آیدانیتو > چرا مشاوره کودک تلفنی مهم است؟
کودک

چرا مشاوره کودک تلفنی مهم است؟






 

مشاوره کودک تلفنی

اغراق نیست اگر بگوییم دوران کودکی مهم ترین دوران زندگی ما است. اکثر ما انسان ها در خانواده متولد می شویم و به همین دلیل شخصیت مان در خانواده شکل می گیرد. زیگموند فروید، پدر علم روانشناسی مدرن، معتقد بود که خصوصیات منحصر به فردی که امروز به عنوان یک بزرگسال داریم در پنج سال اول زندگی در ما نهادینه شده اند.

خوشبختانه امروزه والدین از همیشه نسبت به اهمیت دوران کودکی آگاه تر هستند و به همین دلیل به دنبال یادگیری بهترین سبک های فرزند پروری اند. هر روش تربیتی اشتباه و اتفاق ناگواری در دوران کودکی می تواند تأثیرات عمیق، منفی و جبران ناپذیری بر شخصیت کودک بگذارد.

درک اهمیت دوران کودکی موجب شده است که والدین توجه شان به استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره کودک بیشتر شود. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع مشاوره کودک تلفنی و مزایای آن بپردازیم.

فواید مشاوره کودک تلفنی

مشاوره تلفنی یکی از انواع مشاوره است و طرفداران آن روز به روز بیشتر می شوند. زندگی پر مشغله عصر ما موجب شده است که بسیاری از افراد فرصت مراجعه حضوری را به مراکز روانشناسی و مشاوره نداشته باشند. مشاوره تلفنی برای این آدم ها بهترین گزینه است. گاهی اوقات هم دسترسی به مشاور و روانشناس در شهرهای کوچک و روستاها امکان پذیر نیست و افراد می توانند از طریق مشاوره تلفنی از یک متخصص کمک بگیرند.

مشاوره تلفنی کودک هم مزایای زیادی دارد. حضور در جلسه مشاوره به همراه کودک برای بعضی والدین دشوار است. ممکن است کودک مبتلا به اختلال خاصی مثل اوتیسم باشد یا از یک معلولیت ذهنی خاص رنج ببرد. در چنین موقعیتی، پدر یا مادر می توانند بدون حضور در جلسه مشاوره و با کمک یک مرکز مشاوره تلفنی کودک مشکلشان را برطرف کنند. 

بحران های لحظه ای هم از طریق مشاوره تلفنی بهتر حل می شوند. اگر کودک ناگهان نیمه شب دچار مشکل خاصی شود، فرصتی برای مشاوره حضوری وجود ندارد. اما می توان گوشی تلفن را برداشت و با یک مشاور متخصص و با تجربه تماس گرفت.

 

مشکلات و اختلالات کودکان

کودکان ممکن است به مشکلات و اختلالات متنوعی مبتلا شوند. در اینجا به معرفی مهم ترین اختلالات می پردازیم:

اختلالات روانی کودکان

کودکان هم مثل بزرگسالان مبتلا به اختلالات روانی می شوند. افسردگی، اضطراب، اختلالات روان پریشی، اختلالات خوردن، وسواس و… از جمله اختلالات روانی کودکان هستند. با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی کودک ، می توان در مورد روش های درمان اختلالات کودکان آگاه شد.

مشکلات تحصیلی

کودکان در سن شش یا هفت سالگی به طور جدی وارد فضای آموزشی و زندگی روزمره شان دچار تغییرات جدی می شود. مشق نوشتن، مطالعه دروس، برنامه ریزی تحصیلی و… ممکن است برای آن ها دشوار باشد. والدین می توانند با استفاده از خدمات مشاوره کودک تلفنی مشکلات تحصیلی فرزندشان را حل کنند.

آموزش جنسی

کودکان از نظر جنسی در سن بسیار حساسی هستند. آن ها ساده و بی تجربه اند و ممکن است به همین دلیل مورد سوء استفاده جنسی قرار بگیرند. والدین می توانند با کمک یک مشاور کودک روش انتقال درست اطلاعات جنسی را به کودک یاد بگیرند. البته این اصلاً به معنای آموزش رابطه جنسی نیست. بلکه به واسطه آموزشی جنسی، فرصتی فراهم می شود که کودک نقاط حساس بدنش را بشناسد و به افراد کودک آزار اجازه نزدیکی ندهد.

مشکلات ارتباطی

دوران کودکی بهترین زمان برای شروع یادگیری مهارت های ارتباطی و تقویت مهارت های اجتماعی است. اگر روش های درست برقراری ارتباط به کودک آموزش داده شود، در سن  کم از مشکلاتی مثل خجالت، پرخاشگری، وابستگی و… پیشگیری می شود.

این ها فقط تعدادی از مزایای مشاوره کودک تلفنی هستند. طیف خدمات مشاوره ای برای کودکان بسیار وسیع تر است.

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره تلفنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کودک می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *