آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی 98
تکمیل ظرفیت کاردانی

تکمیل ظرفیت کاردانی 98






تکمیل ظرفیت کاردانی 98

همانطور که می دانیم مقطع کاردانی دو بخش کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته را شامل می شود. کاردانی پیوسته مختص افرادی است که مقطع پیش دانشگاهی ندارند و مستقیم از دیپلم وارد مقطع فوق دیپلم می شوند. کاردانی ناپیوسته ویژه افرادی است که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اند و می توانند در رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند. در این مقاله قصد داریم تکمیل ظرفیت کاردانی 98 را در دو بخش تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته، تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته و تکمیل ظرفیت کاردانی علمی کاربردی بررسی نماییم.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای

اگر دانشگاه فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی پیوسته ظرفیت خالی داشته باشد، طی درخواستی تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته را اعلام می کند. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای معمولاً مهرماه است. 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای به این صورت انجام می شود که ابتدا داوطلبان می بایست وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوند. و رشته مورد علاقه خود را از بین کد رشته محلهای اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی سایت سنجش انتخاب کنند. در مرحله ی بعد مدارک خود را در زمان تعیین شده به دانشگاه پذیرنده تحویل دهند. و فرم ثبت نام را کتباً تکمیل نمایند. هر داوطلب می تواند فقط یکی از کد رشته محلهای متناسب با ملاک دیپلم خود را انتخاب کند و در صورت انتخاب رشته ای غیر از رشته مرتبط با دیپلم فرد قبولی وی لغو خواهد شد.

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای

در صورت وجود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای  داوطلبان می توانند زمان ثبت نام، مدارک مورد نیاز، هزینه پرداخت ثبت نام و … را در دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته مطالعه کنند. و در غیر اینصورت توضیحات مندرج در سایت در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای را مطالعه کنند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای

داوطلبان پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای باید منتظر زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای بمانند. 

تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

جهت اطلاع از تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی، تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای را مطالعه کنید. زیرا مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی مشابه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی

اگر در کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای پذیرفته شده اید، می توانید در ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی شرکت کنید و بدون کنکور در رشته ی تحصیلی مورد علاقه خود بر اساس شرط معدل ادامه تحصیل دهید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و می خواهند در رشته هایی که نیاز به مدرک پیش دانشگاهی در دانشگاه آزاد دارند، شرکت کنند می توانند در تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنند. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد معمولاً در مهرماه می باشد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد به این صورت است که می بایست در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی ثبت نام نمایید و سپس به همراه مدارک لازم به صورت حضوری در زمان تعیین شده به دانشگاه پذیرنده مراجعه کنند. آدرس و شماره تلفن واحدهای دانشگاهی در سایت دانشگاه آزاد به نشانی iau.ac.ir موجود می باشد.

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

جهت اطلاع از شرایط مشمولان نظام وظیفه، مدارک لازم جهت ثبت نام، میزان شهریه و … می بایست دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد را که معمولاً در مهرماه در سایت دانشگاه آزاد قرار می گیرد، مطالعه نمایید و سپس نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد معمولاً چند روز پس از ثبت نام آن می باشد. 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

از آنجاییکه تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته بدون کنکور می باشد، اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته را دارید، می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری

دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی در صورت تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه هایشان در کنکور سراسری اقدام به درخواست تکمیل ظرفیت برخی رشته ها می کنند. افرادی که در کنکور سراسر شرکت کرده اند، مجاز به ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته می باشند. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری معمولاً در آبان ماه می باشد. 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری به صورت اینترنتی می باشد که داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می بایست ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل می باشند. در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اگر فردی در کنکور سراسری هم شرکت نکرده باشد، می تواند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نماید.

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری

رشته هایی که می توانید در تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی ناپیوسته دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی انتخاب نمایید. در دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری موجود می باشد. قبل از ثبت نام دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری را از سایت سنجش دانلود کرده و مطالعه نمایید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی ناپیوسته معمولاً دو هفته پس از ثبت نام آن می باشد. شروع کلاس ها بر اساس ظرفیت دانشگاه ها در مهرماه یا بهمن ماه است.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه سراسری

چند ماهی است که دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی اقدام به ثبت نام بدون کنکور در مقطع کاردانی ناپیوسته می نمایند. اگر در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده اید، می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در مقطع کاردانی ناپیوسته همزمان با کنکور سراسری در زمان تعیین شده شرکت نمایید. 

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی اگر در ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هم شرکت نکرده باشند، می توانند در ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی شرکت نمایند. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی معمولاً در آبان ماه است.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی به این منوال می باشد که داوطلبان می بایست به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www.edu.uast.ac.ir  مراجعه نموده و رشته های تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود را از بین کد رشته محلهای اعلام شده انتخاب نمایند و به همراه مدارک لازم در زمان مقرر به مراکز و واحدهای آموزشی پذیرنده مراجعه کنند. داوطلبان می بایست در ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی موارد زیر را رعایت نمایند: 1- هر داوطلب باید حداکثر تا شهریورماه همان سال مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و یا نظری خود را دریافت کرده باشند. 2- هر داوطلب فقط می تواند یک کد رشته محل از یک گروه آموزشی در یک مرکز یا واحد آموزشی را انتخاب نماید. 3- اگر داوطلبی قبلاً در ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در شهریورماه شرکت کرده و پذیرفته شده باشد و برای تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی هم ثبت نام نماید، قبولی قبلی وی در شهریورماه لغو شده و قبولی جدید وی در تکمیل ظرفیت کاردانی ملاک عمل خواهد بود.

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر جهت ثبت نام و مدارک لازم، داوطلبان می بایست در صورت وجود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی آن را دریافت نمایند و در غیر اینصورت توضیحات مندرج در سایت سنجش را مطالعه نمایند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه علمی کاربردی باشند. بسته به شرایط دانشگاه ها داوطلبان می توانند در نیمسال مهر یا بهمن تحصیل خود را شروع کنند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

پذیرش دانشجو در بسیاری از رشته های دانشگاهی علمی کاربردی، بدون کنکور می باشد. جهت ادامه تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می توانید در ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید.

در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت کاردانی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج کاردانی فنی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت کاردانی 98

  1. نازنین گفت:

    سلام شما نوشتید تکمیل ظرفیت مهرماهه .الان هیچ تکمیل ظرفیتی اعلام نشده آیا ما به امید تکمیل ظرفیت بمونیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ هنوز اطلاعاتی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی ارائه نشده است. پارسال تکمیل ظرفیت اعلام نشد در سال جاری هم هنوز مشخص نشده است. این در حالی است که معمولا در هر سال در ماه بهمن دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرد. البته باز هم نمی توان به صورت قطعی در این زمینه هم اظهار نظر کرد.

  2. نازنین گفت:

    سلام خدا قوت لیست ازمون های تکمیل ظرفیت منتشر شده.
    و یه رشته هست آزمون های فنی حرفه ای منظورش کاردانی فنی حرفه ایه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله

  3. نازنین گفت:

    با سلام ممنون از سایت خوب تون که با حوصله سوال های مارو پاسخ میدید.
    طبق اعلامیه تکمیل ظرفیت سازمان سنجش؛ یکی از رشته ها زده”آزمون های فنی و حرفه ای”این آزمون همون کاردانی فنی حرفه ایه؟
    و کی اعلام میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. سپاس گذاریم از شما . 25 خرداد اعلام میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *