آیدانیتو > لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران
لیست رشته ها کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران

لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران

رشته عمران یکی از رشته هایی است که علاقه مندان زیادی دارد و بسیاری از دانشگاه ها این رشته را ارائه می دهند. دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز جز دانشگاه های ارائه دهنده رشته عمران است. رشته عمران در دانشگاه علمی کاربردی با عناوین رشته گرایش های مختلف و به صورت تخصصی ارائه می شود. به همین دلیل اطلاع از لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما در این مقاله لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران را در اختیارتان قرار می دهیم و هر یک از آنها را به اختصار معرفی می کنیم.

رشته عمران دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته رشته عمران را ارائه می دهد. رشته عمران در مقطع کاردانی در گروه صنعتی و زیرگروه 105 قرار گرفته است. رشته عمران دارای گرایش های مختلفی است. در ادامه لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران را آورده ایم:

1- عمران – امور پیمان ها

2- عمران – بتن

3- عمران – ترافیک شهری

4- عمران – راهداری

5- عمران – راهسازی

6- عمران – سازه های آبی

7- عمران- سازه های پیش ساخته

8- عمران – سازه های مترو

9- عمران – شبکه و تصفیه خانه آب

10- عمران – شبکه و تصفیه خانه فاضلاب

11- عمران – نقشه برداری مسیر

12- عمران – نگهداری و مرمت ساختمان

همان طور که در بالا آوردیم رشته عمران در دوره کاردانی علمی کاربردی شامل 12 گرایش است و این خود باعث می شود، آموزش در هر گرایش تخصصی تر انجام شود.

اگر شما قصد تحصیل در رشته عمران علمی کاربردی را دارید، لازم است اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنید. برای انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهید. همچنین به محل مرکز آموزشی نیز دقت کنید. در ادامه برخی از گرایش های عمران را از میان لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران انتخاب کرده ایم و آنها را برای شما معرفی می کنیم.

کاردانی عمران گرایش امور پیمان ها

امور پیمان ها یکی از گرایش های کاردانی عمران دانشگاه علمی کاربردی است. این رشته با هدف بهبود و مدیریت اجرای ساختمان ها و سازه ها و کاهش هزینه ها در پروژه ها شکل گرفته است. همچنین کاردانی عمران – امور پیمان ها تمامی امور مربوط به پیمانکاران را در بر می گیرد و تلاش می کنند تا این مشکلات را به حداقل برسانند. فارغ التحصیلان این رشته مهارت کافی برای محاسبه هزینه کلی ساختمان و کارهای تأسیساتی ساختمان، سرپرستی کارگاه و بررسی فنی و مالی پروژه را دارند. همچنین با تمام مراحل اجرای پروژه های ساختمانی و سازه ها آشنایی کامل دارند.

کاردانی عمران گرایش ساختمان های بتنی

رشته عمران – بتن نیز در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود. یکی از دلایل ارائه این رشته اهمیت حضور متخصصانی است که بتوانند کارهای بتنی یک ساختمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. از گذشته تا امروز برای ساختمان ساختمان از فولاد استفاده می شود. اما امکان استفاده از بتن به جای فولاد نیز وجود دارد. استفاده از بتن مزایای بسیاری نسبت به فولاد دارد اما اجرای آن را باید افراد متخصص و با تجربه به عهده بگیرند. از این رو وجود متخصصان بتن و ساختمان های بتنی ارزش و اهمیت ویژه ای دارد.

در این مقاله در گرایش عمران را معرفی کردیم و لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی عمران را در اختیارتان گذاشتیم. اگر میخواهید در رشته عمران ثبت نام کنید مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی عمران 97 میتوانید شما ر اراهنمایی کند.

در صورتی که در انتخاب رشته و گرایش عمران دچار شک و تردید هستید و یا با مشکل مواجه شده اید، می توانید مشکل خود را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید و از آنها راهنمایی بخواهید. همچنین شما می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و انتخاب رشته عمران خود را به دست آنها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *