انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98 پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در گروه آزمایشی انسانی را دارند، با مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98 همراه باشند تا از دانشگاه های پذیرنده و رتبه های قبولی هر یک مطلع شوند. از مهم ترین مراحل ورود به دانشگاه انتخاب رشته است. انتخاب رشته آخرین مرحله ای است که داوطلبان باید در آن با اطلاعات و دقت کامل عمل کنند. یکی از اطلاعات مورد نیاز قبل از انتخاب رشته، اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98 است.

معرفی رشته روانشناسی

رشته روانشناسی از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی است که در زیرگروه 5 این گروه قرار گرفته است. روان شناسی علمی کاربردی مطاله بر فرایند رفتاری و ذهنی بر اساس نتایج علمی و تحقیقات انجام شده است. روانشناسی در گرایش های مختلف ارائه می شود که در ایران برخی از رشته ها به طور کامل جا افتاده اند. رشته روانشناسی تقریباً از پرطرفدارترین رشته های گروه انسانی است و می توان گفت بعد از رشته حقوق انتخاب داوطلبان به این رشته تعلق می گیرد. در ادامه با مواد و ضرایب دروس عمومی و اختصاصی رشته روانشناسی در آزمون آزاد 98 آشنا خواهید شد.
دروس عمومی آزمون آزاد روانشناسی
درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2
دروس تخصصی آزمون روانشناسی
درسضریب
ریاضی3
اقتصاد2
زبان و ادبیات فارسی2
زبان عربی1
تاریخ و جغرافیا1
علوم اجتماعی3
فلسفه و منطق2
روانشناسی3

 

دانشگاه های پذیرنده روان شناسی آزاد

در این مبحث به دانشگاه های پذیرنده روان شناسی آزاد سال گذشته خواهیم پرداخت.
نام دانشگاهمحل
واحد کرجانتهای رجائی شهر
واحد تهران جنوبخیابان کریم خان زند
واحد پزشکی تهرانخیابان دکتر شریعتی
واحد تهران شرقجاده خاوران
واحد تهران مرکزیخیابان آزادی
واحد علوم و تحقیقاتمیدان پونک
واحد آبادهبلوار شهید چمران
  همان طور که مشاهده کردید تنها 5 واحد دانشگاه آزاد در استان های تهران، البرز، فارس رشته روانشناسی را ارائه کرده اند اما داوطلبان سایر استان ها نگران نباشند. به این دلیل که نوع گزینش دانشگاه آزاد استانی است. تمامی داوطلبان علاقه مند به این رشته در سایر استان ها می توانند بدون کم شدن احتمال قبولی در این رشته، انتخاب رشته کنند. برخی از دانشگاه های آزاد علاوه بر ظرفیت های مشخص شده می توانند مازاد بر ظرفیت پذیرش داشته باشند. به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد کرج، پزشکی تهران، علوم و تحقیقات ، بنابراین تعداد داوطلبان بیشتری در این رشته پذیرفته خواهند شد. با توجه به اینکه محدودیت در تعداد دانشگاه ها وجود دارد، رقابت برای پذیرفته شدن در این رشته بیشتر خواهد شد و در نتیجه داوطلبان نیاز به کسب تراز بالا خواهند داشت. در دانشگاه آزاد اسلامی ملاک پذیرش دانشجو، تراز کسب شده در آزمون است و داوطلبان می توانند از رتبه کشوری قابل قبول و تراز قبولی دانشگاه های پذیرنده روان شناسی که در مطالب فوق ذکر شده، مطلع شوند و با توجه به رتبه و تراز خود انتخاب رشته را انجام دهند. در ادامه به رتبه قبولی (کشوری) دانشگاه های نام برده شده خواهیم پرداخت.
نام دانشگاهمحدوده رتبه قبولی کشوری
واحد تهران جنوب50.000-56233
واحد تهران شرق80.000-85483
واحد کرج91000-99303
واحد تهران مرکزی30.000-31599
واحد پزشکی تهران12000-15930
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده روانشناسی آزاد 98 به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی روانشناسی آزاد 98 مراجعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *