مهاجرت به انگلیس

اقامت دائم انگلستان






اقامت دائم انگلستان

کشور انگلستان بنا به دلایل متعددی از جمله داشتن بهترین دانشگاه ها و پیشرفت های سیاستی و اقتصادی در ردیف بهترین کشورهای مهاجرپذیر است در هر سال، تعداد زیادی از افراد جهت تحصیل و یا کار به این کشور مهاجرت می کنند. در این مقاله، قصد بررسی موضوع اقامت دائم انگلستان را برای شما عزیزان داریم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه این مقاله کلیه اطلاعات لازم در زمینه اقامت دائم در انگلستان و راه های اخذ آن را به دست آورید.

اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در انگلستان

مطابق قوانین انگلستان جهت دریافت ویزای ازدواج و اخذ اقامت دائم انگلستان ، هر دو طرف باید سنی بیشتر از 18 سال داشته باشند. علاوه بر این فرد باید در زمان درخواست این نوع از ویزا، مدارکی را ارائه دهد که توانایی مالی و درآمد وی را جهت تأمین هزینه های همسرش بدون نیاز به استفاده از کمک های مالی دولت، نشان دهد. فرد خواستار دریافت ویزای ازدواج انگلستان باید پس از مراجعه به سفارت انگلستان در کشور خود تمامی مدارک لازم جهت اثبات زوجیت و همین طور شهروندی و اقامت همسر خود را تقدیم کند. دریافت این نوع ویزا با زندگی، تحصیل و همچنین کار در انگلستان همراه است. هر فرد پس از 5 سال اخذ ویزای ازدواج می تواند امکان اقامت دائم انگلستان را نیز پیدا کند.

اخذ اقامت دائم از طریق تولد در انگلستان

از دیگر شرایط اخذ اقامت دائم انگلستان استفاده از دو معیار خاک یا خون و یا ترکیبی از هر دو مورد است. البته از سال 1983 میلادی و به دنبال تصویب قوانین و ضوابطی جدید، شاهد تنظیم نظام حقوقی انگلستان بر طبق معیار خون بوده ایم. به این معنی که لازم است که حداقل یکی از والدین شخص اهل بریتانیا باشد. بدین ترتیب شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم انگلستان برای وی فراهم می شود.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کارآفرینی در انگلستان

اخذ این نوع ویزا از جمله پرطرفدارترین روش ها جهت اخذ اقامت دائم انگلستان به شمار می رود. از جمله ملزومات دریافت ویزای کارآفرینی، دارا بودن 200000 پوند پول نقد در بانک های مورد تأیید انگلستان است. در ابتدا فرد باید ایده یا طرح اقتصادی را جهت شروع کسب و کاری تازه در انگلستان ارائه دهد. در نهایت سرمایه گذاری های لازم بر روی طرح وی و شروع فعالیت انجام می شود. از دیگر موارد ضروری برای دریافت ویزای کارآفرینی، مدرک زبان انگلیسی و داشتن مهارت در این زمینه است. در صورتی که از حدود یک سال پیش اقداماتی را در جهت شروع کسب و کار در انگلستان آغاز کرده اید، امکان اخذ ویزای کارآفرینی برای شما وجود دارد.

اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در انگلستان

اخذ ویزای سرمایه گذاری و امکان سرمایه گذاری در انگلستان بر طبق سیستم امتیاز بندی استوار بوده و فرد متقاضی، ملزم به کسب حداقل 75 امتیاز جهت اخذ این نوع ویزا است. باید بگوییم که سرمایه گذاری در این کشور در چند دسته 200000 پوندی، 50000 پوندی و 1000000 پوندی و … قرار می گیرد.

سرمایه گذاری 100000 پوندی در انگلستان به مدت سه سال و نیم اعتبار داشته و امکان تمدید آن تا دو سال دیگر نیز وجود دارد. در این نوع سرمایه گذاری هیچ نیازی به Business Plan و یا مدرک IELTS نیست. به عبارت دیگر، خرید سهام و دارا بودن مبلغ 1750000 پوند، در این نوع سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت دائم در انگلستان کفایت می کند. اما در مورد سرمایه گذاری 200000 پوندی باید گفت که افراد با داشتن Business plane و مدرک IELTS با نمره چهار می توانند نسبت به انجام این نوع سرمایه گذاری اقدام نمایند. مدت زمان اعتبار این نوع از ویزا، سه سال بوده و حتی می تواند به اقامت دائم نیز تبدیل گردد. علاوه بر این ها، داشتن تمکن مالی متقاضی جهت تأمین هزینه های خود و خانواده اش نیز ضرورت دارد. در صورتی که مشغول به تحصیل در انگلستان هستید و به هیچ وجه قصد بازگشت به ایران را ندارید، سرمایه گذاری 50000 پوندی مناسب ترین گزینه برای شماست.

اخذ اقامت دائم در انگلستان از طریق کار

دریافت ویزای کار از دیگر روش های اخذ اقامت دائم انگلستان به شمار می رود. گام نخست در اخذ این نوع از ویزا، دریافت دعوت نامه کاری معتبر از یکی از شرکت های انگلیسی است. رهبران مذهبی، مربیان بین المللی و ورزشکاران نخبه امکان اخذ ویزای کاری انگلستان را دارند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اقامت دائم انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کار در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه اخذ اقامت دائم انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *