تکمیل ظرفیت سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری






تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

هر ساله بعد از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج پذیرفته شدگان، پس از آنکه ورودی های جدید وارد کلاس درسی شدند، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اعلام می شود. تکمیل ظرفیت فرصت دوباره ای است برای کسانی که در رشته یا دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته نشده اند و هنوز امید این دارند که پذیرفته شوند. دانشگاه ها معمولاً در آزمون سراسری به ظرفیت کامل نمی رسند و تمام صندلی های آنان پر نمی شود. بر همین مبنا اقدام به تکمیل ظرفیت می نمایند. در ادامه مطلب به زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اشاره می کنیم.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در بازه زمانی آذرماه انجام می شود و کلیه متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری باید در این تاریخ با مراجعه به سایت سازمان سنجش جهت ثبت نام اقدام کنند. تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دوره های روزانه، خودگردان، شبانه و نیز پیام نور و دانشگاه های علوم پزشکی را در بر می گیرد. از این رو شانس دوباره برای شما مهیا می شود و ممکن است آنچه از کنکور می خواستید را در تکمیل ظرفیت بدست آورید.  

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

بدون کنکور امکان ورود به دانشگاه سراسری وجود دارد. سازمان سنجش در اواسط تابستان مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش با خرید کارت اعتباری صورت می گیرد. بدین صورت که پس از خرید کارت اعتباری، متقاضدی در رشته های بدون کنکور اعلام شده از طریق سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته می نماید. مبنای این ثبت نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است و انتخاب رشته های مشمول آزمون امکان پذیر نیست.  

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری

متقاضیان تکمیل ظرفیت سراسری برای انجام ثبت نام و نحوه ی آن ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از مطالعه ی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری، کد رشته محل های مورد نظر را در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند. سامانه به شما یک کد می دهد که به عنوان کد رهگیری انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خواهد بود. باید تا اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آن را حفظ و نگه داری کنید. محدوده انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت سراسری تا سقف 50 رشته محل است و ثبت نام کنندگان می توانند بر اساس سیاست های تحصیلی و شغلی خود و نیز علاقه، انتخاب رشته کنند.

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری که در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، راهنمای متقاضیانی است که قصد دارند در تکمیل ظرفیت سراسری شرکت کنند و برای ورود به دانشگاه یا ورود به دانشگاه و رشته ی مورد علاقه ی خود از فرصت و شانس دوباره بهره مند شوند. با مطالعه کامل و بررسی دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری از جزئیات و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری مطلع می شوند و بر اساس آن می توانید تصمیمات مربوط به ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را بگیرید.

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش است. طبق روال معمول، اواسط پاییز نتایج بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و چند روزی ادامه خواهد داشت. پذیرفته شدگان به عنوان ورودی بهمن ماه وارد دانشگاه مربوطه می شوند. پذیرفته شدگان در نتایج تکمیل ظرفیت سراسری در صورتی که در حال تحصیل باشند، نمی توانند در همان رشته و دانشگاه ادامه تحصیل دهند و باید مطابق با نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری وارد دانشگاه و رشته مربوطه که قبلاً در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری آن را انتخاب کرده اند، بشوند.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98

متقاضیان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به شیوه معمول هر سال در انتظار زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 هستند. تاریخ تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 در ماه آبان خواهد بود و متقاضیانی که قصد ثبت نام دارند، از دو طریق می توانند در این تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. 1- داوطلبانی که در جلسه کنکور شرکت کرده اند. 2- متقاضیان ورود به دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی که مطابق با معدل و سایر فعالیت های پژوهشی و علمی در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 مورد ارزیابی قرار می گیرند. پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 در زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 98 به عنوان دانشجویان ورودی بهمن ماه در هر یک از دانشگاه های مزبور پذیرفته خواهند شد.

در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت بدون کنکور بزنید. 
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *