اعلام نتایج مدارس شاهد

اعلام نتایج ثانویه مدارس شاهد پایه دهم 98

اعلام نتایج ثانویه مدارس شاهد پایه دهم 98

 

  در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ثانویه مدارس شاهد پایه دهم 98 خواهیم پرداخت. مدارس شاهد از مدارس خاص و محبوب در بین دانش آموزان است که تنها برخی از دانش آموزان شاهد و ایثارگر می توانند وارد این مدارس شوند. البته در صورتی که  ظرفیت مدارس تکمیل نشود، سایر دانش آموزان نیز با داشتن شرایط خاص می توانند ثبت نام مدارس را انجام دهند. مدارس شاهد از لحاظ علمی، کادر اموزشی قابل قبولی و سطح بالایی دارد و در واقع از معدود مدارس هوشمند در ایران است. بنابراین تحصیل در این مدرسه برای دانش آموزان اهمیت ویژه ای پیدا می کند. تحصیل برای دانش آموزان شاهد (فرزندان شهداء، جانبازان بالای 50 درصد، ایثارگران و آزادگان) در مدارس به صورت رایگان است و سایر دانش آموزان ملزم به پرداخت شهریه هستند، شهریه مدرسه شاهد در دوره دوم متوسطه حدوداً 530 الی 860 هزار تومان در سال 96 اعلام شد.

شرایط عمومی ثبت نام

  1. سکونت در محدوده تعیین شده برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد
  2. رعایت قوانین و ضوابط انضباطی و تربیتی آموزشی مدارس شاهد
  3. رعایت احکام شرعی و توجه به پوشش (حجاب برتر برای دختران)
  4. داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  5. پایبندی خانواده به شئونات و ارزش های اسلامی

شرایط علمی ثبت نام دانش آموزان پایه دهم

قبولی دانش آموزان با معدل بالی 17 و برخورداری از شرایط علمی در انتخاب رشته و رشته تحصیلی دانش آموز که در مقالات مربوط به طور مفصل توضیح داده شده است. در صورتی که اطلاعات و مدارک با واقعیت مغایرت داشته باشد، ثبت نام دانش آموز در این مرحله لغو خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم در درج تمامی اطلاعات اعم از مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه و … دقت کنید.

ثبت نام دانش آموزان

دانش آموزان شاهد بعد از ثبت اطلاعات در سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir و ارائه مدارک توسط اولیاء به مدرسه در زمان مشخصی ثبت نام به صورت قطعی انجام می شود ولی دانش آموزان غیر شاهد به 2 مرحله کشیده می شود. اولین ثبت نام غیر قطعی است و در صورت بررسی و برخورداری از شرایط و امتیازات لازم، دومین ثبت نام که قطعی است انجام می شود. در واقع دانش آموزان باید در مراحل مختلف مورد تأیید قرار بگیرند. ابتدا ثبت نام و اعلام نتایج غیر قطعی که توسط مدرسه با ارسال پیامک انجام می شود. و قبل از اعلام قطعی که مدارک دانش آموزان در استان و منطقه مورد بررسی واقع می شود، زمان اعلام نتایج اولیه (غیر قطعی) و اعلام نتایج قطعی در 25 تیر و 26 تا 3 مردادماه انجام می شود.

اعلام نتایج ثانویه

وقتی نتایج غیر قطعی اعلام می شود، یک روز بعد از آن یعنی در تاریخ 26 تیرماه مدارک دانش آموزان توسط ستاد ثبت نامی مدارس مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که اطلاعات دانش آموز و مدارک ارائه شده صحت داشته باشد، مدارک در سامانه سجا تأیید می شود و به مرحله ی بعدی که بررسی مدارک در منطقه و استان است، وارد می شود، مدت زمان بررسی و اعلام نتایج ثانویه مدارس شاهد 7 الی 8 روز است. لازم به ذکر است، مدارک دانش آموز باید حداقل توسط یکی از والدین به مدارس ارائه شود. زمان ارائه مدارک اهمیت دارد. توجه داشته باشید که مسئولیت تطبیق و تأیید مدارک دریافتی از والدین به عهده مدیر آموزشگاه خواهد بود. دانش آموزان عزیز پایه دهم می توانند بعد از مطالعه اعلام نتایج ثانویه مدارس شاهد پایه دهم 98 از جزئیات بیشتر راجع به اعلام نتایج نهایی مدارس شاهد پایه دهم 98 مطلع شوند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *