کاردانی بدون کنکور

ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98

ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98

اهمیت تحصیل در کشور در سال های اخیر بیشتر شده است و دانش آموزان می توانند به روش های گوناگون در مقاطع تحصیلی مختلف وارد دانشگاه شوند. در صورتی که شرایط اولیه ثبت نام وجود داشته باشد، داوطلبان می توانند در ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98 شرکت کنند. کاردانی بدون کنکور فرصتی برای داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت داشته اند و مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا در کنکور سراسری نیز شرکت نکرده اند.
در مقاله ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98 قرار است راجع به تعداد انتخاب در مرحله انتخاب رشته و ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98 و نحوه ثبت نام دانشگاه ها و مقاطع کاردانی صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم داوطلبانی که در کنکور سراسری دچار مشکل شده اند و یا قصد و فرصت شرکت در کنکور را ندارند، در این مقاله با ما همراه باشند تا از نحوه ورود به دانشگاه بدون آزمون مطلع شوند.

کاردانی بدون کنکور

داوطلبان عزیز می توانند کاردانی را پیوسته و ناپیوسته انتخاب کنند. در کاردانی ناپیوسته، داوطلبان از مقطع پیش دانشگاهی به دانشگاه ها وارد می شوند و می توانند در هر رشته (خارج از رشته تحصیلی) انتخاب رشته انجام دهند. بنابراین شرط شرکت در کاردانی ناپیوسته علاوه بر داشتن مدرک دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی است.
در مقطع کاردانی پیوسته داوطلبان بعد از اخذ دیپلم به طور مستقیم در ثبت نام کاردانی پیوسته بدون کنکور شرکت می کنند. اما داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته هایی مرتبط با رشته تحصیلی که در دبیرستان (فنی حرفه ای و نظری، ریاضی، تجربی، انسانی) به تحصیل پرداخته است، باشد. نحوه ی پذیرش کاردانی بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان است. داوطلبانی که قصد دارند در مقطع کاردانی بدون کنکور شرکت کنند، اما از درج نحوه ورود به دانشگاه در مدرک خود نگران هستند، بدانند که در مدرک آنان بدون کنکور و یا بر اساس سوابق تحصیلی ذکر نمی شود.

دانشگاه های پذیرنده کاردانی بدون کنکور 98

دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی پذیرنده مقطع کاردانی بدون کنکور هستند که بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب اقدام به پذیرش دانشجو می کنند و دانشگاه علمی کاربردی که پذیرنده این دسته از داوطلبان هستند و سوابق تحصیلی داوطلبان در این دانشگاه تأثیر کمتری خواهد داشت و انتخاب رشته تحصیلی مرتبط با رشته تأثیرگذاری بیشتری در پذیرش آنان در دانشگاه های علمی کاربردی دارد.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور

داوطلبان می توانند در نیمه دوم مردادماه در وب سایت دانشگاه های مرتبط اقدام به ثبت نام کاردانی بدون کنکور کنند.  داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند به وب سایت azmoon.org و داوطلبانی که قصد شرکت در سایر دانشگاه ها را دارند، به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. زمان دقیق ثبت نام مشخص نشده است و به محض تعیین زمان ثبت نام، مقاله پیش رو به روز رسانی خواهد شد و شما داوطلبان می توانید از زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور مطلع شوید.
لازم است بدانید داوطلبان در این مرحله مجاز به درج 20 کد رشته هستند که توصیه می کنیم، 20 کد رشته را بر اساس اولویت خود درج کنید. در صورتی که در اولین گزینه ای که بتوانید پذیرش شوید، پذیرفته می شود و انتخاب های بعدی شما بررسی نمی شود. برای اولویت بندی رشته ها معیارهای زیر را هم لحاظ کنید.
  1. علاقه مندی به رشته
  2. توجه به سطح علمی دانشگاه
  3. شهریه دانشگاه ها
  4. محل رفت و آمد
  5. توجه به سوابق تحصیلی و یا رشته تحصیلی خود
به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه مقاله ثبت نام کاردانی بدون کنکور 98 ، مقاله انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور را نیز مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *