آیدانیتو > شرایط معافیت مددجویان
معافیت مددجویان

شرایط معافیت مددجویان

شرایط معافیت مددجویان

در این مقاله شرایط معافیت مددجویان را مورد بررسی قرارخواهیم داد.

معافیت مددجویان انواع مختلفی دارد که در مقاله پیش رو از شرایط تمامی این موارد مطلع خواهید شد، با مقاله شرایط معافیت مددجویان همراه ما باشید.

همانطور که میدانید سربازی از بزرگترین مراحل زندگی پسرانی که به تازگی 18سالگی آنان به پایان رسیده است محسوب می شود، با رسیدن به سن19سالگی میبایست افراد تصمیمات خود را برای اعزام به خدمت سربازی و یا به تعویق انداختن و یا معافیت گرفتن مشخص کننده دفاع از کشور ایران و سربازی از وظایف تمامی افراد دکور ایرانی است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، مگر افرادی که در شرایط خاص می توانند از خدمت سربازی معاف هستند، به عنوان مثال با رفتن برخی از مشمولین به سربازی افرادی که نیازمند نگهداری ومراقبت می باشند با مشکل مواجه می شوند. در این مواقع با درنظرگرفتن شرایط لازم و شرایط مشمول در صورت موافقت ،معافیت تعلق خواهد گرفت. همانطور که در مقاله انواع معافیت مددجویان مشاهده گردید 5 نوع معافیت به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تعلق میگرفت، در مقاله شرایط معافیت مددجویان قصد داریم شرایط هر 5 گروه را مورد بررسی قرار دهیم ،بنابراین پیشنهاد میکنیم همراه ما باشید .

شرایط معافیت مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته و یا بهزیستی

از شرایط مهم معافیت یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته ویا بهزیستی باید به عدم وجود غیبت اشاره کرد .دیگر شرایط این معافیت را در ادامه خواهید دید. تنها یک پسر به انتخاب مادرمعاف می شود و مادر باید فاقد همسر و تحت پوشش کمیته و بهزیستی باشد مدت طلاق و یا فوت همسر حداکثر 30 ماه باشد و حبس و یا مفقودالاثر بودن همسر مانع معافیت خواهد شد.

شرایط معافیت مشمول دارای فرزند معلول

مشمولانی که دارای فرزند معلول هستند باید فاقد غیبت باشند و فرزند معلول مشمول تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد. با وجود این دو شرط افراد میتوانند با گرفتن معافیت سربازی از فرزاندان خود مراقبت کنند.

شرایط معافیت سه خواهری

مشمول فاقد غیبت و تنها پسر خانواده باشد (غیر ازمشمول هیچ پسر بیش از18سال و یا کمتر از18 سال وجود نداشته باشد و مشمول باید حداقل سه خواهر در قید حیات داشته باشد که البته مطلقه بودن و یا ازدواج خواهران مانع از معافیت نمیشود)، در این نوع معافیت پدر ومادر باید تحت پوشش کمیته امداد باشد ، در ادامه مقاله شرایط معافیت مددجویان از شرایط ازدواج مشمولین با بانوان معلول مطلع خواهید شد.

شرایط معافیت ازدواج با بانوی معلول جسمی-حرکتی

علاوه بر فاقد غیبت بودن مشمول، تحت پوشش بودن همسر مشمول در بهزیستی از شرایط این نوع معافیت است. منظور از معلولیت جسمی –حرکتی وجود معلولیت در حوزه های جسمی ( ارتوپدی ،جراحی ،مغز واعصاب )و بینائی و شنوائی و گفتاری می باشد و معلولیت های ذهنی و روانی در این نوع معافیت ملاک رسیدگی نخواهد بود.

مشمولانی که تمامی شرایط را داشته باشند، ابتدا 5 سال معافیت موقت خواهد داشت و بعد از 5 سال در صورت استمرار ازدواج، معافیت دائم به مشمول داده میشود.

شرایط ماده 6 بهزیستی

طبق ماده 6 بهزیستی درصورتی که مشمول دارای پدر و مادر (و یا هر دوی آنها) معلول و دو برادر و یا خواهر معلول داشته باشد، از انجام سربازی معاف است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ماده 6 بهزیستی به مقالات مربوط مراجعه کنید شما عزیزان میتوانید معافیت ماده 6 بهزیستی را مطالعه کنید.

همچنین اگر سوالی پیرامون شرایط معافیت مددجویان دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *