دکتری مدیریت

مصاحبه دکتری مدیریت 98






مصاحبه دکتری مدیریت 98

     برای شرکت در مصاحبه دکتری مدیریت 98 بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری مدیریت داوطلب به مصاحبه دعوت میشود این گونه که هر کدام از رشته محل هایی که انتخاب کرده است نمره اش که به حد نصاب برسد، از طرف دانشگاه ها به مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98 دعوت میشود. معمولا به اکثر رشته محل هایی که انتخاب کرده اند دعوت میشوند اما این که خوب مصاحبه بدهند یا نه مهم است. داوطلبان گرامی اگر فکر میکنید که حتما بعد از اعلام نتایج به مصاحبه دعوت می شوید بهتر است برای آمادگی بیشتر یکسری از کار های خود را از قبل انجام دهید برای مثال:
  1. توصیه نامه های خود را از اساتید مورد نظرتان بگیرید.
  2. اگر رشته محل های زیادی را انتخاب کرده اید بهتر است قبل از این که نتایج قبول شدن در مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98 بیاید دروس عمومی رشته ی خود را مطالعه کنید و پس از این که نتایج آمد دروس تخصصی مربوط به رشته هایی که برای مصاحبه قبول شده اید را مطالعه کنید.
  3. پیش از جلسه مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98 حتما حضوری با اساتیدی که در مصاحبه هستند آشنا شوید. از دانشجو های دکتری که قبلا با آن اساتید مصاحبه داشته اند پرس و جو کنید تا خصوصیات و این که به چه نوع مقالاتی علاقه دارند آگاه شوید تا مقالات خود را طوری که استاد میخواهد آماده کنید.

هر چقدر شناخت داوطلب نسبت به دانشگاه هایی که دعوت شده و اساتید مصاحبه بیشتر شود شانس قبولی اش بیشتر است.

مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98

در جلسه مصاحبه دکتری مدیریت 98 هر یک از اساتید، برای شما در نظر میگیرد. در شروع مصاحبه چند استاد با شما به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما مضطرب نشوید چرا که مصاحبه به زبان فارسی است. این که در شروع مصاحبه به زبان انگلیسی  صحبت میکنند به این دلیل  است که ببینند تسلط شما به زبان انگلیسی چقدر می باشد. نکته ی دیگر این است که در مصاحبه به ظاهر و طرز لباس پوشیدن شما توجه زیادی میشود  بهتر است با ظاهری آراسته و لباسی مناسب به مصاحبه شرکت کنید.  

امتیازات مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98

امتیاز کل دکتری از 100 میباشد که 50% آن مربوط به آزمون کتبی است و 30% مربوط به مصاحبه است و 20% مربوط به سوابق آموزشی پژوهشی داوطلب می باشد. منظور از سوابق آموزشی پژوهشی معدل ، کیفیت دانشگاه ، شرکت در جشنواره های علمی می باشد.

نکاتی برای آمادگی در مصاحبه دکتری مدیریت 98

  • بیشتر نمرات مصاحبه از مستنداتی است که همراه دارید. تا جایی که میتوانید در مصاحبه دکتری مدیریت 98 مستندات همراه خود داشته باشید.همه ی مستندات شما باید مهر و امضاء دانشگاهی که در آن تحصیلات خود را گذرانده اید داشته باشد.
  • ترتیب انتخاب دانشگاه ها برای اساتیدی که با آن ها مصاحبه دارید مهم است.
  • رشته ی متناسب با پایان نامه ی خود را انتخاب کنید. شاید از شما در مورد انتخاب رشته سوال کنند برای انتخاب رشته ی خود دلیل قانع کننده داشته باشید.
  • قبل از پاسخ به سولات  به خوبی فکر کنید وبا اعتماد به نفس ، محکم و استوار ، صادقانه جواب دهید.
  • تا جایی که میتوانید مقاله  مربوط به رشته ی مدیریت بنویسید و انتشار دهید. پرینت مقالات را همراه داشته باشید مقاله ها تاثیر مثبتی در مصاحبه دارند. ( از مقالاتتان به تعداد دانشگاه هایی که دعوت شدید پرینت بگیرید )
  • داوطلبان رشته ی مدیریت که درس روش تحقیق را طی دوره ی کار شناسی ارشد خود خوانده اید این را بدانید که هسلط بودن به این درس از موارد مهم و ضروری است.
  • داوطلب گرامی رشته مدیریت اگر زبان انگیلیسی شما ضعیف است زود شروع کنید به یاد گیری که تسلط به زبان از مهمات مصاحبه دکتری مدیریت 98 است.
  • هدف خود را مشخص کنید در مصاحبه اساتید در مورد هدف شما سوالاتی میپرسند.
  • در  دوره ی دکتری بخاطر بالا بودن هزینه های تحصیل اکثر داوطلبان کار می کنند اما این را در نظر داشته باشید در مصاحبه دکتری از شما در مورد شغلتان سوال می کنند اگر شغل شما طوری باشد که تمام وقت شما را بگیرد مثلا مدیر باشد یا تدریس کنید تاثیر منفی بر نتیجه ی مصاحبه دارد زیرا اساتید مصاحبه از شما میخواهند تمام وقت خود را بگذارید برای تحقیق موضوعی که برای دکتری انتخاب کرده اید.
  • بهتر است نقاط ضعف یا ناتوانی خود را بروز ندهید زیرا این باعث نمی شود به شما نمره بالایی بدهند. برای مثال اگر زبان انگیلیسی تان ضعیف است ذوق و علاقه خود را برای رفتن به کلاس نشان دهید.
  • قبل از مصاحبه مروری بر نکات کلیدی دروس و مروری بر پایان نامه داشته باشید. سعی کنید پایان نامه تان بی عیب و نقص باشد اگر ضعفی در پاین نامه تان وجود داشته باشد از نمره مصاحبه تان کم می شود.
  • روز مصاحبه احساس کنید به ملاقات همکاران خود میروید و خود را در سطح اساتید بدانید زیرا اساتید مصاحبه دکتری مدیریت شما را به چشم همکار خود می بینند.
  • اطلاعات خود را از دانش روز و جهان پیرامون تان بالا ببرید.
  • توجه داشته باشید در لحظات اول مصاحبه خود را نبازید با اعتماد به نفس باشید. اگر سوالی را بلد نبودید ناامید نشوید زیرا اساتید لحظات اول شما را برانداز می کنند.

مدارک مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98 

مدارک مورد نیاز دانشگاه آزاد و سراسری فرق چندانی ندارد
  1. اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  2. فرم مشخصات
  3. اصل مدرک کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد
  4. کارنامه و ریز نمرات و معدل دوره های کاردانی_ کارشناسی _ کارشناسی ارشد همراه خود داشته باشید
  5. رزومه خوب و تقویت شده
  6. تهیه دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره ی کار شناسی ارشد خود
  7. اصل مدرک زبان انگیلیسی
  8. گواهی که نشان دهنده ی داشتن سهمیه قبول شدن داوطلب است (ویژه مربیان_ ایثارگران _ رزمندگان )
  9. مستندات ، پرینت مقالات
  10. همراه داشتن کتاب هایی که  تالیف یا ترجمه کرده اید

زمان مصاحبه دکتری سراسری مدیریت 98

آیا شما نیز از داوطلبان دوره دکتری مدیریت دانشگاه سراسری و ملزم به شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری هستید؟ آیا از زمان برگزاری مصاحبه دکتری سراسری مدیریت مطلع هستید؟ در صورت عدم اطلاع از زمان دقیق برگزاری مصاحبه دکتری مدیریت سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

داوطلبان به این نکته توجه داشته باشید طی بررسی سوابق علمی توسط دانشگاه ، اگر دانشگاه شما را تایید کند این تایید نهایی نیست تایید نهایی از سوی دبیر خانه گزینش دانشجو خواهد بود.

در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری مدیریت 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید. 

اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مدیریت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *