مهاجرت به ترکیه

امور حقوقی در ترکیه






امور حقوقی در ترکیه

تمامی ترقی ها و پیشرفت های هر انسانی در گرو زندگی اجتماعی است و این نوع زندگی برای مردم یک ضرورت است. شاید به جرأت بتوان گفت که در صورت عدم وجود زندگی گروهی برای انسان ها هیچ اکتشاف، اختراع، تمدن و علمی در جامعه دیده نمی شد و هیچ پیشرفتی در زمینه ادبیات، هنر و صنایع صورت نمی گرفت. اما زندگی اجتماعی همواره با عوارض و مشکلاتی نیز همراه بوده که در صورت عدم پیشگیری صحیح ممکن است فجایعی را به بار آورده و موجب نابودی نسل انسان شود. به همین علت، از همان ابتدا افراد و جوامع انسانی متوجه تعیین ضوابط و حقوقی جهت برقراری عدالت و نظم در جامعه شدند و آن را از ضروریات شکل گیری و پایداری هر کشور و سرزمینی دانستند. اصولاً می توان گفت که وجود همفکری، همگامی و همکاری در بین افراد جامعه تنها در پرتو وضع قوانین و مقررات امکان پذیر است. کشور ترکیه به عنوان کشوری متمدن و پیشرفته نیز از این امر مستثنی نیست و قوانین و مقرراتی به منظور برقراری هر چه بهتر نظم و عدالت در آن دیده می شود. در این مقاله، بحث امور حقوقی در ترکیه را با شما دوستان مطرح می کنیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم و مفیدی را در ارتباط با امور حقوقی در ترکیه به دست آورید.

قوانین اقامت و ورود به کشور ترکیه

در این بخش به ذکر قوانین مربوط اقامت و ورود به کشور ترکیه برای شما می پردازیم. در صورت تمایل به اقامت بیشتر از سه ماه در کشور ترکیه باید از مقامات این کشور اجازه تمدید مدت اقامت را کسب کنید. در غیر این صورت، با اقامت غیر مجاز در این کشور اخراج و یا جریمه می شوید.

در حال حاضر، تمامی اتباع ایرانی می توانند بدون دریافت روادید به ترکیه سفر و حداکثر سه ماه در این کشور اقامت کنند. شما دوستان می توانید به وسیله هواپیما، قطار و یا اتوبوس، به ترکیه سفر کنید. در صورت تمایل به مسافرت زمینی حتماً با اتوبوس ها و تورهای متعلق به شرکت های مسافربری معتبر سفر کنید و توجه به توصیه های ایمنی را فراموش نکنید.

دقت داشته باشید که در زمان ورود به مرزهای ترکیه، گذرنامه شما مهر ورود به این کشور را داشته باشد. در صورت بی توجهی و سهل انگاری در این امر صاحب گذرنامه به عبور غیر مجاز متهم شده و عواقب آن متوجه شخص می شود.

قوانین رانندگی در کشور ترکیه

جهت رانندگی در کشور ترکیه هر فرد باید گواهینامه بین المللی (IDP) و یا گواهینامه ملی را دریافت کنند. در مورد گواهی نامه IDP باید بگوییم که این گواهی نامه یک مجوز بین المللی در این کشور است که هر فرد با اخذ آن می تواند در بیشتر از 160 کشور دنیا بدون شرکت در امتحان های راهنمایی و رانندگی و یا سپری کردن دوره های آموزشی اقدام به رانندگی نماید.

قانون محکومیت در کشور ترکیه

در صورت محکومیت هر فرد به زندان از طرف مقامات قضایی کشور ترکیه، وی باید دوران محکومیتش را در زندان های محلی ترکیه بگذراند. زیرا قراردادی برای انتقال محکومین از حبس بین ترکیه و سایر کشورها وجود ندارد. در صورت بازداشت فردی از اتباع خارجی در این کشور، وی باید از مأمورین بخواهد که مراتب را هر چه سریع تر به کنسولگری ایران در ترکیه و یا سفارت اطلاع دهند. همچنین این فرد در صورت عدم تسلط به زبان ترکی، به هیچ وجه نباید اسناد و یا اوراقی را امضا کند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با امور حقوقی در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ازدواج در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه امور حقوقی در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *