مصاحبه دکتری فیزیک

مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98





مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98

رشته فیزیک به بررسی و توضیح حرکات اجسام و روابط کیهانی می پردازد و در واقع یک علم مادر است که بقیه علوم به آن وابسته هستند. امکان ادامه تحصیل در آن در بهترین دانشگاه های ایران تا مقطع دکتری وجود دارد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و امکان مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98 برای آنها وجود دارد، می بایست از چند و چون و روند و اصول مصاحبه دکتری فیزیک در دانشگاه های سراسری مطلع باشند تا مرحله دوم آزمون دکتری برای آنها موفقیت آمیز طی شود. پاسخ ابهامات و سؤالات شما در ادامه مطلب آمده است.

نحوه مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98

مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98 به صورت حضوری و از طریق دعوت هر یک از داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب کرده اند، انجام می شود. از این رو بدیهی است که تنها داوطلبان دارای حد نصاب و میانگین لازم برای هر یک از دانشگاه های سراسری رشته فیزیک می توانند وارد مرحله مصاحبه دکتری شوند.

محاسبه امتیازات مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98

دانشگاه های سراسری یک معیار مشخص برای امتیازهای لازم به منظور قبولی دانشجویان دکتری دارند. این امتیازات مطابق نمودار خوشه ای زیر است: آزمون دکتری فیزیک -> 50 امتیاز مصاحبه دکتری فیزیک-> 50 امتیاز
  • سواق پژوهشی –> 20 درصد
  • مصاحبه و سنجش علمی -> 30 درصد
کسب حداقل امتیازات بالا مطابق با قوانین هر یک از دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان برای ورود به دوره دکتری لازم و ضروری است.

مصاحبه گرایش های دکتری فیزیک سراسری 98

رشته فیزیک در مقطع دکتری دارای 8 گرایش است که شامل: 1- فیزیک هسته ای 2- نجوم و اختر فیزیک 3- اپتیک و لیزر  4- فیزیک پلاسما 5- فیزیک آماری و سامانه های پیچیده 6- ذرات بنیادی و نظریه میدان ها 7- گرانش و کیهان شناسی 8- فیزیک ماده چگال هر یک از این گرایش ها برای مصاحبه دکتری نیازمند ارائه پژوهش های مرتبط با حوزه خود هستند و یک متقاضی دکتری فیزیک در هر کدام از آنها لازم است دارای سوابق علمی قابل قبول باشد که شامل مقاله، کتاب، ترجمه و سخنرانی است. البته مخترعان و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های علمی جایگاه ویژه ی خود را دارند.

از مصاحبه دکتری فیزیک سراسری چگونه موفق خارج شویم؟

برای داشتن یک مصاحبه موفق به موارد زیر توجه کنید: 1- تقویت روزمه علمی و پژوهشی خود و رساندن آن به حداقل میانگین مورد قبل دانشگاه مورد نظر خود 2- کسب اطلاع از دانشگاه و شرایط جو علمی حاکم بر آن از طریق تماس حضوری، تجربه سال بالایی ها و یا سرچ در اینترنت به دانشکده مورد نظر بروید و بدون پروا با اساتید آنجا صحبت کنید، مقالات آن ها را بخوانید و با آنها به شور و بحث علمی بپردازید تا از فعال بودن و علاقه مندی شما مطلع شوند. 3- دقت در زمان انتخاب رشته دکتری فیزیک سراسری و انتخاب درست اولویت ها که برای اطلاع از چگونگی آن به مقاالت انتخاب رشته دکتری ما مراجعه کنید. 4- تقویت ویژگی های شخصیتی همچون اعتماد به نفس، تواضع و پشتکار و علاقه و نشان دادن آنها در روز مصاحبه کابردی و علمی کردن این نکات نتیجه ای مثبت در پیشرفت تحصیلی شما خواهد داشت و متقاضیان دکتری فیزیک دانشگاه های سراسری لازم است برای موفقیت خود در مصاحبه دکتری به آنها توجه داشته باشند. یادتان نرود موفقیت مجموعه از کارها و اقدامات کوچک ماست که در دراز مدت خود را نشان میدهد که در کنار همه ی این موارد، امید چاشنی اقدامات ماست و سبب می شود ایمان فرد حفظ شود. با در نظر گرفتن و توجه عملی به این نکات، مانعی در جهت موفقیت شما در مصاحبه دکتری فیزیک سراسری 98 باقی نخواهد ماند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *