از دانشگاه ها را از دفترچه انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 پیدا کنید و به سهمیه نیز توجه داشته باشید. در کنار همه ی این موراد، حتماً دفترچه انتخاب رشته را یکبار به صورت کامل و دقیق بازخوانی و مطالعه نمایید. به انجام انتخاب رشته اصولی و حرفه ای اهمیت دهید تا نتایج منطقی و بیشتر از حد انتظار با توجه به رتبه و درصدهایی که کسب کرده اید به دست آورید.

چه دانشگاه هایی در مقطع ارشد مهندسی هسته ای دانشجو می پذیرند؟

مطابق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 ، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در نوبت روزانه سراسری ارشد مهندسی هسته ای 68 نفر است . توجه به ظرفیت های پذیرش دانشجو ، نقش مهمی در انتخاب رشته خواهد داشت. به همین منظور در ادامه به بررسی دانشگاه ها و ظرفیت های پذیرش ارشد مهندسی هسته ای می پردازیم.
واحد دانشگاهی/ استان محل تحصیلنوبت پذیرشرشته/گرایشظرفیت پذیرش
دانشگاه اصفهان / اصفهانروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها4
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان / کرمانروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها5
دانشگاه شهید بهشتی / تهرانروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها5
دانشگاه شیراز/ فارسروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها4
دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها2
دانشگاه صنعتی شریف/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / کاربرد پرتوها3
دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / گداخت هسته ای3
دانشگاه اصفهان / اصفهانروزانهمهندسی هسته ای / راکتور3
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان / کرمانروزانهمهندسی هسته ای / راکتور8
دانشگاه شهید بهشتی / تهرانروزانهمهندسی هسته ای / راکتور2
دانشگاه شیراز/ فارسروزانهمهندسی هسته ای / راکتور4
دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / راکتور1
دانشگاه صنعتی شریف/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / راکتور2
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان / کرمانروزانهمهندسی هسته ای / پرتوپزشکی4
دانشگاه شهید بهشتی / تهرانروزانهمهندسی هسته ای / پرتوپزشکی5
دانشگاه شیراز/ فارسروزانهمهندسی هسته ای / پرتوپزشکی4
دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / پرتوپزشکی5
دانشگاه صنعتی شریف/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / پرتوپزشکی3
دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ تهرانروزانهمهندسی هسته ای / مهندسی فیزیک بهداشت1
  در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ارشد مهندسی هسته ای 98 ، پیشنهاد می کنیم درباره ی انتخاب رشته ارشد 98 بیشتر بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *