آیدانیتو > ارشد علوم کامپیوتر
علوم کامپیوتر

ارشد علوم کامپیوتر

ارشد علوم کامپیوتر

ارشد علوم کامپیوتر

رشته علوم کامپیوتر، همواره به عنوان پل ارتباطی بین دانش محبوب کامپیوتر و همین طور رشته ریاضی مطرح شده است. ایجاد و راه اندازی این رشته تحصیلی تا حد زیادی، هدف یافتن مناسب ترین و بهترین راه حل ها و روش های موجود تا درصد پایینی از خطا، بالاترین حد دقت و توجه و در زمانی کوتاه صورت می گیرد. در واقع، رشته علوم کامپیوتر به دنبال دادن آموزش های لازم به افراد و تربیت افرادی است که با دید ریاضی و منطقی به حل مسئله نگاه می کنند. در میان کاربردهای مختلف رشته مورد توجه علوم کامپیوتر می توان از استفاده از آن در زمینه علم رایانه ای و خارج از آن نام برد. در بین مهارت ها و توانمندی های ضروری برای ادامه تحصیل و ورود به این رشته تحصیلی بی نظیر علاقه به رشته ریاضیات و داشتن مهارتی خاص و قابل توجه در آن اهمیتی بسیار بالا دارد. در مورد بازار کار رشته علوم کامپیوتر گرایش نرم افزار وارد بازار کار شوند. رشته علوم کامپیوتر در مقاطع تحصیلی مختلفی من جمله کارشناسی ارشد در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی ایران تدریس می گردد. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد علوم کامپیوتر برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را در رابطه با ارشد علوم کامپیوتر به دست آورید.

علوم کامپیوتر ارشد

مجموعه علوم کامپیوتر در مقطع ارشد از دو رشته تحصیلی بیوانفورماتیک و علوم کامپیوتر تشکیل شده است. رشته علوم کامپیوتر، خود گرایش های مختلفی را شامل می شود که در زیر اسامی آن ها را برایتان ذکر می کنیم.

 

گرایش های ارشد علوم کامپیوتر

داده کاوی

نظریه سیستم ها

محاسبات علمی

علوم تصمیم و دانش

محاسبات نرم و هوش مصنوعی

الگوریتم و نظریه محاسبه

منطق و روش های صوری

 

 

دروس اختصاصی گنجانده شده در ارشد علوم کامپیوتر دروسی همانند هوش مصنوعی پیشرفته شبکه های عصبی، منطق محاسباتی، رباتیک و پردازش های زبان های طبیعی و یادگیری را می توان نام برد.

منابع ارشد علوم کامپیوتر 98

شما دوستان گرامی جهت قبولی و پذیرش در ارشد علوم کامپیوتر باید منابع بسیاری را مورد مطالعه قرار دهید. در میان این منابع می توان به جبر خطی نوشته اونان و ریاضی عمومی به نویسندگی مارون، اصول ساختمان داده ها، محاسبات عددی نوشته کرایه چیان و اصول الگوریتم های کامپیوتر با تألیف هروتیز اشاره کرد.

رشته بیوانفورماتیک علوم کامپیوتر

رشته بیوانفورماتیک از جمله رشته های گنجانده شده در مجموعه علوم کامپیوتر است که تحت عنوان زیست داده ورزی نیز نامیده می شود. این رشته تحصیلی دانش کاربرد آمار و احتمالات و علوم کامپیوتر در شاخته زیست شناسی مولکولی را مطرح می کند. رشته بیوانفورماتیک در حقیقت به عنوان علمی میان رشته ای شناخته شده است که نرم افزارها و روش هایی را جهت فهم و درک اطلاعات زیستی را شامل می شود. این علم، جهت تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات زیست شناسی از ترکیب علومی همچون مهندسی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر بهره می گیرد. رشته بیوانفورماتیک برای نخستین بار در سال 1970 میلادی توسط بن هسپر و پائولین هرگوک و جهت اشاره به انجام مطالعاتی در زمینه سیستم های زنده و پردازش اطلاعات اختراع گردید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد علوم کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی گرایش های ارشد علوم کامپیوتر بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد علوم کامپیوتر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *