آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99
انتخاب رشته ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99

هر ساله در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود، جدول زمانبندی درج می شود. در جدول زمان بندی منتشر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 99 نیز، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 99 را روزهای 16 و 17 و 18 مرداد ماه (پنج شنبه و جمعه و شنبه) تعیین نموده است.
 مطابق  جدول زمانبندی آزمون کارشناسی ارشد، نتایج اولیه آزمون که به صورت کارنامه اعلام می گردد در دهه ی دوم شهریور ماه و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. داوطلبانی که پس از رؤیت کارنامه ی اولیه مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد شده اند، می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org و دانلود و مطالعه ی دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99 که در دهه ی دوم شهریور ماه منتشر می شود، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

انتخاب رشته، هزینه ها و پذیرش دانشجو

  • انتخاب رشته

سازمان سنجش در کارنامه ی اولیه، کدی را تحت عنوان کد دسترسی انتخاب رشته درج می نماید که داوطلبان بایستی با داشتن این کد نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند. شایان ذکر است که در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن در دانشگاه آزاد می توانید تا حداکثر 100 کد رشته – محل را با توجه به علاقه مندی در گرایش و محل دانشگاهی انتخاب نمایید. نکته ی دیگر این است که اگر در 2 کد رشته امتحانی شرکت کرده اید، بایستی رشته محل های کد رشته امتحانی دوم تان را نیز در میان 100 رشته کد محل بگنجانید.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور میتواند شما را در مسیر پیشرفت و موفقیت چند گام جلوتر بندازد.

  • هزینه های انتخاب رشته
در سال 99، داوطلبانی که متقاضی خرید کارت اعتباری به منظور انتخاب رشته بودند، بایستی پس از پرداخت مبلغ ششصد و ده هزار ریال، کد کارت را در سیستم انتخاب رشته وارد نمایند. اگر هنور در انتخاب رشته مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته، به خوبی فکر کنید و تصمیم نهایی تان را بگیرید. چرا که پس از خرید آن، در صورت انصراف از انتخاب رشته ، دیگر هیچ وجهی به شما بازگردانده نمی شود.
  • پذیرش نهایی
نتایج انتخاب رشته و پذیرش داوطلبان  در دهه ی اول مهرماه اعلام می گردد.

آئین نامه پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به بررسی کامل شرایط و ضوابط پذیرش استعدادهای درخشان پرداخته می شود، پس اگر واجد شرایط 7 هستید، منوط به پذیرش دانشگاه می توانید با خرید کارت اعتباری ثبت نام به مبلغ پانصد و سی هزار ریال بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، ادامه ی تحصیل دهید.

سهمیه های ایثارگران و رزمندگان

بر طبق قانون مصوبی که تسهیلاتی را به منظور ورود ایثارگران و رزمندگان را به مقاطع بالاتر تحصیلی در نظر می گیرد، با شرط اینکه داوطلب دارای سهمیه رزمنده 80% و ایثارگر 70% رتبه ی آخرین داوطلب پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب کند، 25% از ظرفیت پذیرش را به خود اختصاص خواهد داد.

پذیرش اتباع خارجی

اگر تابعیت ایرانی ندارید، بایستی علاوه بر داشتن شرایط اختصاصی و عمومی، بند 16 تقاضانامه مرتبط با اتباع خارجی را در زمان ثبت نام اعلام گذاری نمایید. زیرا در غیر این صورت حتی اگر پذیرفته شود، پذیرشتان لغو خواهد شد. پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

فرم ها و جداول مرتبط با انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته فرم مرتبط با ثبت نام بدون آزمون (استعداد درخشان) منتشر می شود که داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان بایستی این فرم را تکمیل نمایند. در نهایت جداول مرتبط با نام و کد رشته های آزمون کارشناسی ارشد به همراه نام و کد محل های دانشگاهی در هر کد رشته امتحانی، جدول کد و نام محل های دانشگاه آزاد اسلامی مرتبط با دوره ی کارشناسی داوطلبان ، جداول شرایط خدمت وظیفه و جدول نام و کد استان و شهرستان محل تولد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر می شوند.
 در نهایت پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اصول انتخاب رشته ارشد آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 99 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *