گرایش مهندسی پلیمر

گرایش های ارشد پلیمر 99

 

 

گرایش های ارشد پلیمر 99

در این مقاله به معرفی گرایش های ارشد پلیمر 99 می پردازیم. ارشد پلیمر 99 در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سال 99 در دو مجموعه مهندسی پلیمر با 5 گرایش و مجموعه مهندسی پلیمر صنایع رنگ با دو گرایش قرار دارد. هر دو مجموعه در گروه فنی و مهندسی قرار دارند. مهندسی پلیمر از خانواده علم مواد است. دانشجویان و محققان این رشته به شیمی و فیزیک مسلط هستند. در علم پلیمر به بررسی ماکرومولکول ها می پردازند. این علم جدید در جهان امروز بسیار پرکاربرد است. فرآورده های صنایع پلیمر در تمام صنایع و زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. ز تولیدات پلیمر می توان به پلاستیک، لاستیک، رزین، فایبرگلاسها، ظروف تفلون و … اشاره کرد. مهندسی پلیمر صنایع رنگ در بین متقاضیان شرکت در کنکور ارشد ودانشجویان معروف به ارشد صنایع رنگ است. در صنایع رنگ به تولید رنگ و رنگدانه و پوششهای پلیمری می پردازند. مهندسی ارشد پلیمر دارای 5 گرایش با 2 کد ضریب می باشند. کد ضریب 1 شامل گرایش ها فراورش، نانوفناوری و علوم پایه کد ضریب 2 شامل گرایش های پلیمریزاسیون و کامپوزیت (مواد مرکب) می باشد. مهندسی ارشد پلیمر، صنایع رنگ دارای 2 گرایش رنگ و چاپ با کد ضریب 1 است. در ادامه به معرفی گرایش های ارشد پلیمر 99 به صورت مجزا می پردازیم.

معرفی گرایش فرآورش ارشد پلیمر 99

گرایش فرآورش یا همان گرایش پلیمر به شناخت، طراحی، فرمول بندی، بررسی خواص و تولید کلیه محصولات پلیمری می پردازد. پلیمر در تمام صنایع و پزشکی کاربردهای فراوان دارد.

معرفی گرایش نانو فناوری ارشد پلیمر 98

علم پلیمر و علم نانو از علوم جدید و نوپا هستند و کاربردهای بسیاری دارند. در این گرایش فناوری نانو در علم پلیمر مورد بررسی قرار می گیرد و ترکیب این دو با هم موجب تولید نانوپلیمرها شده است. از جمله این نانوپلیمرها می توان نانوکامپوزیت ها، نانوروکش ها و نانوامولوسیون ها را نام برد.

معرفی گرایش پلیمریزاسیون ارشد پلیمر 99

گرایش پلیمریزاسیون در سال 93 به مجموعه مهندسی پلیمر اضافه شده است. به فرآیندی که ماکرومولکول ها و پلیمر ها تولید می شوند، پلیمریزاسیون گویند. در این گرایش سعی بر آن است تا با تحقیقات و بررسی های پلیمرها، صنایع پتروشیمی رونق بیشتری می یابند. در گرایش پلیمریزاسیون تولید پلیمرها به صورت نیمه صنعتی نیز صورت می گیرد.

معرفی گرایش کامپوزیت (مواد مرکب) ارشد پلیمر 99

در علم پلیمر گاهی برای رسیدن به یک هدف یا ماده خاص یک پلیمر کافی نیست و نیاز به ترکیب چند ماده با پلیمر است. در گرایش کامپوزیت به ترکیب مواد با پلیمر برای دستیابی به ماده با خاصیت بهتر می پردازد.

معرفی گرایش علوم پایه ارشد پلیمر 99

در گرایش علوم پایه به شناخت مواد پلیمر و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آنها می پردازند.

معرفی گرایش رنگ ارشد پلیمر – صنایع رنگ 99

در گرایش رنگ صنایع رنگ تمرکز بر روی رنگ ها در صنایع، صنایع غذایی، رنگدانه ها، رنگ در صنایع بهداشتی می باشد. همچنین به بررسی پلیمر رنگ، فرمولاسیون رنگ، پوشش دهی، مبارزه با خوردگی و سنتز مواد رنگ زا می پردازند.

معرفی گرایش چاپ ارشد پلیمر- صنایع رنگ 99

گرایش چاپ به تازگی در مجموعه صنایع رنگ قرار گرفته است. گرایش چاپ بسیار نزدیک به گرایش رنگ است. اما بررسی ها و تحقیقات این گرایش در زمینه چاپ تخصصی است. در گرایش چاپ بهینه سازی چاپ، فرمولاسیون، مرکب ها و … مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

دانشگاه های پذیرنده دانشجو ارشد پلیمر سال 99

دفترچه انتخاب رشته سال 99 هنوز انتشار نیافته است. ما در اینجا دانشگاه های پذیرنده بر اساس دفترچه سال 96 را نام می بریم:
مهندسی پلیمر – صنایع رنگ – رنگ

دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر صنایع رنگ گرایش رنگ :

دانشگاهروزانهشبانه
امیرکبیر – تهران76
سهند- تبریز42
مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش – تهران150
مهندسی پلیمر – گرایش فراورش – کد ضریب 1
دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر گرایش فراورش:
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
اراک85
تربیت مدرس14
تهران10515
صنعتی اصفهان98
امیرکبیر24188
سهند178
قم18
گلستان104
مراغه102
پلیمر و پتروشیمی15

 

مهندسی پلیمر- گرایش نانوفناوری – کد ضریب 1
دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر گرایش نانوفناوری:
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
امیرکبیر43

 

مهندسی پلیمر- گرایش علوم پایه – کد ضریب 1
دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر گرایش علوم پایه:
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
بناب10
تبریز747
پلیمر و پتروشیمی15
مهندسی پلیمر- گرایش پلیمریزاسیون – کد ضریب 2
دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر گرایش پلیمریزاسیون:
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
تربیت مدرس6
امیر کبیر33
سهند84
پلیمر و پتروشیمی5

 

مهندسی پلیمر – گرایش کامپوزیت – کد ضریب 2
دانشگا های سراسری پذیرنده ارشد پلیمر گرایش کامپوزیت:
دانشگاهروزانهشبانهپردیس خودگردان
صنعتی مالک اشتر77دارای شرایط

 

بررسی بازار کار پلیمر

صنعت و علم پلیمر یک صنعت جدید و بسیار پرکاربرد است و در بسیاری از صنایع ورودی می کند. این رشته در زمینه های پوشاک، کشاورزی، حمل و نقل تا پزشکی و پتروشیمی کاربرد دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان مهندس پلیمر در صنایع، پژوهشگری، استاد دانشگاه، مدیر کنترل پروژه، کارشناس کنترل کیفیت، مدیر تولید، محقق و طراح و اصلاح کننده پلیمرها وارد بازار کار شود.

معرفی بازار کار مهندسی پلیمر – صنایع رنگ

فارغ التحصیلان صنایع رنگ می توانند در کارخانجات رنگ، رنگ سازی و تولید رنگدانه صنوعی پوشش های صنعتی و پوشاک مشغول به کار شوند. در مقاله فوق به بررسی جامع پیرامون  گرایش های ارشد پلیمر 99 پرداختیم.

بهترین گرایش ارشد پلیمر کدام است؟

سؤالی که در زمان انتخاب رشته ارشد پلیمر در ذهن شما داوطلب عزیز به وجود می آید شناخت بهترین گرایش ارشد پلیمر است. در صورت نیاز به شناخت بهترین گرایش ارشد پلیمر با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی بیشتر با رشته پلیمر شما میتوانید مقاله بازار کار گرایش های مهندسی پلیمر و مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر را نیز مطالعه فرمایید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد پلیمر ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *