آیدانیتو > امکان انتخاب رشته همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

امکان انتخاب رشته همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

امکان انتخاب رشته همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

آیا  امکان انتخاب همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد؟ با مطالعه مقاله پیش رو در این موضوع مطلع خواهید شد. همراه ما باشید. شما با مطالعه مقاله پیش رو با صحت و یا عدم صحت امکان انتخاب همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله رشته های بدون کنکور را مطالعه نمایید.

امکان انتخاب رشته بدون کنکور در چند گروه آزمایشی دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید زمان انتخاب رشته کارشناسی پیوسته تمام وقت اعلام شده است، اما سؤالی که پیش می آید این است امکان انتخاب رشته بدون کنکور در چند گروه آزمایشی دانشگاه آزاد وجود خواهد داشت؟ آیا تنها مجاز به انتخاب یک گروه آزمایشی متجانس با مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی خواهید بود؟ برای اطلاع از تمامی سؤالات خود راجع به امکان انتخاب همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد، این مقاله را مطالعه کنید و در صورت نیاز با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید، مشاوران آیدانیتو آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات شما عزیزان می باشند. طبق سخنان دکتر امیررضا شاهانی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گزینه ای به انتخاب رشته بدون کنکور آزاد فعال  خواهد شد؛ بر این اساس داوطلبان می توانند در چند گروه آزمایشی شرکت کنند. به عنوان مثال داوطلبان رشته ریاضی فیزیک می توانند در رشته علوم ریاضی به علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان های خارجی شرکت کنند. علاوه بر اینکه داوطلبان می توانند در شبکه ای غیر از رشته مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی خود ادامه تحصیل دهند، می توانند در چند گروه آزمایشی، 1 تا 5 گروه آزمایشی انتخاب رشته کنند. اما نحوه ی انتخاب رشته و تعداد انتخاب رشته به چه صورتی است؟ در ادامه شما را از تعداد انتخاب های مجاز برای تمامی گروه های آزمایشی مطلع خواهیم کرد، همراه ما باشید.

نحوه انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی دانشگاه آزاد

در این مبحث شما را با نحوه انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی دانشگاه آزاد مطلع خواهیم کرد، اگر قصد انتخاب رشته دارید، ابتدا باید کارت اعتباری جهت ثبت نام را به مبلغ چهل هزار تومان تهیه و بعد اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنید. کد که بعد از پرداخت وجه به داوطلب داده می شود، برای ورود به مرحله انتخاب رشته / محل سامانه لازم است. بعد از ورود و ثبت نام، انتخاب داوطلبان ثبت می شود. اما اگر داوطلبی قصد دارد در دو یا چند گروه آزمایشی شرکت کند، می بایست برای هر گروه آزمایشی به صورت مجزا کارت اعتباری خریداری کرده و ثبت نام و انتخاب رشته جداگانه انجام دهد، برای انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی مجاز به وارد کردن 20 کد رشته / محل خواهید بود. داوطلبانی که در آغاز دوره ثبت نام انتخاب رشته و ثبت نام خود را انجام داده اند، می توانند مجدداً در سایر گروه های آزمایشی انتخاب رشته کنند.

نحوه پذیرش در هر گروه آزمایشی دانشگاه آزاد

طبق سخنان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، پذیرش سال 97 بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و بدین ترتیب به ازای هر ثبت نام سوابق و اطلاعات داوطلب پردازش می شود و کد رشته پذیرفته شده داوطلب اعلام می شود. در ادامه جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی) را با توجه به رشته و نوع دیپلم مشاهده خواهید کرد.

گروه آزمایشی / نوع دیپلمریاضی و فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم و معارف اسلامیسایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی10010026.431.431.4
علوم تجربی10010031.431.431.4
علوم انسانی808010010041.2
هنر100100100100100
زبان های خارجی100100100100100

  پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه امکان انتخاب همه گروه های آزمایشی برای داوطلبان کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور را هم مطالعه کنید. اگر سؤالی پیرامون انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی بدون کنکور آزاد دارید، آن را با مشاوران خبره آیدانیتو مطرح کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *