انتخاب رشته ارشد مهندسی عمران

انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98

انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98

انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98

در این مقاله با موضوع انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98 همراه داوطبان علاقمند به گرایش های عمران 98 هستیم. در این مقاله به جزئیات انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98 خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز برای اطلاع از زمان و نحوه ی انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98، نحوه ی اولویت بندی انتخاب ها، نحوه بررسی انتخاب ها و … در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید.

 

معرفی رشته مهندسی عمران – ژئوتکنیک 98

مهندسی ژئوتکنیک (خاک و پی) به مطالعه و بررسی خصوصیات خاک و خصوصیات آن در بارهای مختلفی پردازد. تمامی رشته ها و گرایش های مهندسی عمران از جمله ژئوتکنیک با کد ضریب 1 در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده اند.

زمان انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک

انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98 از هفته دوم خردادماه آغاز می شود. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که در هفته دوم خردادماه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد 98 در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. داوطلبان عزیز پس از مطالعه ی دفترچه انتخاب رشته ارشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و تأیید اطلاعات درج شده در محیط انتخاب رشته وارد مرحله تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد 98 می بشوند. اما قبل از انتخاب رشته ارشد عمران – ژئوتکنیک 98 به نکات مهم در انتخاب رشته که در ادامه گفته خواهد شد، توجه کنید.
  • دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 رابه طور دقیق مطالعه کنید.
  • با توجه به اینکه 50 درصد موفقیت شما در پذیرش دانشگاه های ارشد به انتخاب رشته درست وابسته است، در این زمینه از مشاوران و افراد با سابقه راهنمایی بخواهید.
  • با توجه به نحوه ی بررسی فرم انتخاب رشته در ترتیب وارد کردن کد رشته ها را دقت کنید.

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته عمران

دلیل تأکید بر درج گزینه ها به ترتیب اولویت ها نحوه ی بررسی فرم انتخاب رشته عمران است. انتخاب های داوطلبان به ترتیب وارد شده از شماره 1 مورد بررسی قرار می گیرد. اگر داوطلب رتبه قبولی دانشگاه در اولین گزینه خود را داشته باشد، گزینه های بعدی به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. در صورتی که داوطلب در انتخاب اول خود موفق نشود، انتخاب دوم وی بررسی خواهد شد. این روال تا انتخاب 100 (در صورتی که موفق به پذیرش در گزینه های قبلی را نداشته باشد) ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین 2 نظریه اشتباه برخی از داوطلبان که مانع موفقیت آنان است. بر این اساس مشخص خواهد شد.
  • در انتخاب رشته ارشد 98 شانس داوطلبان دخیل نمی باشد. بنابراین در صورتی که داوطلبی رتبه بلااتری از شما کسب کرده است، اما در دانشگاه بهتر مورد پذیرش قرار گرفته است، نحوه انتخاب رشته آن داوطلب صحیح است.
  • انتخاب دانشگاه هایی که متقاضی کمتری دارند، در گزینه های اولیه داوطلب به امید موفقیت در انتخاب رشته اشتباه است. با این طرز انتخاب تنها فرصت تحصیل در دانشگاه بهتر را از دست خواهید داد.

اولویت بندی انتخاب رشته

داوطلبان عزیز سعی کنید در اولویت بندی انتخاب های خود به موارد اشاره شده در ادامه مطلب توجه داشته باشید:
  • علاقه مندی به رشته عمران
  • شناخت کامل رشته ها و گرایش های مهندسی عمران
  • توجه به سطح علمی دانشگاه ها
  • توجه به جایگاه علمی دانشگاه، شهر و هزینه رفت و امد، شهریه دانشگاه ها
  • توجه به نوع آموزش دانشگاه در گرایش ژئوتکنیک
  • در نظر داشتن بازار کار رشته مهندسی عمران – ژئوتکنیک
بهتر است برای درج کد رشته ها 3 دسته مشخص کنیم: انتخاب هایی که در دسته اول قرار می گیرند و 10 گزینه اول را در فرم انتخاب رشته به خود اختصاص می دهند. دسته انتخاب های خوش بینانه، در این دسته به سطح علم، جایگاه علمی، علایق داوطب توجه نمی شود. هر چند شانس بالایی در ازای قبولی در آن دانشگاه وجود نداشته باشد. انتخاب هایی که در د سته دوم قرار می گیرند و توجه به آن بسیار مهم است. این دسته انتخاب های منطقی داوطلبان است و به معیارهای رتبه کسب شده در آزمون، رتبه قبولی دانشگاه ها، سطح علمی، جایگاه علمی، شهریه، نوع آموزشی و ظرفیت های سال 98 توجه می شود. دسته آخر انتخاب های بدبینانه هستند، بهتر است دانشگاه هایی که در درجه ی پایین تری در انتخاب های داوطلبان قرار دارد، گنجانده شود. در این دسته به این نکته توجه می شود که در صورت کاهش رتبه قبولی دانشگاه های ارائه دهنده گرایش ژئوتکنیک چه دانشگاه هایی احتمال قبولی با رتبه کسب شده را همچنان خواهند داشت.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته عمران – ژئوتکنیک

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه صنعتی امیر کبیر
  • دانشگاه سمنان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علم و صنعت ایران
  • دانشگاه شهید بهشتی

رتبه و محل قبولی ارشد ژئوتکنیک

رتبهمحل قبولینام دانشگاه
125روزانهدانشگاه صنعتي شريف
1105روزانهدانشگاه خوارزمي
1746روزانهدانشگاه صنعتي سهند
3875روزانهدانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي وفناوري پيشرفته كرمان
259نوبت دومدانشگاه صنعتي اميركبير
1899نوبت دومدانشگاه گيلان
2247نوبت دومدانشگاه بوعلي سينا
2498نوبت دومدانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل
3567نوبت دومدانشگاه يزد
3328پرديس خودگرداندانشگاه صنعتي اميركبير
8836پرديس خودگرداندانشگاه خوارزمي
  پیشنهاد میکنیم مقاله  کارنامه و رتبه قبولی ارشد عمران 98  را نیز مطالعه کنید.
برای کسب اطلاعاتی در مورد انتخاب رشته ارشد عمران- ژئوتکنیک 98 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *