روانشناسی بالینی

ارشد روانشناسی بالینی

ارشد روانشناسی بالینی

ارشد روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی از جمله شاخه های مهم و شناخته شده در علم روانشناسی به شمار می رود. رشته ای که تمرکز عمده آن بر روش های درمانی بیماران روانی، انواع اختلالات روانی و درک و فهم آن ها، نشانه ها، علائم و ریشه های اختلالات مختلف و یاری کردن مراجعان با مشکلات مختلف جهت رها شدن از آسیب های روان شناختی ایجاد شده در آن ها و بهبود یافتن وضعیت و شرایط روحی و روان آن هاست. کلیه روانشناسان بالینی همواره سعی در تشخیص و شناسایی اختلال روانی و یا مشکلات متعدد به کمک ارزیابی های مختلف را دارند و سپس به یاری خدمات روان درمانی و مشاوره ای به وجود آمده مطابق نظریه های مختلف روانشناختی تمامی تلاش خود را برای کمک به مشاوران به خرج می دهند. علاوه بر این، پژوهش و آموزش راجع به انواع سوال های مختلف روان شناختی و فرضیه ها را می توان از دیگر وظایف مهم یک روانشناس بالینی محسوب می شود. از آن جایی که در روزگاران گذشته هیچ گونه دسترسی به مسائلی همچون مشکلات روانی، بیماری های ذهنی و اختلالات روانی وجود نداشت تصور افراد و مردم جامعه از بیماری تنها بیماری جسمی بود. در آن روزگار، علت وقوع بیماری های روحی تنها حلول شیطان در روح انسان و یا جن زدگی بود. رشته روانشناسی بالینی جای خود را در دل مردم و جوانان باز کرده است و افراد بسیاری خواستار ادامه تحصیل در این رشته جذاب و هیجان انگیز هستند. در این مقاله، به معرفی ارشد روانشناسی بالینی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با ارشد روانشناسی بالینی دسترسی پیدا کنید.

منابع ارشد روانشناسی بالینی

موفقیت در آزمون ارشد روانشناسی بالینی مدیون مطالعه بهترین و شناخته شده ترین منابعی است. منابعی که با مطالعه آن ها می توانید هر چه بیشتر به موفقیت در آزمون ارشد روانشناسی بالینی نزدیک شوید. در میان این منابع می توان به آمار و احتمالات کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، کودکان استثنایی، آسیب شناسی روانی، علم النفس و تطبیق آن با روانشناسی جدید- فطرت، مرضی کودک و روانشناسی رشد 2-1 اشاره کرد.

رشته ارشد روانشناسی بالینی

بر طبق مطالب مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری رشته روانشناسی بالینی از جمله رشته های تعریف شده در مجموعه روانشناسی به شمار می رود. رشته ای که تنها شامل یک گرایش آن هم گرایش خانواده است.
اگر سوالی در زمینه ارشد روانشناسی بالینی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

باید عرض کنیم که ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از تفاوت هایی اساسی در مقایسه با روانشناسی بالینی وزارت علوم برخوردار است. راستش را بخواهید فقط افراد و دانشجویانی حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را دارند که مدرک دانشگاهی آن ها مشاوره و یا روانشناسی باشد. در غیر این صورت امکان شرکت در این آزمون برای آن ها وجود ندارد. مورد دیگر این که مواد امتحانی معرفی شده در کنکور ارشد وزارت بهداشت با مواد مورد امتحان در روانشناسی بالینی وزارت علوم متفاوت است. به عنوان مثال، درس زبان انگلیسی در آزمون ارشد وزارت بهداشت زبان عمومی و در وزارت علوم تخصصی است. مسئله بسیار مهم دیگر، ظرفیت پایین تر دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت در قیاس با دانشگاه های وابسته به وزارت علوم در رشته ارشد روانشناسی بالینی است.

ارشد روانشناسی پیام نور

رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور نیز مورد تدریس قرار می گیرد. نکته قابل توجه این که تنها یک دانشگاه پیام نور در ایران پذیرنده دانشجویانی در ارشد روانشناسی بالینی هستند که به بیان دیگر، تنها دانشگاه پیام نور استان تهران- تهران جنوب اقدام به جذب دانشجو در ارشد این رشته می کند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد روانشناسی بالینی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع ارشد روانشناسی بالینی بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد روانشناسی بالینی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *