بدون کنکور, شرایط و زمان ثبت نام کاردانی بدون آزمون آزاد

زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98





زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98

در این مقاله به موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98 پرداخته ایم. تحصیل در رشته کامپیوتر از اهداف بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان است. داوطلبان عزیز می توانند بدون شرکت در کنکور و قبولی در آن به هدف خود برسند و این روش از طریق شرکت در انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور انجام پذیر است. در مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98، راجع به پذیرش در مقطع کاردانی کامپیوتر صحبت خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

همان طور که می دانید پذیرش بدون کنکور کاردانی آزاد در دو نیمسال انجام می شود. مهر و بهمن 98، اما زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98 در نیمسال اول، در نیمه ی مردادماه انجام خواهد شد و نیمسال دوم در اواخر آذر و یا اوایل دی ماه انجام می شود.

شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر

در ابتدا باید بگوییم تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته انجام می شود. در ادامه ابتدا شرایط عمومی و نظام وظیفه که برای هر دو گروه مشترک است را مشاهده خواهید کرد و بعد از شرایط اختصاصی هر دوره مطلع خواهید شد.

شرایط عمومی ثبت نام کاردانی بدون کنکور

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی کشور از جمله وابسته و عضویت و حمایت از تشکیلات و گروهک های محارب
  • عدم وجود فساد اخلاقی مانند اعتیاد به مواد مخدر
  • رعایت تمامی مقررات دانشگاه آزاد اسلامی
  • عدم امکان انتقاالی، میهمان و جابجایی دانشجویی
  • و …

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور

داوطلبان ذکور که قصد ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی را دارند، باید یکی از شرایط زیر را برخوردار باشند:
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی
  • داشتن کارت معافیت دائم مربوط به کفالت، پزشکی، ایثارگران و سایر موارد خاص
  • داشتن برگ معافیت موقفت بدون غیبت در زمان اعتبار آن
  • دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند و تا تاریخ 96/11/30 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل خواهند شد و …
  • عدم وجود غیبت سربازی مشمولان خدمت، در صورت غیب ادامه تحصیل برای آنان مجاز نیست و همچنین دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نیستند و توجه کنید که ترخیص سربازان حین خدمت برای تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.

شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته را دارند، باید یکی از مدارک دیپلم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، دیپلم سه ساله، متوسطه نظری و یا دیپلم کامل چهارساله نظام قدیم را داشته باشند و همچنین تطابق رشته تحصیلی دوران متوسطه با رشته انتخابی در محل دانشگاه انجام خواهد شد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته را دارند، باید دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و یا اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه را داشته باشند و دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای که مدرک پیش دانشگاهی ندارند، مجاز به ثبت نام در این دوره نیستند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هایی غیر از رشته تحصیلی دبیرستان خود هستند. داوطلبان عزیز بعد از مطالعه زمان و شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98  ،مقاله انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 را نیز مطالعه کنند. برای انتخاب رشته و ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد کامپیوتر 98  از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *