آیدانیتو > ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98
انتخاب رشته دکتری بدون آزمون آزاد, انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد, انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, بدون کنکور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98





ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بهترین و بزرگ ترین دانشگاه های ایران شناخته می شود. دانشگاه آزاد در سال 1361 هجری طبق فرمان آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح گردید. در ابتدا ریاست دانشگاه آزاد را جناب آقای دکتر عبدالرحیم احمدی برعهده گرفتند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که دانشگاه آزاد اسلامی از جهت تعداد دانشجویان رتبه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است. همچنین، این دانشگاه افتخار فارغ التحصیلی 5 میلیون نفر دانشجو را در طول دوره های مختلف تحصیلی در کارنامه خود دارد. همان طور که می دانید امکان پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی چه با آزمون ورودی و چه بدون برگزاری آزمون برای داوطلبان وجود دارد. در این مطلب، موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98 را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و علاوه بر آن ظرفیت تعدادی از رشته های پرطرفدار بدون آزمون در دانشگاه های آزاد را خدمت شما دوستان گرامی بیان می کنیم. علاوه بر مسئله ظرفیت پذیریش بدون کنکور آزاد 98 به لیست تعدادی از دانشگاه های برگزار کننده دوره های بدون کنکور اشاره می شود.

تاریخ و نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 98

جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که امکان ثبت نام در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در دو مرحله و در ماه های مرداد و دی فراهم است. کلیه داوطلبان خواهان ورودی به دانشگاه در ماه مهر باید ثبت نام خود را در ماه مرداد انجام دهند. اما افراد خواستار شروع دوران تحصیل کاردانی یا کارشناسی باید در ماه دی اقدام به این امر نمایند. نحوه ثبت نام به این صورت است که هر داوطلب در طی زمان تعیین شده وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی شده و کلیه مراحل ثبت نام اعم از خریداری کارت اعتباری مخصوص این دانشگاه، انتخاب تعداد 20 کد رشته محل (حداکثر این تعداد) و تکمیل کردن اطلاعات فردی را انجام دهد. در انتهای پروسه ثبت نام، رسید ثبت نام را از طریق سایت اخذ کرده و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه به جز ارائه مدارک ضروری، رسید ثبت نامی را نیز تحویل دانشگاه مربوطه دهد.

کلیه شرایط ضروری برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 98

هر کدام از شما داوطلبان گرامی باید پیش از ثبت نام در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از دارا بودن مدارکی همچون پیش دانشگاهی و دیپلم دوران متوسطه و یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) اطمینان حاصل نمایید. نکته مورد توجه دیگر اینکه معدل هر یک از مدارک ذکر شده، هیچ تأثیری در نحوه پذیرش شما در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد نخواهد داشت.

ظرفیت پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در سال 98

در مورد ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98 باید بگوییم که ظرفیت پذیرش این دانشگاه در طی سال های اخیر و در رشته های بدون آزمون به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال در سال گذشته یعنی سال 1396 شاهد افزایش 96 درصدی تعداد داوطلبان پذیرفته شده در رشته ها و دانشگاه های مختلف بوده ایم. از جمله این رشته محل ها می توان به رشته روانشناسی در واحدهای دانشگاهی همچون خوراسگان، کرج، قم، رشت و خمینی شهر اشاره کرد. همچنین در تعداد دانشجویان رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه های رشت و مشهد و رشته حسابداری در دانشگاه کرج افزایش قابل ملاحظه ای وجود داشت.

اسامی برخی از دانشگاه های آزاد مجری طرح بدون آزمون

در این بخش از مقاله مرتبط با ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98 اشاره ای هر چند مختصر به لیست تعدادی از دانشگاه های مجری طرح بدون آزمون داریم:
لیست برخی از دانشگاه های آزاد مجری طرح بدون آزمون
1استان خوزستان – واحد امیدیه
2استان خراسان شمالی – واحد بجنورد
3استان خراسان رضوی – واحد تربت جام
4استان خراسان رضوی – واحد بردسکن
5استان خراسان جنوبی – مرکز نهبندان
6استان خراسان جنوبی – آموزشکده فنی و حرفه ای سما بیرجند
7استان چهار محال و بختیاری – واحد بروجن
8استان تهران  – واحد اسلامشهر
9استان تهران – واحد فیروزکوه
10استان تهران – واحد رودهن
11استان تهران – واحد پرند
12استان بوشهر – واحد بندر دیلم
13استان آذربایجان غربی- مرکز سردشت
14استان آذربایجان شرقی -واحد آذرشهر
15استان آذربایجان شرقی – واحد اهر
16استان ایلام – واحد ایلام
17استان البرز – واحد کرج
18استان اصفهان – آموزشکده فنی و حرفه ای سما کاشان
19استان اردبیل – واحد اردبیل
20استان اردبیل – مرکز هشتجین
  مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید. در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد 98 ، سری هم به مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور آزاد 98 ، بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *