آیدانیتو > اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل
مهاجرت به ترکیه

اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل






اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل

ترکیه از جمله کشورهای پیشرفته و متمدنی است که در ناحیه جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور از سه جانب به دریا منتهی می شود و از جمله همسایگان آن می توان به عراق، ارمنستان، یونان، سوریه، گرجستان، بلغارستان و ایران اشاره کرد. ترکیه از نظر سطح کیفیت زندگی در رده بالایی قرار دارد و وجود تعداد بی شماری مراکز دانشگاهی در این کشور موجب جذب هر چه بیشتر افراد از کشورهای مختلف به این سرزمین می شود. از جمله مسائلی که در ابتدای تصمیم به ادامه تحصیل در این کشور، ذهن دانشجویان و متقاضیان را به خود مشغول می کند، امکان اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل است. در واقع، این قبیل افراد در جستجوی کسب اطلاع از وضعیت و نحوه اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل هستند. در این مقاله، به بحث در مورد اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل برای شما عزیزان می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعاتی مفید و ضروری در ارتباط با اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل دسترسی پیدا کنید.

نحوه اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در ترکیه

در حال حاضر، افراد و دانشجویان می توانند از سه طریق اقدام به اخذ اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل نمایند. در این بخش به طور مفصل این سه بخش را توضیح داده و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل ترکیه از طریق ثبت شرکت

هر یک از دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود می توانند بدون مشارکت با شهروندان اهل ترکیه، اقدام به ثبت شرکت در این کشور نموده و از کارمندان ترک به عنوان پرسنل و کارمندان شرکت استفاده نمایند. بدین ترتیب امکان اخذ اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل برای این دسته از افراد فراهم می شود.

از جمله مزایای این امر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مالیات پرداختی به دولت توسط شما در قبال درآمدهای حاصله از شرکت است و به هیچ وجه مجبور به پرداخت مبالغ بی مورد و ثابتی تحت عنوان “مالیات بر درآمد” نیستید.
  • تمامی هزینه های اختصاص یافته برای نگهداری و تأسیس شرکت در کشور ترکیه به مراتب از شمار متعددی از کشورهای دنیا کمتر است.
  • هیچ یک از شما جهت کسب درآمد نیاز به انجام کار با درجه سختی بسیار زیاد در ترکیه ندارید و با اخذ مجوز ثبت شرکت، می توانید یک رستوران ایرانی در کشور ترکیه دایر نماید.
  • در صورت موفق شدن به ثبت شرکت در ترکیه، امکان خرید و فروش مستغلات و همین طور ملک مسکونی نیز برای شما فراهم می شود.

در صورت فعالیت دائم شرکت و فعال نگه داشتن آن پس از دو تا پنج سال امکان اخذ اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل و پایان دوران دانشجویی برای شما وجود دارد.

اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل از طریق کار در ترکیه

اخذ اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل در درجه اول نیاز به دعوت به همکاری از شما جهت کار در یک شرکت در ترکیه دارد. تمامی شرکت های به ثبت رسیده در این کشور امکان درخواست اجازه کار از وزارت کار ترکیه با توجه به حرفه و تخصص مورد نظرشان، برای شخص متقاضی خود را دارند. البته بر طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، اولویت استخدام در شرکت ها با اهالی کشور ترکیه و اتباع آن است و در زمان دعوت به همکاری از شما توسط شرکتی ترکیه ای، هرگز نباید فردی با پاسپورت ترکیه ای و با تخصص شما شغلی نداشته باشد. بعد از استخدام شما در شغل مورد نظر، ویزای موقت یک ساله به شما اعطا شده و در هر سال تمدید می شود. در صورت اشتغال به کار شما در طول 5 سال در ترکیه، می توانید ویزای اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل را دریافت کنید.

اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل از طریق خرید ملک در ترکیه

هر دانشجو بعد از اتمام مدت تحصیل خود، در صورت تمایل به اخذ اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل می تواند به آسانی و با خرید ملک این کار را انجام دهد. از جمله مزایای این روش می توان به عدم نیاز به سرمایه زیاد اشاره کرد. از طرف دیگر با افزایش قیمت ملک سود زیادی نیز نصیب تان خواهد شد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اقامت دائم ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه اقامت دائم ترکیه بعد از تحصیل ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *