تکمیل ظرفیت کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 97 برخی از رشته محل قبولی خود ناراضی اند و برخی در هیچ یک از انتخاب های خود قبول نشده اند. این دسته از داوطلبین می توانند با ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی شانس خود را مجدد بیازمایند. در صورتی که شما هم جز یکی از دو گروه بالا هستید و از محل قبولی خود راضی نیستید، اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی که رشته محل مورد نظر خود کنید و شانس خود را امتحان کنید.

تکمیل ظرفیت کارشناسی چیست؟

هر واحد دانشگاهی ظرفیتی محدود برای پذیرش دانشجو در هر رشته در نظر می گیرد و متناسب با آن اقدام به پذیرش دانشجو می کند. بعد از اعلام نتایج و اتمام زمان ثبت نام ظرفیت برخی از رشته ها در واحدهایی خاص خالی می ماند. دانشگاه ها با ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشنارسی، ظرفیت های خالی مانده خود را پر می کنند.

امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی هم برای دانشگاه سراسری و هم برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا وجود دارد و داوطلبینی که موفق به پذیرش نشده اند و یا در رشته و واحد دانشگاهی مورد نظرشان پذیرفته نشده اند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه سراسری در اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه انجام می شود. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سرساری برای دوره های مختلف، متفاوت است. تکمیل ظرفیت دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی که زیرمجموعه دانشگاه سراسری هستند در آبان ماه انجام می شود. اما تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، شبانه، مجازی و … در آذرماه شروع می شود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی باید دفترچه انتخاب رشته تکمییل ظرفیت را مطالعه کنید و کد رشته های مورد نظر خود را که در این دفترچه آمده است را انتخاب کنید. زیرا تمامی رشته محل ها در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش ندارند.

ثبت نام در تکمیل ظرفیت نیز به صورت اینترنتی است و شما می توانید 50 انتخاب را مطالعه کنید و کد رشته های مورد نظر خود را که در این دفترچه آمده است را انتخاب کنید. زیرا تمام رشته محل ها در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش ندارند. ثبت نام در تکمیل ظرفیت نیز به صورت اینترنتی است و شما می توانید 50 انتخاب برای دانشگاه سراسری و 20 انتخاب برای دانشگاه آزاد داشته باشید. توجه داشته باشید که ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه سراسری از طریق سایت سنجش و ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی آزاد از طریق سایت آزمون انجام می شود.

در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیز باید از اصول انتخاب رشته استفاده کنید. انتخاب های خود را بر اساس رشته مورد علاقه تان و محل پذیرش موردنظرتان اولویت بندی کنید.

در هنگام ثبت نام اینترنتی تکمیل ظرفیت کارشناسی توجه داشته باشید که حتماً کد رهگیری را از سامانه ثبت نام دریافت کنید و مطمئن شوید که ثبت نام شما به اتمام رسیده است. در هنگام ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی توجه داشته باشید که اگر شما در انتخابی پذیرفته شده اید، قبول شهریورماه شما باطل می شود. بنابراین در هنگام انتخاب رشته تمامی موارد را درنظر بگیرید.

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت آزاد بزنید.

اگر می خواهید در پذیرش دوره تکمیل ظرفیت خود ناراضی نباشید و اصول انتخاب رشته را رعایت کنید به شما توصیه می کنیم از مشاورین با تجربه راهنمایی بگیرید. ما به شما مشاوران آیدانیتو را پیشنهاد می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *