آیدانیتو > گواهینامه بدون خدمت سربازی
گواهینامه

گواهینامه بدون خدمت سربازی






گواهینامه بدون خدمت سربازی

با توجه به اینکه قوانین اخذ گواهینامه شامل تغییراتی شده است، لازم می دانیم به طور کامل راجع به گواهینامه بدون خدمت سربازی بپردازیم. پسران با رسیدن به سن 18 سالگی تمام (آغاز 19 سالگی) وارد سن مشمولیت می شود. سال های گذشته اخذ گواهینامه بدون داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم هوشمند امکان پذیر نبود. پسران برای اخذ گواهینامه باید ابتدا تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص می کردند اما با توجه به تغییر قانون اخذ گواهینامه امکان اخذ گواهینامه بدون خدمت سربازی ایجاد شد.

طرح گواهینامه بدون کارت سربازی

به گفته سردار تقی مهر از اول آذرماه 1396، طرح دریافت گواهینامه بدون پایان خدمت و یا معافیت اجرا شده است و متقاضیان در صورت مشاهده هر گونه مشکل و مواجه شدن با اشکالاتی در این زمینه می توانند با پلیس راهور ناجا تماس بگیرند. بنابراین اخذ گواهینامه دیگر نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.

شرایط دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

با توجه به حذف کارت پایان خدمت و یا معافیت برای دریافت گواهینامه شرایط مدارک اخذ آن شامل: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، 8 قطع عکس تمام رخ، بررسی عدم وجود کارت قرمز معافیت پزشکی و … می باشد. در ادامه مقاله گواهینامه بدون خدمت سربازی می توانید با معاینه پزشکی و کارت قرمز آشنا شوید. دریافت کارت گواهینامه برای آن دسته از افرادی که معافیت پزشکی سربازی دارند به چه صورت است؟ آن دسته از افراد که به دلیل اختلالات روانی در سربازی معاف شده باشند برای اخذ گواهینامه به کمیسیون روانپزشکی ناجا ارجاع داده می شوند و در صورت رد پزشکان گواهینامه به این افراد داده نمی شود، معمولاً بیش از 50 درصد افرادی که از این طریق معاف می شوند، امکان دریافت گواهی نامه را نخواهند داشت. افرادی که گواهینامه دریافت می کنند، در رانندگی عملکرد آنها پایش می شود.

کارت قرمز پزشکی

یکی از مسائلی که هنگام مطرح شدن گواهینامه بدون خدمت سربازی ایجاد شد، کاهش امنیت و افزایش تصادف و سانحه رانندگی بود، اما با توجه به اینکه دیگر کارت پایان خدمت و معافیت جزء مدارک درخواستی نمی باشد، معاینه پزشکی و کارت قرمز بررسی می شود. از این رو افرادی که شرایط روحی و جسمی مناسب برای رانندگی را نداشته باشند، مجاز به دریافت گواهینامه نیستند. برخی از بیماری هایی که موجب دریافت کارت قرمز (بیماری های روانی) می شود را در ادامه مشاهده خواهید کرد. بیماری های اعصاب و روان که شدت آن زیاد باشد و موجب به خطر انداختن جان شهروندان شود و بیماری هایی که مانع هوشیاری لازم برای رانندگی می شوند شامل انواع پسیکورها، انواع نوروز های شدید، انواع عقب ماندگی ها و ضریب هوشی زیر 60، بیماری های روانی و …همگی مانع اخذ گواهینامه خواهد شد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بعد از مطالعه مقاله گواهینامه بدون خدمت سربازی از فرایند اقدام اخذ گواهینامه مطلع شوید. دوستان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ گواهینامه بدون خدمت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *