شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شبانه

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 98

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 98

در حال حاضر، تحصیلات دانشگاهی از اهمیت خاصی برای مردم برخوردار بوده و افراد بسیاری مطابق با اهداف خود در زندگی اقدام به تحصیل در دانشگاه می‌کنند. در واقع،  امروزه از شروط یافتن شغل مناسب و کسب درآمد خوب داشتن تحصیلات عالی است. بنابراین، ورود به دانشگاه و بالا بردن سطح سواد آکادمیک از دغدغه‌های بسیاری از مردم جامعه علی‌الخصوص دانش‌آموزانی بوده که قصد رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی بزرگی را در زندگی خود دارند.


حتماٌ تاکنون با افرادی روبه‌رو شده اید که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها بوده اما فرصت کافی برای مطالعه دروس مورد نیاز را ندارند. از دلایل این امر می‌توان به مشغله کاری و درگیری‌های روزمره افراد اشاره کرد. اما خوشبختانه با شروع طرح پذیرش دانشجو بدون آزمون، این مشکل برای بسیاری از افراد پرمشغله رفع شده است.
اکنون هر فردی بدون صرف زمان زیاد برای مطالعه دروس می‌تواند به راحتی در دانشگاه و رشته مورد علاقه به تحصیلات خود ادامه دهد. این مطلب می‌تواند به عنوان راهنمای مفیدی برای شما داوطلبان عزیزی که قصد ورود به دانشگاه شبانه بدون شرکت در کنکور سراسری را دارید مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 98 این مقاله را مطالعه بفرمایید.

تاریخ ثبت نام کارشناسی بدون آزمون کنکور دوره شبانه سال 98

شما دانش‌آموزان گرامی می‌توانید برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه سال 98 در تاریخ نیمه دوم مرداد ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید. در حقیقت، انتخاب رشته شما مطابق سوابق تحصیلی بوده و معدل کتبی دیپلم نقشی اساسی در این زمینه دارد.
باید بدانید که امکان مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون و همچنین کد رشته محل‌ها بر طبق سوابق تحصیلی فرد داوطلب در این زمان در سایت سازمان سنجش وجود دارد. لازم به ذکر است که هر کدام از داوطلبان می‌توانند از میان رشته‌های معرفی شده حداکثر 150 کد رشته را برگزینند.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه شبانه سال 98

باید بگوییم که هر کدام از داوطلبان گروه‌های آزمایشی اصلی تجربی، ریاضی و انسانی امکان انتخاب از میان زیر مجموعه‌های رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی را نیز دارند. دانش‌آموزان گرامی توجه داشته باشید که حتما قبل از ثبت نام در سایت سازمان سنجش جهت دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم خود اقدام نمایید.
لازم به ذکر است که هر کدام از متقاضیان ورود به دانشگاه بدون آزمون باید با توجه به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود کارت اعتباری مخصوصی را از طریق اینترنت تهیه نمایند. البته لازم است که داوطلبان باید کارت‌های اعتباری هر کدام از دانشگاه‌های پیام نور، روزانه و غیر انتفاعی و همینطور رشته‌های اصلی تجربی، ریاضی و انسانی را به صورت جداگانه خریداری نموده و ملزم به پرداخت مبلغ مشخصی برای آن‌ ها هستند.
دقت داشته باشید که بعد از انجام مراحل ثبت نام و کامل کردن اطلاعات درخواستی در فرم موجود در سایت سازمان سنجش کد رهگیری 16 رقمی و شماره پرونده 6 رقمی اعلام شده به وسیله سیستم را یادداشت نمایید. حفظ این دو مورد تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته مورد علاقه ضروری است.

شرایط لازم برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه سال 98

اگر داوطلبی به هر دلیل موفق به حضور در جلسه آزمون نشده و یا در صورت عدم ثبت نام در کنکور سراسری، امکان انتخاب از میان کد رشته محل‌های بدون آزمون بر طبق الویت‌بندی‌‌ها و علاقه برای وی وجود دارد.  اما در صورت مجاز شدن به انتخاب هر کدام از رشته‌های گروه‌های آزمایشی مختلف از طریق شرکت در کنکور سراسری به هیچ‌ وجه نمی‌تواند رشته‌های بدون آزمون را جهت ادامه تحصیل برگزیند. در این مقاله، مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره شبانه 98 را برای شما داوطلبان عزیز به طور کامل بیان کردیم. در صورت علاقه می‌توانید مقاله پاسخنامه کنکور تجربی 98 را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *