مشکلات جنسی

اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی





 

اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی

اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی که به آن سندرم برانگیختگی پیوسته جنسی هم می گویند، موقعیتی است که باعث می شود یک فرد بدون هیچ فعالیت جنسی یا عامل تحریک کننده ای، از نظر جنسی برانگیخته شود.

حتی ممکن است در مواردی آدم های مبتلا به این اختلال، برای مدت خیلی زیادی، مثلاً به مدت چند ساعت، چند روز یا حتی یک هفته در اوج لذت جنسی باشند. تحریک جنسی بیش از حد می تواند عمیقاً زندگی روزمره این افراد را مختل می کند.

این اختلال در میان زنان شایع تر از مردان است. اما در مردان هم دیده می شود. در صورتی که مردان به سندرم برانگیختگی پیوسته آلت تناسلی مبتلا شوند، اغلب به این وضعیت آن ها پریاپیسم می گویند. پریاپیسم حالتی است که باعث می شود تحریک جنسی مرد و نعوظ او چند ساعت یا بیشتر ادامه پیدا کند، بدون اینکه چیز بخصوصی باعث تحریک او شده باشد.

نشانه های اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی

مشخص ترین نشانه اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی، احساس تحریک جنسی بدون حضور هیچ عامل تحریک کننده ای است.

دیگر نشانه های شایع اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی شامل موارد زیر هستند:

  • قرمز شدن صورت و گردن
  • فشار خون بالا و غیر طبیعی
  • ضربان قلب بالا و غیر طبیعی
  • اسپاسم عضلانی
  • تار شدن دید
  • احساس درد در اندام جنسی

علل اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی

این اختلال می تواند دلایل متعدد و متنوعی داشته باشد و نمی توان یک دلیل مشخص را برای آن نام برد. گاهی اوقات یک مشکل جسمی به این وضعیت ختم می شود. اما مشکلات روانی هم می توانند علت این اختلال باشند.

اضطراب، افسردگی، اختلال دو قطبی، اختلال وسواس و…. به عنوان عواملی برای ابتلا به سندرم برانگیختگی جنسی شناخته شده اند. نمی توان با اطمینان گفت که بیماری های روانی ای که نام بردیم علت این اختلال هستند اما در بسیاری از موارد مبتلایان به این سندرم نشانه های یکی یا چند تا از این بیماری ها را هم بروز داده اند.

پژوهش ها نشان می دهند که بعضی زنان در زمان بارداری، شروع آن یا بعد از یائسگی به این اختلال مبتلا می شوند.

درمان اختلال برانگیختگی پیوسته جنسی

اگر مشکلات روانی ای مثل افسردگی و اضطراب شدید علت این اختلال باشند، جلسات مشاوره و روان درمانی می توانند به فرد کمک کنند تا راهکارهای مقابله با اضطراب و افسردگی را یاد بگیرد و هیجان هایش را کنترل کند.

گزارش ها نشان می دهند که داروهای ضد افسردگی و تنظیم کننده خلق هم می توانند برای کنترل این اختلال مفید باشند.

روش هایی مثل استفاده از ژل های بی حس کننده، تحریک الکتریکی اعصاب و…. برای درمان سندرم بر انگیختگی پیوسته جنسی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه مطالعه «بیش فعالی جنسی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

در صورتی که نشانه های سندرم برانگیختگی پیوسته جنسی را در خودتان مشاهده می کنید، برای کسب اطلاعات کامل و جامع در زمینه درمان این اختلال، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *