آیدانیتو > لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات
بدون کنکور, لیست رشته ها کارشناسی بدون کنکور آزاد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات

در این مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات را خدمت داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد ارائه خواهیم کرد. داوطلبان عزیز توجه کنید که تنها راه ورود به دانشگاه، شرکت و قبولی در آزمون سراسری و آزاد نیست. با توجه به آمار سال های گذشته تعداد متقاضیان دانشگاه آزاد افزایش داشته است. دانشگاه آزاد چند سالی است که بدون آزمون نیز اقدام به جذب دانشجو کرده است. اما از این نکته غافل نشوید که در سال 99، دانشگاه های آزاد اسلامی سعی دارند سطح علمی خود را بالا ببرند. یکی از واحدهایی که از سطح علمی قابل قبولی را در بین سایر واحدهای دانشگاه آزاد دارد، دانشگاه علوم تحقیقات است که در استان تهران واقع شده است. دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور دانشجو جذب می کند که البته شرایط هر یک از مقاطع تحصیلی متفاوت است.

لیست رشته دانشگاه علوم تحقیقات در مقطع کارشناسی

در این مبحث لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات ارائه خواهد شد. دانشگاه علوم تحقیقات در گروه آزمایشی های مختلف (ریاضی، انسانی، تجربی و …) بدون کنکور پذیرش می کند. در ادامه مطلب لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات را مشاهده کنید. رشته های ارائه شده در زیر در دو گروه رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ذکر می شوند.
همچنین می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نور را مطالعه نمایید.
لیست رشته های علوم تحقیقات
شمارهنام رشته
1زبان و ادبیات فرانسه
2مترجمی زبان فرانسه
3علوم قرآن و حدیث
4مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون
5مدیریت امور گمرکی
6هتلداری
7جهانگردی
8فیزیک
9فیزیک مهندسی
10زیست شناسی
11زیست شناسی گیاهی

همان طور که در جدول مشاهده کردید رشته های 4 گروه های آزمایشی (هر چند محدود) برای این دوره در دانشگاه علوم تحقیقات ارائه شد. در گروه آزمایشی یک (ریاضی و فنی) در دوره کارشناسی نیمسال اول رشته های زیر ارائه شده بود:

  • فیزیک
  • فیزیک مهندسی
  • جهانگردی

در گروه آزمایشی دوم (علوم تجربی) در دوره کارشناسی نیمسال اول رشته های زیر ارائه شده بود:

  • زیست شناسی
  • زیست شناسی گیاهی

در گروه آزمایشی سوم (علوم انسانی) در دوره کارشناسی نیمسال اول رشته های زیر ارائه شده بود.

  • مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون – مدیریت امور گمرکی

در گروه آزمایشی پنجم (زبان های خارجی) در دوره کارشناسی نیمسال اول رشته های زیر ارائه شده بود:

  • زبان و ادبیات فرانسه
  • مترجمی زبان فرانسه
لیست رشته های کارشناسی بدون کنکور آزاد علوم تحقیقات
لیست ارائه شده در بالا مربوط به رشته های ارائه شده در سال 96 در دانشگاه علوم تحقیقات بود. در اینجا به ذکر لیست رشته های ارائه شده در پذیرش بهمن 97 در این دانشگاه برای شما می پردازیم. لیست ذکر شده در زیر لیست رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور آزاد علوم تحقیقات است.

                            رشته های کارشناسی ناپیوسته علوم تحقیقات

علوم آزمایشگاهی دامپزشکیمهندسی کشاورزی- علوم و صنایع غذایی

رشته های کارشناسی پیوسته علوم تحقیقات

مترجمی زبان فرانسهزیست شناسی گیاهی
زبان و ادبیات فرانسه فیزیک مهندسی
                                    –مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون

لیست رشته های ارشد بدون کنکور علوم تحقیقات

در این قسمت باید اشاره کنیم که مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به صورت بدون کنکور ارائه نمی شود. تنها شکل ورود به دوره بدون کنکور ارشد علوم تحقیقات از طریق استعداد درخشان است. در صورت نیاز به کسب اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه علوم تحقیقات می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

لیست رشته های دکتری بدون کنکور علوم تحقیقات

در این قسمت باید عرض کنیم که امکان ورود به دوره دکتری دانشگاه علوم تحقیقات به صورت بدون کنکور برای داوطلبان و متقاضیان میسر نیست. ورود به این دوره تحصیلی دانشگاه علوم تحقیقات به صورت بدون کنکور تنها مختص دانشجویان استعداد درخشان است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات لازم در زمینه کارشناسی ارشد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

11 رشته در دانشگاه علوم تحقیقات به روش بدون کنکور ارائه شده است که تعداد ظرفیت های هر یک به طور دقیق مشخص نیست. داوطلبان عزیز توجه کنید پذیرش تا قبل از بهمن 96 (نیمسال دوم) به این صورت بود که داوطلبان کارت اعتباری را خریداری و بعد ثبت نام می کردند و در صورت وجود ظرفیت خالی ثبت نام می شدند، اما از بهمن سوابق تحصیلی در نظر گرفته شد و پذیرش داوطلبان به معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی وابسته شد. داوطلبان عزیز توجه کنند که برخی از رشته های گفته شده مانند جهانگردی شناور هستند و داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف ( که در لیست رشته های آن ها موجود است) می توانند آن رشته را انتخاب کنند. داوطلبان عزیز تنها مجاز به انتخاب رشته در یک گروه آزمایشی هستند، جدول ضریب تأثیر سوابق تحصیلی را در ادامه مشاهده خواهید کرد، داوطلبانی که قصد دارند در گروه آزمایشی نامرتبط با رشته تحصیلی خود انتخاب کنند بهتر است ابتدا نگاهی به ضریب موثر بیندازند.

نوع دیپلمریاضی فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم معارف اسلامیسایر عناوین
مجموعه آموزشی
ریاضی و فنی مهندسی10074.431.431.431.4
علوم تجربی، کشاورزی80.910031.431.431.4
علوم انسانی41.241.210010041.2
هنر10010069.869.869.8
زبان های خارجی100100100100100

بهترین رشته های دانشگاه علوم تحقیقات کدامند؟

همان طور که می دانید ورود به  دانشگاه آزاد اسلامی و تحصیل در یکی از رشته های کاردانی و یا کارشناسی آن به صورت بدون کنکور برای داوطلب امکان پذیر است و شاهد برگزاری آزمونی در این مقاطع تحصیلی نیستیم. در این میان افراد بسیاری به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاهی همچون علوم تحقیقات به عنوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های آزاد ایران هستند. اما اطلاع دقیقی از بهترین و کارآمدترین رشته های موجود در این دانشگاه از هر نظر را ندارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، نگران نباشید. مشاوران آیدانیتو می توانند کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. فقط کافیست با آن ها تماس بگیرید.
به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقاتمقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران جنوب را نیز مطالعه کنند.

1 دیدگاه در “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *