بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی, کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

بدون کنکور علمی کاربردی 98





بدون کنکور علمی کاربردی 98

در این مقاله به موضوع بدون کنکور علمی کاربردی 98 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری 98 وارد دانشگاه نشده اند، می توانند از روش بدون کنکور در مقاطع مختلف به تحصیل بپردازند. یکی از دانشگاه های پذیرنده ی دانشجو بدون کنکور علمی کاربردی است که فرصت بسیار مناسبی را برای داوطلبان ایجاد کرده است که با وجود شاغل بودن نیز به راحتی به ادامه تحصیل بپردازند. با مطالعه مقاله ی بدون کنکور علمی کاربردی 98 اطلاعات جامعی راجع به شرایط، مقاطع رشته ها و … علمی کاربردی به دست خواهید آورد.

  مراکز آموزشی علمی کاربردی از سال 1370 در کشور تأسیس شد و امروزه بیش از هزار مرکز در سراسر کشور جهت ارتقای سطح کارمندان و سایر داوطلبان وجود دارد.

مقاطع تحصیلی بدون کنکور علمی کاربردی

ابتدا لازم است بدانید در چه مقاطعی می توانید بدون شرکت در کنکور، در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنید. مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته مقاطعی هستند که در این دانشگاه ارائه نمی شود و داوطلبان تنها مجاز به شرکت در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هستند. داوطلبانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند، ابتدا باید مدرک کاردانی خود را دریافت کنند رشته و شرایط انتخاب رشته هر مقطع با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال تعداد انتخاب های رشته کارشناسی بدون کنکور و کاردانی بدون کنکور ، به همین دلیل لازم است از شرایط هرمقطع به صورت مجزا مطلع شوید .

رشته های تحصیلی بدون کنکور علمی کاربردی

یکی از ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی وجود رشته های مختلف و متنوع است. داوطلبان می توانند در دو نوبت مهر و بهمن در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنند و از رشته های مقطع مورد نظر مطلع شوند. برای اطلاع از رشته های ارائه شده بدون کنکور علمی کاربردی 98 به مقاله “لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی 98” مراجعه کنید.

شرایط بدون کنکور علمی کاربردی

داوطلبان عزیز برای شرکت در بدون کنکور علمی کاربردی 98، باید از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند به عنوان مثال:
  • انجام احکام عملی اسلام
  • عدم احراز عناد به نظام حاضر در جامعه
  • عدم سابقه در ساواک و …
  • عدم فساد اخلاقی
  • برخورداری از سلامت جسمی و روحی و متناسب با رشته انتخابی
  • برخورداری از دیپلم 3 ساله نظام جدید (رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) و یا نظام قدیم (چهار و یا شش سال نظری و فنی و حرفه ای)
  • مشخص کردن تکلیف نظام وظیفه داوطلبان ذکور
داوطلبان توجه داشته باشند که امکان تحصیل در دو رشته و یا دو دانشگاه به صورت همزمان امکان پذیر نیست. توجه کنید داوطلبانی که قصد دارند در رشته های کاردانی پیوسته (کاردانش و فنی حرفه ای) در رشته ای غیر از رشته تحصیلی خود مشغول به تحصیل شوند، دانشگاه علمی کاربردی بهترین گزینه آن ها خواهد بود. داوطلبان می توانند برای اطلاع از اخبار و آئین نامه ها و … به سایت دانشگاه علمی کاربردی www.UQST.ac.ir مراجعه کنند.

  داوطلبانی که قصد شرکت در دانشگاه علمی کاربردی را دارند، می توانند برای اطلاع از دانشگاه های ارائه دهنده به مقاله ی “لیست دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی 98” مراجعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *