طراحی شهری

ارشد طراحی شهری





ارشد طراحی شهری

یکی از رشته های پر طرفدار در میان مجموعه معماری و هنر، ارشد طراحی شهری است. ارشد طراحی شهری یک رشته شناور در مجموعه ارشد است و داوطلبان می توانند این رشته را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با ارشد طراحی شهری آشنا کنیم.

کارشناسی ارشد طراحی شهری

رشته طراحی شهری در سال های اخیر در جهان غوغا به پا کرده است و در گروه رشته های مطرح و برتر قرار گرفته است. در این رشته ارشد طراحی شهری، جنبه های کلیدی رشته های معماری، برنامه ریزی شهری و عمران با هم تلفیق شده اند و کارشناسان ارشد طراحی شهری می توانند با در نظر گرفتن تمام موارد فوق به محیط ها شکل دهند و به فضاها برای زندگی راحت تر شکل دهند. در ایران نیز امکان تحصیل در ارشد طراحی شهری به مانند سایر کشورها وجود دارد و علاقه مندان این رشته می توانند در دانشگاه های آزاد و سراسری به تحصیل ارشد طراحی شهری بپردازند.

در دفترچه انتخاب رشته ارشد، مجموعه طراحی شهری با دو رشته طراحی شهری و طراحی فضاهای، آموزشی ارائه شده است. هر چند که طراحی فضاهای آموزشی فقط در دانشگاه آزاد ارائه می شود، اما این رشته نیز علاقه مندان خاص خود را دارد.

آزمون ارشد طراحی شهری

همان طور که گفتیم رشته طراحی شهری در گروه رشته های شناور قرار گرفته است. از این رو شما می توانید این رشته را به عنوان رشته دوم امتحانی خود انتخاب کنید. آزمون ارشد طراحی شهری در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول آزمون تستی است. داوطلبانی که در آزمون تستی مجاز به انتخاب رشته شده اند و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل کرده اند به آزمون تشریحی دعوت می شوند.

منابع ارشد طراحی شهری

وقتی قصد شرکت در آزمون ارشد طراحی شهری را دارید، باید منابع ارشد طراحی شهری را بشناسید و متناسب با زمان خود و برنامه ریزی ارشد به مطالعه منابع بپردازید و برای آزمون آماده شوید. قبل از آن که منابع ارشد طراحی شهری را تهیه کنید با دروس امتحانی این رشته آشنا شوید. دروس امتحانی طراحی شهری به شرح زیر است:

  • زبان عمومی و تخصصی- که منظور همان زبان انگلیسی است
  • مباحث عمومی شهرسازی
  • مبانی نظری معماری و طراحی شهری
  • تاریخ معماری و شهرسازی
  • تحلیل فضاهای معماری و شهری
  • آزمون عملی اسکیس

برای اطلاع از منابع این رشته می توانید مقاله منابع ارشد طراحی شهری را مطالعه کنید.

در صورتی که در ثبت نام و انتخاب رشته ارشد طراحی شهری، با مشکلی مواجه شدید و یا نیاز به مشاوره دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *