آیدانیتو > ارشد مدیریت جهانگردی
مدیریت جهانگردی

ارشد مدیریت جهانگردی

ارشد مدیریت جهانگردی

رشته مدیریت جهانگردی از جمله بهترین و پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید. رشته ای جالب و جذاب که در ردیف علوم بین رشته ای محسوب می شود. در میان علوم حائز اهمیت در رشته مدیریت جهانگردی می توان به آمار، ریاضیات، اقتصاد و زبان انگلیسی اشاره کرد. همان طور که می دانید امروزه صنعت توریسم از جمله سودآورترین و جذاب ترین فعالیت ها در سرتاسر دنیا به شمار می رود.

اما متأسفانه در کشور ما ایران علی رغم وجود جاذبه های ممتاز و منحصر به فرد سهم ما از تجارت بزرگ جهانی بسیار اندک به نظر می رسد. این موضوع را می توان ناشی از عدم اطلاع از بایدها و نبایدها و مدیریت ضعیف در این عرصه دانست.

هدف اصلی و اساسی از ایجاد و راه ندازی رشته مدیریت جهانگردی مواجهه شدن با چنین مسائل و مشکلات مهمی است. در مورد تاریخچه رشته مدیریت جهانگردی می توان گفت که برای نخستین بار در سال 1374 هجری شمسی شاهد ورود این رشته جذاب به ایران بودیم.

دانشگاه علامه طباطبایی اولین مرکز دانشگاهی بود که اقدام به جذب و پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی کرد. به همین دلیل، این دانشگاه عنوان پدر علم گردشگری را به خود اختصاص داده است. حتی در طول سال های بعد مقاطع دیگری از این رشته همچون ارشد و دکتری نیز در این دانشگاه راه  اندازی شدند.

دانش آموختگان رشته مدیریت جهانگردی به کمک کسب مهارت ها و توانمندی های لازم امکان فعالیت در زمینه صنعت گردشگری را به آسانی دارند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته مدیریت جهانگردی امکان اشتغال در سازمان های دولتی و یا خصوصی را نیز دارند. البته در این میان کسب تجربه و دانش فراوان به وسیله مطالعات آزاد، کسب انواع مهارت های ارتباطی، فعالیت های شخصی و همین طور کسب مهارت ها و توانایی های تحلیلی نیز برای افراد امکانپذیر است.

از جمله اماکن مناسب برای فعالیت و اشتغال دانش آموختگان رشته مدیریت جهانگردی می توان به نهادها و مراکز دولتی، مراکز سرگرمی و تفریحی و پارک ها، مراکز اقامتی و هتل ها و راهنمای انواع تورهای گردشگری اشاره کرد. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد مدیریت جهانگردی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با ارشد مدیریت جهانگردی به دست آورید.
اگر سوالی در زمینه ارشد مدیریت جهانگردی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید

کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

مجموعه مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی ارشد از یک رشته تحصیلی به همین نام و دو گرایش متفاوت تشکیل شده است. در زیر به ذکر این دو گرایش برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

  • برنامه ریزی توسعه جهانگردی
  • بازاریابی جهانگردی

منابع ارشد مدیریت جهانگردی 98

از جمله روش های قبولی در رشته مدیریت جهانگردی و رسیدن به موفقیت های بسیار در این زمینه خواندن بهترین و جامع ترین منابع موجود است. در این میان می توان به منابعی همچون فرهنگ عامه به نویسندگی احمد تمیم داری، جهانگردی در چشم اندازی جامع، تاریخ ادبیات ایران، سبک شناسی معماری ایرانی، مبانی انسان شناسی، نظریه های جامع شناسی با تألیف عبدالمعبود انصاری و حسین ادیبی و همین طور مبانی رفتار سازمانی اشاره کرد.

چارت درسی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

در آخرین بخش از مقاله حاضر به ذکر چارت درسی ارشد مدیریت جهانگردی برای شما عزیزان می پردازیم.

دروس مشترک ارشد مدیریت جهانگردی

ارزیابی طرح های توسعه جهانگردیروش های کمی در جهانگردی
حسابداری مدیریت (در صنعت جهانگردی)خط مشی گذاری در صنعت جهانگردی
تحلیل رفتار جهانگردی و تعامل فرهنگیمحیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری
مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردیاصول مدیریت و بازاریابی خدمات
مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی

                        دروس اختصاصی گرایش توسعه جهانگردی

سمینار در مسائل جهانگردی پایدارمدیریت استراتژیک پایدار
برنامه ریزی جهانگردی در کشورهای در حال توسعهمدیریت اکوسیستم های طبیعی

                                دروس تخصصی گرایش بازاریابی جهانی

سمینار در مسائل بازاریابی جهانگردی (تحقیقات بازاریابی)بازاریابی محصولات جهانگردی
رفتار مصرف کننده در جهانگردیبازاریابی بین المللی در جهانگردی

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد مدیریت جهانگردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی گرایش های ارشد مدیریت جهانگردی بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد مدیریت جهانگردی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *