معافیت ها

معافیت های سربازی 97






معافیت های سربازی 97

با اینکه سربازی امری مقدس و واجب برای تمامی افراد (مردان) مشمول در قانون نظام جمهوری اسلامی ایران است، برخی از افرادی که از شرایط و قوانین معافیت در سربازی برخوردار هستند، می توانند از رفتن به سربازی معاف شوند. در مقاله معافیت های سربازی 97 قصد داریم بیشتر راجع به معافیت و شرایط آن صحبت کنیم، به مشمولان خدمت توصیه می کنیم برای اطلاع از جزئیات معافیت ها در این مقاله همراه آیدانیتو باشند.
معافیت داوطلبان در دو نوع دائم و موقت می باشد، مشمولانی که در حال حاضر به علت بیماری و … قادر به خدمت نباشد به مدت نهایت یک سال برای درمان معاف خواهند شد، به عنوان مثال اعتیاد از آن دسته مواردی است که معافیت موقت بر آن تعلق می گیرد، اما در مواردی هم با توجه به شرایط خاص مشمول معافیت دائم به آن شخص داده می شود.

انواع معافیت های سربازی

عزیزانی که در سن مشمولیت قرار دارند، می توانند یکی از معافیت هایی که در ادامه مشاهده می کنند ( از شرایط و قوانین آن برخوردار هستند] استفاده کنند :

  1. معافیت کفالت
  2. معافیت تحصیلی
  3. معافیت پزشکی
  4. معافیت ایثارگران
  5. معافیت مددجویان
  6. معافتی بخشودگی سنی
  7. معافیت ماده 6 بهزیستی

داوطلبان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط و مدارک و مراحل انجام دریافت معافیت به صورت مجزا به مقالات معافیت های گفته شده مراجعه کنند. در ادامه مقاله معافیت های سربازی 97 شما را از شرایط معافیت ها آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

شرایط معافیت سربازی

داوطلبان عزیز که قصد استفاده هر یک از معافیت های نامبرده شده را دارند، توجه کنند که تمامی شرایط آنها مورد بررسی قرار می گیرد و تنها در صورتی با معافیت آن ها موافقت می شود که به طور کل از شرایط معافیت برخوردار باشند.

  • در واقع اصلی ترین شرط برای تمامی معافیت ها عدم وجود غیبت در سربازی است.
  • داوطلبانی که قصد دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند، نمی توانند همزمان در حال استفاده از معافیت تحصیلی باشند.
  • خارج از بحث عدم غیبت، هر معافیت دارای شرایط خاصی است که بهتر است قبل از اقدام آن را بررسی کنید.

مدارک معافیت

مشمولان خدمت برای اطلاع از مدارک مورد نیاز در هر مورد می توانند به مقالات مربوطه مراجعه کنند. به طور نمونه در مدارک معافیت کفالت به صورت کامل راجع به مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت صحبت شده است.

مراحل معافیت سربازی

به طور کلی افراد برای انجام امور سربازی (اعزام و یا معافیت) به دفاتر پلیس +10 مراجعه می کنند و بعد از ارائه مدارک و ثبت نام درخواست و بررسی هایی از پرونده توسط نظام وظیفه با معافیت متقاضیان موافقت و یا مخالفت می شود. برای کسب اطلاع از تک تک مراحل انجام شده از ارسال درخواست تا صدور کارت معافیت به مقالات فرایند مربوط به معافیت مورد نظر خود مراجعه کنید. مشمولان و متقاضیان معافیت ،چنانچه بعد از مطالعه معافیت های سربازی 97 با سؤالاتی و ابهاماتی مواجه شدید آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *