انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد خواهیم پرداخت. داوطلبان علاقه مند به معماری داخلی می توانند با مطالعه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد از دروس و ضرایب امتحانی و نقش هر یک در رتبه قبولی، درصد های قبولی رشته معماری داخلی و رتبه های قبولی را مشاهده کنند.

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه شود، مقایسه و توجه به رتبه کسب شده و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی در دانشگاه مورد نظر است، همراه ما باشید.

رشته معماری داخلی

رشته معماری داخلی از رشته های گروه ریاضی و فنی است که در زیرگروه اول ارائه شده است، بنابراین مواد و ضرایب این رشته همانند سایر رشته ها به این صورت است:

دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2
دروس تخصصی
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

 

اما به این نکته توجه کنید که ضریب دروس تخصصی در محاسبه تراز سه برابر خواهد شد. یعنی ضریب دروس ریاضی، فیزیک، شیمی به ترتیب 12، 9، 6 خواهد بود و بیشترین تأثیر را درس ریاضی خواهد گذاشت. بر این اساس اگر داوطلبان در دروس تخصصی از جمله ریاضی تمرکز بیشتری داشته باشند و درصد بالاتری بزنند بسیار موفق خواهند بود.

دانشگاه هایی که معماری داخلی را ارائه می دهند محدود هستند و داوطلبان عزیز باید در انخاب های خود دقت داشته باشند، اما رتبه قبولی و درصد قبولی در هر واحد از دانشگاه آزاد متفاوت است، بر این اساس لازم می دانیم رتبه قبولی (رتبه کشوری) را در  سطح های مختلف دانشگاه آزاد بررسی کنیم تا شما عزیزان در انتخاب خود با دقت بیشتری عمل کنید، لازم به ذکر است رتبه قبولی و درصدهای قبولی به عوامل بسیاری وابسته است که در طول سال های مختلف با تغییر عوامل، تغییر خواهد داشت. بنابراین با کسب رتبه هایی که در ادامه خواهید دید به طور حتمی مورد پذیرش واقع نمی شوید، با توجه به ظرفیت دانشگاه ها (افزایش یا کاهش)، سطح علمی داوطلب (درصدهای قبولی)، تعداد شرکت کنندگان (تغییر رتبه قبولی) امکان تغییر رتبه قبولی در سال 97 وجود دارد.

درصد قبولی معماری داخلی آزاد

در خصوص درصدهای قبولی معماری داخلی آزاد باید بگوییم همان طور که گفته شد تأثیر دروس تخصصی بیشتر است. به عنوان مثال داوطلبی که دروس تخصصی را بالا بزند و دروس عمومی پایین تر باشد، موفق تر از داوطلبی است که دروس عمومی را با درصدهای بالا زده است. به طور کلی درصدهای قبولی معماری داخلی آزاد در دروس عمومی بیش از 25-20 درصد و دروس تخصصی 9-5 درصد است.

رتبه قبولی عمران بدون کنکور آزاد

در ادامه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد، رتبه قبولی معماری داخلی را مشاهده خواهید کرد.سطح بندی های انجام شده در بین دانشگاه های ارائه دهنده معماری داخلی است:

سطح دانشگاه آزاد اسلامیرتبه قبولی (کشوری)
سطح 129121-39000
سطح 242123-68000

 

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی معماری داخلی آزاد مقاله  لیست رشته های بدون کنکور آزاد 97 را مورد مطالعه قرار دهید.

شما عزیزان می توانید برای انتخاب رشته و کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *