آیدانیتو > ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پیام نور

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98





ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98

در این مقاله با موضوع ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98 در خدمت علاقه مندان به رشته مهندسی پزشکی هستیم. برخی از افرادی که در رشته ریاضی تحصیل کرده اند و دارای دیپلم ریاضی هستند و علاقه مند به فعالیت در زمینه سلامت و پزشکی دارند، به سمت رشته مهندسی پزشکی می روند. یکی از دانشگاه هایی که پذیرنده دانشجو در رشته مهندسی پزشکی آن هم بدون کنکور است، دانشگاه پیام نور است. ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98 محدود است و ما این ظرفیت را برای واحدهای مختلف در این مقاله آورده ایم.

معرفی رشته مهندسی پزشکی

با گسترش علم مهندسی و پزشکی و استفاده از علوم مهندسی در درمان و تشخیص بیماری ها، رشته مهندسی پزشکی به عنوان نقطه تلاقی این دو علم با هم شکل گرفته است. مهندسی پزشکی تلاش می کند تا با ساخت و نگه داری تجهیزات پزشکی و ابزارهای پزشکی روند تشخیص و درمان بیماری را آسان تر و سریع تر کند. مهندسی پزشکی علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی، نحوه نگه داری، روش کار و نحوه استفاده، تعمیر و ارتقاء سیستم را نیز بر عهده گرفته است.

دانشگاه های پیام نور پذیرنده مهندسی پزشکی

پذیرش بدون کنکور پذیرنده تعداد زیادی از داوطلبین است. در سال های اخیر بسیاری از دوره ها از جمله روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، آزاد و پیام نور پذیرش بدون کنکور داشته اند. مهندسی پزشکی نیز جزء یکی از رشته هایی است که پذیرش بدون کنکور دارد. در اینجا ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی 98 را بررسی می کنیم. دفترچه پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی 98 هنوز منتشر نشده است و اطلاعات این جدول بر اساس دفترچه سال 96 است.
استانمرکزظرفیت
اصفهاناصفهان80
البرزکرج80
تهرانتهران شمال80
خراسان رضویمشهد40
خوزستاناهواز40
فارسشیراز80
قزوینقزوین40
یزدمیبد40
یزدیزد40
  همان  طور که در جدول بالا می بینید، تنها 9 واحد پیام نور پذیرنده دانشجو در رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور هستند. در مجموع 520 نفر می توانند در رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور پذیرش بگیرند.  

نحوه پذیرش بدون کنکور مهندسی پزشکی پیام نور

برای ثبت نام و انتخاب رشته در رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور پیام نور باید به سایت سنجش مراجعه کنید. پذیرش پیام نور از طریق بررسی سوابق تحصیلی صورت می گیرد. بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سنجش و شروع زمان انتخاب رشته می توانید در این رشته محل به انتخاب رشته بپردازید. شما امکان انتخاب 150 کد رشته را دارید. برای رشته مهندسی پزشکی تنها 9 واحد پیام نور پذیرش دارند. بنابراین در اولویت بندی خود دقت کنید. از آنجایی به جز این 9 واحد امکان 141 انتخاب رشته محل دیگر دارید، دوره های دیگر هم انتخاب کنید. شما میتوانید مقاله انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 را نیز مطالعه کنید تا با نحوه و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور مهندسی پزشکی آشنا شوید. برای انتخاب رشته و اولویت بندی و پذیرش در رشته مهندسی پزشکی از مشاوران با تجربه آیدانیتو مشورت بگیرید. مشاوران آیدانیتو با درنظرگرفتن تمام شرایط، بهترین انتخاب رشته را برایتان انجام خواهند داد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *