آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد






تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید، مدتی پیش نتایج اولیه کنکور سراسری دانشگاه ها اعلام شد. پس از اعلام نتایج نهایی در شهریورماه و ثبت نام تمامی دانشجویان پذیرفته شده در رشته های مختلف تحصیلی فرصت دیگری جهت ورود به دانشگاه ها در اختیار افراد گذاشته می شود. فرصتی که به آن تکمیل ظرفیت گفته می شود. اما شاید برای شما هم این سؤال مطرح شود که تکمیل ظرفیت چه معنایی می تواند داشته باشد. تکمیل ظرفیت را می توان این گونه معنا کرد که زمانی که تعداد افراد ثبت نام شده در رشته های مختلف دانشگاهی پایین باشد، سازمان سنجش آموزش کشور تاریخی را جهت پر کردن صندلی های دانشگاه و جذب بیشتر داوطلبان تا رسیدن به تعداد مورد نظر اعلام می کند. برای فهم بیشتر این موضوع مثالی را در این زمینه مطرح می کنیم. فرض کنید که دانشگاهی تعداد ظرفیت رشته مهندسی کشاورزی را 40 نفر اعلام کرده است. اما تنها 30 نفر در این رشته و در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. در نتیجه، هنوز 10 صندلی خالی باقی مانده و دانشگاه می تواند آنها را در زمان تکمیل ظرفیت پر نماید. بنابراین مشاهده می کنید که تکمیل ظرفیت به معنای در اختیار قرار دادن فرصت و شانس دوباره به داوطلبان کنکور سراسری بوده و افرادی که نتوانسته اند در رشته دلخواهشان پذیرفته شوند، بار دیگر شانس خود را امتحان می کنند. در این مقاله، بحث تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به چالش می کشیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ سؤالات خود را در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در این مطلب مرتبط با تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پیدا کنید.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

در زیر تمامی شرایط مهم جهت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را خدمتتان ارائه می کنیم:

  1. توجه داشته باشید که جهت ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیاز به رعایت ترتیب در انتخاب رشته ها نیست. در نتیجه، با خیال راحت و تنها بر طبق علایق خود اقدام به انتخاب رشته های دانشگاهی نمایید.
  2. جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که حتی در صورت قبولی در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزاد نیز به شما داده می شود. تنها نکته مورد توجه اینکه در صورت پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به هیچ وجه امکان ثبت نام کردن در رشته مورد قبولی در مرحله اعلام نتایج اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را ندارید. البته این موضوع ارتباطی با قبولی در دوره های شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و روزانه نداشته و در صورت عدم تمایل به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزاد می توانید بدون هیچ مشکلی در یکی از مؤسسات آموزش عالی پیام نور، غیر انتفاعی و یا روزانه اقدام به ثبت نام نمایید.
  3. هر یک از شما داوطلبان عزیز مطابق رشته تحصیلی مورد آزمون خود امکان گزینش حداکثر 20 کد رشته محل را از بین رشته های گنجانده شده در دفترچه منتشر شده تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دارند.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

باید بدانید که مطابق سال های گذشته ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در اواسط ماه مهر شروع و معمولاً تا اواسط ماه آبان فرصت ثبت نام وجود دارد. دقت داشته باشید که در صورت پذیرفته شدن در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کلاسهای درسی شما از بهمن ماه آغاز خواهد شد. برای اطلاع از زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تراز قبولی در رشته های پرطرفدار در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

به جهت محدودیت های درنظر گرفته شده در انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، توجه و دقت زیاد در زمان انتخاب رشته بسیار ضروری به نظر می رسد. در نتیجه، اطلاع از تراز قبولی در تعدادی از رشته های پرطرفدار خالی از لطف نیست. در این قسمت رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در پنج رشته گروه تجربی خدمت شما عزیزان ذکر می شوند:

رشته تحصیلیتراز مورد نیازمرکز دانشگاهی
دندان پزشکی9952واحد پزشکی تهران
مامایی7791واحد کرج
پزشکی9802واحد پزشکی تهران
داروسازی9486واحد علوم دارویی


برای اطلاع از تراز و رتبه قبولی رشته مورد نظر خود میتوانید با مساوران آیدانیتو تماس بگیرید تا انتخاب رشته ای حرفه ای داشته باشید.
در این مطلب، به بحث در مورد
تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته شد. در این زمینه می توانید مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کارشناسی بدون کنکور را نیز نگاهی بیندازید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



1 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *