آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر سراسری 98
تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر سراسری 98

حتما واقف هستید که ظرفیت پذیرش در دوره دکتری و خصوصا در دانشگاه سراسری بسیار محدود است و در سال های اخیر این ظرفیت کاهش چشم گیری نیز پیدا کرده است. اما لازم به ذکر است که تعداد داوطلبان نیز نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است و حدودا تعداد 26 هزار نفر کاهش متقاضی در سال 97 وجود داشته است. این در حالی است که با وجود اعلام این اعداد و ارقام،  رقابت تنگاتنگ  و نفس گیری در مقطع دکتری بین داوطلبان وجود دارد. در پست های قبلی نیز اعلام کرده ام اما به دلیل اهمیت این موضوع ملزم به تکرار هستم که، ظرفیت و ارقام ذکر شده صرفا آماری است که در دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری 96 اعلام شده است و این ارقام ممکن است در دفترچه انتخاب رشته کنکور 98 که هنوز منتشر نشده است، دچار تغییرات (نه چندان چشم گیری) شود.

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر در دوره روزانه

یکی از مراکز آموزشی که جدای از دانشگاه وجود دارد پژوهشگاه ها هستند. در رشته مهندسی پلیمر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در گرایش بیومتریال دارای ظرفیت یک تا دو نفر بوده است و روند پذیرش آن به صورت پژوهش محور تعریف شده است. اما در گرایش پلیمر و با کد رشته ای مجزا پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی دارای ظرفیت 8-10 نفر نیز بوده است. این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس با ظرفیت نسبتا خوبی حدود پنج تا هفت نفر را در دوره روزانه در رشته و گرایش مهندسی پلیمر در مقطع دکتری جذب می نماید. شایان ذکر است که دانشگاه تهران،  دو تا چهار نفر را در دوره روزانه مورد پذیرش قرار می دهد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر با داشتن چهار کد مجزا و جذب در چهار گرایش بیشترین گرایش و ظرفیت را به خود اختصاص داده است. دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران در گرایش مهندسی پلیمر در دوره روزانه در واحد تحصیلی پردیس ماهشهر دارای ظرفیت سه نفر است.
در گرایش مهندسی پلیمر و صنایع پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ظرفیت هفت تا نه نفر است و در گرایش صنایع پلیمر(نانوتکنولوژی) دارای ظرفیت یک تا سه نفر است.  دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گرایش صنایع پلیمر دارای یک ظرفیت یک تا دو نفر نیز می باشد که محل تحصیل دانشجویان در پژوهشگاه نانو فناورای دانشگاه می باشد. دانشگاه  صنعتی سهند تبریز در دوره روزانه دارای ظرفیت پذیرش یک تا دونفر است. اخرین مرکز اموزشی که در دوره روزانه پذیرای دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر است، موسسه پژوهشي علوم و فناوري رنگ و پوششتهران در گرایش صنایع پلیمر(مهندسي فرايندهاي پليمريزاسيون) است که دارای ظرفیت یک تا دو نفر است.

ظرفیت دوره شبانه

دانشگاه تربیت مدرس در دوره شبانه در رشته مهندسی پلیمر گرایش صنایع پلیمر دارای ظرفیت یک تا دونفر است. دانشگاه تهران در گرایش صنایع پلیمر دارای ظرفیت یک تا دونفر است. دانشگاه صنعتی امیر کبیر در واحد ماهشهر دارای ظرفیت پذیرش دو تا سه نفر است. دانشگاه صنعتی امیر کبیر در کدرشته صنایع پلیمر(نانو تکنولوژی) دارای ظرفیت یک تا دو نفر است. دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز در دوره شبانه دارای ظرفیت یک تا دو نفر است.

پردیس خودگردان

در دوره بین المللی یا پردیس خود گردان، دانشگاه صنعتی سهند تبریز دارای ظرفیت یک تا سه نفر است.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری پلیمر بزنید.
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی پلیمر سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *