آیدانیتو > معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 98
گرایش مهندسی نقشه برداری

معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 98

معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 98


معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 99

 همان طور که می دانید انتخاب رشته ارشد از مراحل حساس و پر ارزش در آینده تحصیلی داوطلبان است. بنابراین بهتر است شناخت کافی را نسبت به معیارهای انتخاب رشته اصولی پیدا کنید. مهم ترین مبحثی که در انتخاب رشته ارشد مطرح می شود، شناخت رشته و گرایش هاست. به همین علت، در نظر داریم در این مقاله با معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 99، شما را بیشتر با رشته مهندسی نقشه برداری و گرایش های مهندسی نقشه برداری آشنا کنیم. در مجموع، سعی در ذکر اهداف هر گرایش، کد ضریب گرایش های ارشد نقشه برداری، بازار کار رشته نقشه برداری و دانشگاه های ارائه دهنده ارشد نقشه برداری 99 را برای شما داریم.

مهندسی نقشه برداری

مهندسی نقشه برداری از رشته های گروه فنی و مهندسی است که 4 گرایش فتوگرامتری، ژئودزی، سنجش از دور، سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) را در خود جای داده است. تمامی 4 گرایش مهندسی نقشه برداری دارای کد ضریب 1 هستند. در نقشه برداری داده ها پردازش و تحلیل می شوند و اطلاعات مکانی برای پروژه آماده می شود. داوطلبان علاقمند به مهندسی نقشه برداری می توانند در مقطع دکتری نیز در رشته ی مهندسی نقشه برداری تحصیلات خود را ادامه دهند.

بازار کار رشته مهندسی نقشه برداری

فارغ التحصیلان رشته مهندسی نقشه برداری می توانند در مستندسازی اکیپ های نقشه برداری، اجرای عملیات کارتوگرافی و ترسیم با دست، تعیین تجهیزات مورد نیاز نقشه برداری، نظارت و سرپرستی کارگاه های نقشه برداری و غیره مشغول به کار شوند. آینده شغلی رشته مهندسی نقشه برداری با توجه به وجود منابع آبی و زیرزمینی در کشور مناسب است.

 گرایش های ارشد نقشه برداری

فتوگرامتری

همان طور که مطلع هستید تصاویر در فرآیند نقشه برداری اهمیت ویژه ای دارند. بنابراین، گرایش فتوگرامتری که اندازه گیری مختصات هندسی اجسام و بررسی عکس های هوایی است در رشته مهندسی نقشه برداری اهمیت خواهد داشت. در ادامه دانشگاه های ارائه دهنده گرایش فتوگرامتری در دوره های مختلف سال 99 را مشاهده خواهید کرد.

مؤسسه غیرانتفاعی علوم و فناوری آریان20
دانشگاه تهران3
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی-تهران2

ژئودزی

در رشته نقشه برداری گرایش ژئودزی شکل و اندازه زمین و مختصات نقاط روی سطح زمین مورد بررسی قرار می گیرد. فارغ التحصیلان این رشته توانایی هدایت و اداره پروژه های بنیادی ژئودزی را خواهند داشت. در ادامه دانشگاه های ارائه دهنده گرایش ژئودزی در سال 99 را خدمتتان ذکر می کنیم.

نام دانشگاهظرفیت
 مؤسسه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو- اصفهان20
مؤسسه غیرانتفاعی یاسین-بروجرد20

سنجش از دور

در گرایش سنجش از دور، اخذ، ذخیره سازی، بازیابی و پردازش اطلاعات توسط سیستم های مختلف هوایی انجام می شود. با استفاده از سنجش از دور تغییرات ایجاد شده در سطح زمین از جمله تغییراتی مانند تغییر مسیر رودخانه ها، تغییر حد و مرز پیکر دریاچه ها و دریاها مشخص می شود. در ادامه دانشگاه های پذیرنده گرایش سنجش از دور در سال 99 را مشاهده خواهید کرد.

نام دانشگاهظرفیت
دانشگاه تبریز5
دانشگاه بوعلی سینا-همدان6
دانشگاه اصفهان8

سیستم های اطلاعات مکانی

در گرایش سیستم های اطلاعات مکانی به اخذ، ذخیره سازی، مدیریت و پردازش اطلاعات مکانی از طریق نقشه های مکانی، موضوعی و آمارها پرداخته می شود. کاربرد اطلاعات و نمایش آنها به صورت گرافیکی و متنی به جهت مشخص کردن موقعیت و غیره از مواردی است که در گرایش های سیستم های اطلاعات مکانی مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه دانشگاه های پذیرنده گرایش سیستم های اطلاعات مکانی 99 را مشاهده خواهید کرد.

ظرفیتنام دانشگاه
20مؤسسه غیرانتفاعی لامعی گرگانی-گرگان
20مؤسسه غیرانتفاعی علوم و فناوری آریان-امیرکلا بابل
1دانشگاه فردوسی مشهد
3دانشگاه تهران
6دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
در نهایت پس از  معرفی گرایش های ارشد نقشه برداری 99، به داوطلبان ارشد مهندسی کامپیوتر پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انتخاب رشته ارشد نقشه برداری 99  مراجعه کنند.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد نقشه برداری 99 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *