آیدانیتو > کسری مناطق بد آب و هوا
کسری مناطق بد آب و هوا

کسری مناطق بد آب و هوا

کسری مناطق بد آب و هوا

در این مقاله به کسری مناطق بد آب و هوا خواهیم پرداخت. پسرانی که سن 18 سالگی آنان تمام شده است وارد سن مشمولیت می شوند و مجبور به گذراندن 21 ماه دوره سربازی هستند که در سه دوره آموزشی، کد و ضرورت خلاصه می شود. در کشور ایران تمامی پسران که از 18 تا 50 سالگی در سن مشمولیت قرار دارند می بایست خدمت سربازی را انجام دهند. اما در برخی از شرایط خاص امکان معافیت دائم، موقت، کسری خدمت و … به وجود می آید که در این مبحث راجع به یکی از شرایط کسری خدمت سربازی یعنی کسری مناطق بد آب و هوا صحبت خواهیم کرد؛ همراه ما باشید تا با کسری مناطق بد آب و هوا آشنا شوید.

 

کسری خدمت مناطق بد آب و هوا

همان طور که گفته شد خدمت سربازی 21 ماه است اما آیا برای تمامی افراد و سربازان مدت زمان سربازی یکسان است؟ سربازانی که در شرایط سخت تر دوران خود را می گذرانند با سربازانی که در مناطق مطلوب تر این امر مقدس را انجام می دهند متفاوت هستند، لازم است بدانید سربازانی که در مناطق محروم و بد آب و هوا خدمت می کنند کسری خدمت می گیرند و مدت زمان خدمت آن ها نسبت به سایرین کمتر خواهد بود.

کسری خدمت سربازی در شرایط مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال کسری خدمت مناطق درگیر و جنگی 18 ماه است و کسری خدمت فرزند 3 ماه به ازای هر فرزند است. اما کسری خدمت در مناطق آب و هوا 19 ماه است. یعنی سربازانی که در مناطق بد آب و هوا و محروم خدمت می کنند، 2 ماه از سایر سربازان کمتر دوره خواهند دید و این به دلیل شرایط سختی است که در طول این 19 ماه خواهند داشت.

اگر نیازی به مشاوره خدمت سربازی دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مناطق بد آب و هوا

مشمولین خدمت توجه کنند در صورتی که خود ساکن مناطق بد آب و و هوا باشند شامل کسری خدمت نمی شود. در واقع سربازانی که از سایر استان ها وارد منطق می شوند، می توانند از کسری مناطق بد آب و هوا استفاده کنند. لازم به ذکر است که شهرهای بد آب و هوا به طور دقیق مشخص نمی شود و مشمولان خدمت نمی توانند به اختیار آن را انتخاب و یا لغو کنند و باید منتظر شانس خود باشند. اما عموماً مناطقی که در دسته مناطق بد آب و هوا قرار می گیرند، شهرها و استان هایی هستند که بسیار گرم و خشک و یا سرد و خشک است و شرایط زندگی و فعالیت در آن ها سخت است. با توجه به شرایط هر استان در سال ممکن است لیست این مناطق تغییر کنند. به عنوان مثال مهاباد، اهواز و خوزستان مکان هایی هستند که با توجه به گرما و ریزگردها و … می توانند در لیست مناطق بد آب و هوا قرار گیرند. اما توجه کنید که لزوماً مناطقی که در سال گذشته در لیست مناطق بد آب و هوا قرار گرفته اند در سال جدید نیز شامل کسری خدمت نیستند. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کسری مناطق بد آب و هوا مقاله کسری خدمت سربازی را نیز مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط مناطق بد آب و هوا و کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *