انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی بازرسی فنی 98





انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی بازرسی فنی 98

در این مقاله به طور مفصل راجع به انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98 صحبت خواهیم کرد. رشته مهندسی ایمنی و بازرسی فنی از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در 1 رشته و بدون داشتن گرایش خاص ارائه شده است. کارشناس بازرسی فنی مسئول حفظ و حراست دستگاه ها و ماشین آلات برقی و مکانیکی درقبال اتفاقاتی نظیر انفجاراتی که بر اثر ضعیف شدن دستگاه ها، خوردگی می باشد و علاوه بر این وظیفه حصور اطمینان از صحبت تعمیرات نیز به عهده فارغ التحصیلان کارنشاسان ایمنی و بازرسی فنی می باشد. در انتخاب رشته ارشد توجه به کد ضریب هر رشته و گرایش هایش اهمیت ویژه ای دارد و به صورت مجزا برای هر کد ضریب رتبه، تراز، وضعیت پذیرش مشخص خواهد شد. همان طور که گفتیم رشته مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98 در مقطع کارشناسی ارشد بدون گرایش خاص می باشد و کد ضریب  1 متعلق به این رشته است. بنابراین تنها یک رتبه و تراز برای داوطلبان ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98 تعیین خواهد شد. در انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98 توجه به سهمیه ها که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد 98 درج شده است، اهمیت ویژه ای دارد. داوطلبان در کارنامه ی خود و رتبه را مشاهده خواهند کرد. رتبه در سهمیه و رتبه بدون سهمیه که تأثیرات آن در کارنامه ارشد داوطلبان به وضوح مشخص می باشد.

در انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی به این نکات توجه کنید

انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، مرحله مهمی به شمار می آید که مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با عوامل تأثیرگذار به انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی آشنا خواهید شد.
  • به ظرفیت داشنگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی ایمنی و بازرسی فنی توجه کنید.
  • رتبه ی خود را در نظر بگیرید و با رتبه قابل قبول دانشگاه ها مقایسه کنید.
  • انتخاب های اولیه خود را بر اساس علاقه و سطح بالای دانشگاه ها انتخاب کنید.
  • اولویت بندی کد رشته ها را در انتخاب رشته رعایت کنید.
  • تحلیل کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته با توجه به تغییرات ظرفیت در سال جدید از فعالیت های مهم قبل از انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی می باشد.
یکی از مواردی ک گفته شد، انتخاب دانشگاه هایی است که سطح علمی بالایی دارند، دلیل تأکید بر سطح علمی و کیفی داشنگاه ها، تأثیرگذاری آن در مقطع دکتری می باشد. بنابراین داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، در انتخاب دانشگاه توجه بیشتری نشان می دهند.

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

زمان دقیق انتخاب رشته ارشد 98 در حال حاضر اعلام نشده است. در صورت مشخص شدن زمان دقیق انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی. این مقاله به روزرسانی خواهد شد

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98

داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته در تاریخ اعلام شده، با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرم انتخاب رشته را تکمیل می نمایند. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی آزاد 98 را دارند، برای انتخاب رشته پس از مشاهده کارنامه خود در سازمان سنجش، به سایت اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه می کنند. هر دو دسته از داوطلبان مجازند 100 کد رشته را  در انتخاب رشته وارد نمایند. داوطلبان می توانند در انتخاب های خود دانشگاه های روزانه ( سراسری روزانه) و غیر روزانه (سراسری نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و …) را انتخاب نمایند.

دانشگاه های ارائه دهنده ایمنی و بازرسی فنی در سال 96

تنها دانشگاه شهید بهشتی تهران در دوره های روزانه – نوبت دوم و پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه صنعت نفت در دوره روزانه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در سال 96 نموده اند. در نهایت پس از آگاهی از انتخاب رشته ارشد مهندسی ایمنی و بازرسی فنی 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله نحوه انتخاب رشته ارشد بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *