آیدانیتو > کارنامه سبز دکتری
اعلام نتایج آزمون دکتری

کارنامه سبز دکتری






کارنامه سبز دکتری

همان طور که مطلع هستید، کارنامه محرمانه که در میان داوطلبین کنکور به نام کارنامه سبز شهره است، برای تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل رویت است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کارنامه سبز ارتباطی مستقیم با انتخاب رشته شما در کنکور سراسری دارد. به جرأت می توان گفت که در هر سال برگزاری کنکور تعداد افرادی که علاقه چندانی به رشته مورد قبولی و یا واحد دانشگاهی خود ندارند، بسیار زیاد است. این قبیل اشخاص تمایل به یافتن راهی دارند که به کمک آن به تحصیل در رشته مورد علاقه و یا دانشگاهی به مراتب بهتر و سطح بالاتر از دانشگاه مورد قبولی خود بپردازند. حتماً از خود می پرسید که این امر چگونه برای این قبیل افراد میسر می شود؟ در جواب باید گفت که با دریافت و تحلیل کارنامه نیز می توان به این مهم دست یافت. در این مقاله، به بحث راجع به کارنامه سبز دکتری برای شما داوطلبان کنکور دکتری می پردازیم. پس با ما همراه شوید تا کلیه اطلاعات لازم در مورد کارنامه سبز دکتری را با مروری بر این مطلب بدست آورید. البته باید خاطر نشان کنیم که کارنامه سبز دکتری در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد برای داوطلبان صادر می گردد.

کارنامه سبز کنکور دکتری

تمامی داوطلبانی که حد نصاب نمره جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد یا سراسری را کسب کرده اند، در ماه اخیر یعنی شهریور بی صبرانه اعلام نتایج دوره دکتری را انتظار می کشند. مدتی پس از اعلام نتایج دوره دکتری مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش کشور هر کدام به شکل جداگانه اقدام به انتشارکارنامه سبز دکتری برای داوطلبان متقاضی شرکت در دوره دکتری می کنند، کارنامه ای به نام کارنامه سبز دکتری که در آن می توان وضعیت قبولی یا مردودی داوطلب را مشاهده کرد.

بررسی کارنامه نهایی دکتری

در این بخش از مقاله کارنامه سبز دکتری، به بررسی محتوای کارنامه سبز دکتری برای شما دوستان عزیز می پردازیم. قسمت اول اطلاعات ثبت نامی داوطلب همچون نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سهمیه ثبت نامی، شماره داوطلب، نام رشته امتحانی، جنس و شماره پرونده فرد را در بر می گیرد. این موارد 11 مورد را شامل می شود که در تصویر به وضوح قابل مشاهده هستند. اما قسمت دوم ، 9 مورد شامل مواردی همچون دانشگاه محل تحصیل داوطلب در دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی را در بر می گیرد. البته اطلاعات مرتبط با فرآیند انتخاب رشته دکتری وی نیز در این بخش دیده می شود. مواردی همچون نام رشته فارغ التحصیلی، معدل فارغ التحصیلی، کد محل قبولی، سهمیه قبولی، نتیجه نهایی آزمون، مؤسسه قبولی در این قسمت گنجانده شده است. در پایان جدول، می توانید انتخاب رشته هایی که داوطلب در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده است را مشاهده نمایید. موارد ذکر شده در این بخش شامل نمره مؤسسه، نمره کل مرحله آزمون، آخرین رتبه قبولی، کد رشته محل انتخابی، نتیجه و حد نصاب مؤسسه هستند. در اینجا می توان رتبه را اینگونه تعریف کرد که این عدد نمایانگر رتبه کسب شده توسط داوطلب در مصاحبه انجام شده برای رشته محل پذیرفته شده وی است. مورد دیگر نمره کل نهایی بوده که حاصل جمع نمره اعمال سهمیه، نمره مصاحبه و نمره کتبی آزمون داوطلب است. در آخر باید بگوییم که منظور از نتیجه وضعیت فرد متقاضی تحصیل در دوره دکتری در آن کد رشته محل بوده که به این صورت نمایش داده می شود. دقت داشته باشید که در صورت عدم قبولی داوطلب در هیچکدام از کد رشته محل ها عدد 5 را می توانید در ستون نتیجه ملاحظه بفرمایید. اما در صورتی که نام فرد داوطلب در ردیف پذیرفته شده های نهایی دیده شود، در جلوی ستون نتیجه علامت ستاره زده می شود.

کارنامه سبز دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

تمامی داوطلبان حضور یافته در سر جلسه آزمون دکتری دانشگاه آزاد قادر به مشاهده کارنامه سبز دکتری خود در سایت دانشگاه آزاد هستند. در کارنامه سبز دکتری دانشگاه آزاد امکان مشاهده مواردی همانند اطلاعات مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب و تمامی اطلاعات ثبت نامی وی، رشته های برگزیده توسط داوطلب و معدل فارغ التحصیلی وی درج شده است. در نهایت پیشنهاد می کنیم  بعد از بررسی کارنامه سبز دکتری ، نگاهی نیز به مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه کارنامه سبز دوره دکتری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *