اعزام به خدمت

اعزام به خدمت

اعزام به خدمت سربازی 

در این مقاله به موضوع اعزام به خدمت سربازی 99 خواهیم پرداخت، مشمولان خدمت با مطالعه اعزام به خدمت سربازی 99 می توانند از مسائلی همچون مراحل اعزام خدمت، اعزام به خدمت با مدرک بالا، دفترچه اعزام به خدمت، تمدید و تعجیل در اعزام به خدمت و … مطلع شوند. دوره های سربازی در ایران در سه دوره خلاصه می شود،

  • دوره آموزشی، دوره کد، دوره خدمت، یکی از اصلی ترین دوره های سربازی که 2 ماه از سربازی را به آن اختصاص می دهند، دوره ی آموزشی است. در این دوره سربازان با موارد مختلف آشنا می کند از جمله اسلحه شناسی، آموزش تیر اندازی، استتار، مسیریابی در شب و روز  …
  • دوره ی کد نیز دوره ای تخصصی و 2 ماه بعد از دوره آموزشی است. این دوره مختص ارتش و نیروهای انتظامی است.
  • دوره خدمت نیز بعد از دوره آموزشی آغاز می شود و با توجه به تحصیلات سرباز درجه نظامی داده می شود و برای انجام خدمت به شهرهای مختلف فرستاده می شوند. برخی از سربازان نیز بعد از دوره ی آموزشی با توجه به تخصصی که دارند در ادارات و … (کارهای غیر نظامی) به کار گرفته می شوند.

سن اعزام به خدمت سربازی

توجه داشته باشید که هر فرد ایرانی (مرد) در هر ماهی که به پایان دوره 18 سالگی خود برسد مشمول مقررات نظام وظیفه می شود و باید برای اعزام به خدمت سربازی مراجعه کند. بنابراین سن اعزم به خدمت از بین 18 سالگی تمام (آغاز 19 سالگی) تا 50 سالگی است.در ادامه مقاله  اعزام به خدمت سربازی 99 با برگ سبز و ماه های طلایی خدمت آشنا خواهید شد.
اگر سوالی در زمینه اعزام به خدمت سربازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برگ سبز سربازی

برگ سبز، نامه ای از جانب نظام وظیفه بعد از ارسال مدارک شما است، که در آن تاریخ اعزام و کد چند رقمی است، در واقع آخرین نامه ای است که برای شما ارسال می شود. کد چند رقمی مشخص کننده محل آموزشِ، کد شهری است که باید در آن پادگان، دوره خود را بگذرانید.

ماه های اعزام به خدمت

یکی از سؤالات متداول مشمولان خدمت ماه های اعزام به خدمت سربازی است. توجه داشته باشید مشمولان خدمت برای اعزام به خدمت در دو دسته جای می گیرند:

  1. مشمولانی که تحصیلات آن ها لیسانس و بالاتر است.
  2.  مشمولانی که مدرک تحصیلی آن ها کمتر از لیسانس است.

ماه های اعزام این دو دسته متفاوت است، داوطلبان دسته اول معمولاً در اول ماه های زوج و داوطلبان دسته دوم در 19 هر ماه به سربازی اعزام می شوند. اما آیا راجع به ماه های طلایی اعزام می دانید؟ معمولاً دوره ی آموزشی برای افراد از دوره های سخت محسوب می شود اما برخی از شرایط می تواند این سختی را کمتر کند، در برخی از ماه ها دوره های آموزشی کمتر، ساده تر و در شرایط بهتر می گذرد، معمولاً اسفند ماه از این نظر که داوطلبان با تعطیلات زیاد رو به رو هستند، مناسب است و آبان و اردیبهشت ماه از نظر آب و هوای مطلوب از ماه هایی طلایی اعزام به خدمت است و ماه هایی که با ماه مبارک رمضان مصادف می شود سختی این دوره را کاهش می دهد. با توجه به اینکه در نیمه اول تا شهریورماه تعداد متقاضیان اعزام به سربازی کمتر است، حدوداً 2 تا 3 ماه بعد از ارسال دفترچه زمان اعزام فرا می رسد و در نیمه دوم سال که تعداد متقاضیان افزایش پیدا می کند، حدود 4 ماه بعد از ارسال دفترچه زمان اعزام به خدمت می رسد.
برای آگاهی از کلیه شرایط اعزام به خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اعزام به خدمت چقدر طول می کشد؟

شرایط اعزام به خدمت برای افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل مدت اعزام به خدمت شدن نیز برای افراد متفاوت است. از جمله مواردی که در مدت زمان اعزام به خدمت شدن تاثیر گذار است، مدرک تحصیلی است. با توجه به تغییر قوانین نظام وظیفه پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه قوانین با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

مراحل ثبت نام اعزام به خدمت

با توجه به اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی، هر فرد ذکوری که به سن 18 سالگی رسیده باشد بایستی تقاضای خود را به صورت اینترنتی برای اعزام به خدمت ثبت نماید. اگر شما شرایط مذکور را دارید و هیچ منعی برای رفتن به خدمت سربازی ندارید، بایستی به منظور ثبت نام اعزام به خدمت ، دفترچه راهنمای خدمت عمومی را به دقت مطالعه و درخواست خود را ثبت نمایید. با توجه به اینکه مطالعه دفترچه زمانبر است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مهم ترنی نکات مرتبط با اعزام خدمت با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از مراحل ثبت نام اعزام به خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

از کسری خدمت چه می دانید؟

کسری خدمت فرصتی است که سازمان نظام وظیفه برای گروهی از افراد دارای ویژگی خاص قرار می دهد تا بتوانند طول مدت سربازی خود را در زمان کمتری سپری کنند و کارت پایان خدمت خود را سریعتر دریافت کنند. به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای اعزام به خدمت ، آگاهی از شرایط کسری خدمت ضروری به نظر می رسد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از قوانین مرتبط با کسری خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از مراحل ثبت نام اعزام به خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انواع معافیت سربازی را می شناسید؟

معافیت انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال برخی از افراد فقط از رزم معاف می شوند و برخی به طور کلی از رفتن به دوره سربازی! اما قبل از هر اقدامی برای اعزام به خدمت آگاهی از شرایط اخذ معافیت الزامی است، چرا که قوانین مرتبط با معافیت بسیار گسترده هستند و ممکن است شامل حال شما هم بشوند. پس پیشنهاد می کنیم برای آگاهی شرایط و قوانین مرتبط با معافیت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از انواع معافیت سربازی و هر آنچه باید در زمینه اخذ معافیت تحصیلی، پزشکی، ایثارگران و … بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

خرید خدمت سربازی

سازمان نظام وظیفه عمومی، تمهیداتی را برای خرید خدمت سربازی نیز در نظر می گیرد. در واقع خرید خدمت سربازی یک موقعیت طلایی برای افرادی است که به نحوی شرایط لازم برای رفتن به خدمت سربازی را ندارند. با توجه به اینکه معمولا قوانین در زمینه خرید خدمت سربازی به روزرسانی می شوند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از جدیدترین قوانین مرتبط با خرید خدمت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم از کسری خدمت سربازی هم مطلع شوید.
همچنین در صورت بروز مشکل و یا نیاز به مشاوره قبل از اعزام با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *