بدون کنکور

بدون کنکور 98

بدون کنکور 98

بدون کنکور 98

برای اکثر ما، کنکور یادآور تلاش، شب زنده داری، استرس و یا حتی بیخیالی و دلزدگی است. در سال های اخیر فرصت بدون کنکور برای افراد فراهم شده است و این خبر خوشی برای تمام کسانی است که به دلایل متعدد نمی خواهید یا نمی توانند کنکور بدهند. با این حال قصد رفتن به دانشگاه را دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با موضوع بدون کنکور 98 ، تعریف بدون کنکور، دانشگاه های بدون کنکور، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور آشنا نماییم.

بدون کنکور

بالا رفتن ظرفیت های تحصیلی و آموزش در دانشگاه ها، این فرصت را به وجود آورده است تا تعدادی از دانشگاه های بدون آزمون به پذیرش دانشجو اقدام نمایند. فارغ از اینکه روزمه تحصیلی دبیرستان شما را مورد توجه قرار دهند و یا اینکه دغدغه های آزمون ورودی و کنکور را برای شما ایجاد نمایند. آسونه نه؟!

دانشگاه های بدون کنکور

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی ناپیوسته (دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی) و کاردانی پیوسته (دارا بودن مدرک دیپلم)، کارشناسی پیوسته (دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی)، کارشناسی ناپیوسته (دارا بودن مدرک کاردانی) بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز شرطی تحت عنوان معدل قرار داده است که در صورت احراز این شرط می توانید در مقطع ارشد بدون کنکور آزاد ادامه تحصیل بدهید. مقطع دکتری بدون کنکور آزاد نیز مشابه مقطع ارشد می باشد. دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و با شرط معدل در مقاطع فوق دیپلم و کاردانی به لیسانس دانشجو جذب می نماید. دانگشاه پیام نور نیز با داشتن هر کدام از شرایط: 1- دیپلم نظام قدیم 2- مدرک پیش دانشگاهی 3- مدرک کاردانی بدون کنکور دانشجو می پذیرد. بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری و برای شرکت کنندگانی که مجاز شده یا در آزمون حضور نیافته اند وجود دارد و  بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. در مقطع ارشد بدون کنکور و دکتری بدون کنکور نیز شرط معدل و سوابق پژوهشی و علمی و برگزیده ی المپیادهای علمی مطرح است.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دیگر مراکز آموزش عالی غیر دولتی از اواخر مهر تا پایان آبان ماه خواهد بود. نحوه ثبت نام بدون کنکور نیز به صورت حضوری و با توجه به مدارک مندرج در سایت هر یک از مراکز آموزش عالی خواهد بود. دانشگاه آزاد نیز در دو ورودی مهر و بهمن، شروع به ثبت نام بدون کنکور از میانه های مرداد تا آغاز مهر خواهد کرد.
این ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه اینترنتی است. بدین صورت که پس از خرید کارت اعتباری و دریافت رمز عبور ثبت نام کرده و انتخاب رشته می نمایید و در آخر رسید ثبت نام دریافت می کنید. زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری نیز در مقطع لیسانس در اواسط مردادماه و با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد و در مقاطع ارشد و دکتری بدون کنکور سراسری نیز با دارا بودن شرایط در زمان تعیین شده از طریق سایت دانشگاه موردنظر اقدام باید کرد. در نهایت پس از بررسی بدون کنکور 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 98 بزنید.
در این مقاله به بررسی موضوع بدون کنکور 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 98 بزنید.

اگر سوالی در زمینه بدون کنکور 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *